Ik had mij al voorgesteld, maar om het overzichtelijk te houden: Trouwe Ford rijder door de jaren heen: Escort VI Fiesta MK V Fiesta MK VI (3-deurs) Ford Focus Wagon ST-Line MK 3.5 Met mijn 33e papa geworden en daardoor werd de Fiesta met 3-deurs opeens wel heel erg klein. Flink tijdje lopen kijken en afwegingen gemaakt tussen een station en een SUV en uiteindelijk bleven we maar terugkomen op een Ford Focus. Uiteindelijk een Focus tegengekomen die alle boxjes aftikte op mijn lijst, ben er alleen wel bang voor dat dit misschien de eerst en de laatste Focus is nu dat het model er officiëel uit gaat. Zit al een tijdje op het Forum te lurken maar ik dacht dat het toch leuk was om een account aan te maken en gezellig mee te doen met het gezzeligste autoforum van NL. Ik hoop via het forum veel meer over mijn eigen auto en mogelijkheden ervoor te weten te komen, en natuurlijk gezellig mee te praten. Mijn auto is een stock ST-Line, ik wil graag wat upgrades daaraan gaan toevoegen om de auto toch iets meer naar mijn hand te zetten. Afgerond: Nieuwe afdekking pedalen Sync update + nieuwe kaarten Rubberen matten Rubberen kofferbakmat Privacyglass Bandenplakkit omruilen voor thuiskomer + krik en toebehoren Short shifter Nieuwe zekeringen Nieuwe bedekking zekeringkast To-Do: All weather banden Bagagerek achter Zonnebrilhouder in de hoofdconsole (geen idee of dit mogelijk is) Interieurverlichting Shark fin i.p.v stock antenne Raptor Grill 3D printed Ford Logo Ford performance kentekenhouders Windschermen Deurlogo Deur reflector covers Dempen deuren (Zit te neigen naar silent coat, denk dat ik stock audio hou) Afdekkappen stoelen Ruitensproeiers in de kleur van de carroserie Stoelhoezen met leather-look Vervangende sliders bekerhouder Project is al in werking, gaat lekker stapsgewijs zodat mijn vrouw niet gek wordt. Mochten mensen opmerkingen, suggesties of advies hebben ik hoor het graag! Foto's volgen. Groet, Les
Ik was afgelopen weekend bezig met een nieuwe koelkast in de auto testen omdat we met de nieuwe gezinsauto van plan zijn meer trips te maken. Koelkast aangesloten op de 12V in de kofferbak, helemaal niks. Nada. Noppes. 12V geprobeerd bij de versnellingspook, ook helemaal niks. Vervolgens de 12V aansluiting geprobeerd in de armleuning, blijkt er een 5 cent muntje in vast te zitten. (waarschijnlijk een cadeautje van de vorige eigenaar) Zekering opgespoord (Nummer 61), bleek helemaal doorgebrand te zijn. Gelijk maar de tijd genomen om alle zekeringen te vervangen nu ik toch bezig was, wat een werk om het handschoenenvakje los te halen om overal goed bij te kunnen. Terwijl ik bezig was ook gelijk maar een nieuwe bedekking besteld voor de zekeringkast want hij viel bijna van ellende uit elkaar.
Je had ook de bcm uit de klem kunnen halen dan kan je er ook beter bij zonder handschoenenkasje te demonstreren.
Achteraf was dat misschien handiger geweest maar de daad is gedaan. Was al lang blij dat ik wat meer ruimte had want ik heb best wel grote handen, als je bij andere zekeringen dan de onderste rijen moet zijn heb je al snel een probleem.
Leuk, kom terug op de parkeerplaats en tref dit aan: Op het rechter achterportier compleet door de blanke lak heen. Helaas heeft diegene die het heeft aangericht geen visitekaartje achtergelaten.
Gelukkig lang niet zo erg als wat er met jouw bolide is gebeurd, maar leuk is anders. Ga morgen informeren bij een spuiterij hier hoeveel het kost om het gebied over te spuiten. Auto is all-risk verzekerd maar gezien er geen dader is wordt het kwa premie een leuk geintje.
Das een vervelende schade.. Kan de kras niet netjes gevuld worden met blanke lak en daarna eens goed gepolijst worden? Of is er ook kleur weg?
Ben langs geweest bij Poetsprof in Zwolle die aangaf dat de hele achterportier overgespoten moet worden, de kras zit zo diep dat spotrepair geen zin heeft. Wordt een geintje van rond de 850€. Verzekering gaf al aan dat als ik het claim (ongeacht de schade) 5 tredes naar beneden val en dat het meer gaat kosten als 850€. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Weet niet of je zelf een beetje handig bent en kan polijsten? Maar dan kan je het zelf wel oplossen hoor denk ik. Deze lak pen kopen op kleurcode. De krasjes inkleuren, iets dikker dan de lak zelf. uiteraard wel eerst ontvetten. Even laten drogen (half uurtje) dan polijsten en zolang doorgaan tot je tevreden bent. Deze schade valt amper op. Ik zou die 850 euro lekker in m'n zak houden.
Is het zo simpel dat ik het alleen met de stift invul en daarna gelijk ga polijsten, of is het ook de bedoeling dat het geschuurd wordt met 3000/5000 grit om alles vlak te maken voor het polijsten? Wordt er inderdaad niet vrolijk van als ik 850€ moet dokken voor iets wat ik zelf niet eens veroorzaakt heb. Omdat het kan en omdat ik vooral ook van de auto wil genieten: Wat is ie mooi glimmend in de zon! Niet letten op de blote melkflessen, het was mooi weer vandaag!
Volgens mij hoef je met een lakpen niet eerst te schuren. Kan je uiteraard wel doen, dan is polijsten daarna wel noodzakelijk. Echter schuur je hoofdzakelijk de lak eromheen in plaats van waar je gaat lakken. Dus persoonlijk lijkt t me niet een meerwaarde.
Ik heb zelf absoluut de ballen verstand van poetsen of spuiten, dus vanuit dat idee gelijk maar naar een bedrijf gegaan wat in de buurt ligt. Naast poetsen doen ze ook aan uitdeuken, spot repair, velgen reparatie, etc. Ze hebben een eigen spuitcabine en personeel wat er verstand van heeft. Ik ben er Vrijdagmiddag maar eens heen gereden want ik was benieuwd naar een prijsindicatie, de man in kwestie gaf aan dat de krassen dieper dan de clear coat lagen omdat je duidelijk met je nagel erachter kon blijven haken. Om kleurverschil te minimaliseren en om er zeker van te zijn dat het er mooi uit komt te zien moest de gehele zijportier en een gedeelte van de bumper geschuurd en opnieuw gespoten worden, daar komt het prijskaartje van 850€ vandaan. Ik ben er zelf al met commandant bij geweest en de oppervlakkige krasjes zijn er uit, maar de diepe krassen zijn goed te zien. De primerlaag is nog intact, maar de krassen lijken wel (gedeeltelijk) door de laklaag te gaan. Ik denk dat ik aankomende week even ga kijken wat ik precies nodig heb om met de lakstift de krassen aan te pakken, zag al een paar tutorial videos op youtube om het via DIY tot een net resultaat te brengen. Ben niet vies van een beetje werk maar wil het natuurlijk niet erger maken.
Was afgelopen zondag aan het touren nadat ik een adresje had gevonden voor een gebruikte bagageraster (Ford origineel). Hele aardige meneer gesproken die uit een familie van Ford gebruikers kwam, zijn vader reed nog in een Focus van 25 jaar oud die er als fabrieksnieuw uit zag. Prachtig. Bagageraster past als een handschoen, moet alleen nog even uitvogelen hoe ik dit wil combineren met een rubberen kofferbakmat aangezien er stangen dwars doorheen moeten. Pedalen ook maar vervangen, de originele die er op zaten vielen werkelijk van ellende uit elkaar: Kom er net achter dat op de foto ze nog in het schoonmaakmiddel zitten, maar je krijgt het idee. Als het goed is krijg ik ergens deze of volgende week de sharkfin antenne en de ruitensproeiers van paintmodz in carrosseriekleur.
zijn ze voelbaar met je nagel? anders lukt wel met polijsten anders wat schuur werk en dan polijsten...