P0420 is soms op te lossen door een o2 sensor spacer te monteren. Jij en ik zien die waardes alleen bij stationair draaien
ja die melding is begonnen met komen toen ik die klep heb laten monteren eerst kwam ie alleen als ik de klep open had, maar nu blijft die melding ook komen als de klep dicht blijft, dus waarschijnlijk een lekje? en wat is een 02 sensor?
Bekijk bijlage 31997 ik bedoel een bypass klep die ik achter de katalysator heb gemonteerd maar lijkt me sterk dat er ineens zon sensor kapot is. maar wat is zon spacer dan?
Die sensor kan ineens kapot gaan hoor. Word natuurlijk erg heet met rijden. Die spacer is zoiets als dit: https://www.dennisdeal.com/products...2oySEclvqflNcDE8r_kvxLg06iGypupBoC8rkQAvD_BwE Die zorgt ervoor dat je sensor dus niet volledig in je uitlaatlijn zit. Waardoor de waardes dus goed blijven. in theorie. Ik heb er geen ervaring mee.
Precies, voor en na de katalysator zit een o2/lambda sensoren. De eerste sensor voor de kat regelt vooral het mengsel e.d. die na de kat meet of de katalysator z'n werk doet. Als deze sensor dezelfde lucht meet als de sensor voor de kat (bijvoorbeeld bij het verwijderen van de katalysator of een katalysator die niet goed meer is) krijg je de P0420 melding. Door een spacer te plaatsen (op de sensor na de katalysator) zal deze sensor een andere meeting doen dan de 1e en zal het lampje niet terugkomen.
ik heb nu shell 98 getank ipv 98 pomp b merk, en heb hem eens paar keer flink doorgetrokken, zelfs tot de toeren begrenzer, foutcode gewist en komt niet meer terug, dus denk dat t komt door wat mindere benzine . vandaag ook maar weer de airtec kit erop gezet, klinkt toch wel weer beter. de aluminium airtec buis moet ik helaas ef laten lassen want die was afgebroken bij t bevestigingspunt, een bekend probleemje.
Die code komt niet direct terug. Meestal pas na een paar honderd km. Doortrekken heeft geen invloed, het is juist het constant rijden (bijvoorbeeld een stuk 100 op de snelweg). De auto doet namelijk een O2 readyness check, zie hier: https://www.smogtips.com/smog-question/2465/How-to-Complete-Ford-Focus-Drive-Cycle Als die faalt krijg je de P0420
vandaag ef met een borsteltje en compressor de zand en overig vuil van de motor afgespoten, daarna het verkorte slangetje van de turbosmart bov weer aangesloten.
gisteren de focus maar weer eens gewassen en kwam erachter dat de zijramen en achteruit vol zaten met opgedroogd water(kalk), nu heb ik t geprobeerd weg te krijgen met azijn, maar dat luktte niet, toen maar de rubbers afgeplakt en monello mezzo met een handfoampad er goed overheen geweest en daarna uitgevreven met een doek, resultaat was echt topppie.
Polijsten is ook een van de weinige manieren om dat weg te krijgen, alternatief zijn er wat chemische middelen voor.
Gaaf die heb ik ook, weet niet of die even groot is, komt hij van een Mk4? Heb de mijne half uitgeschoven.
deze komt uit een mk3 st interieur, ik had m nog liggen want had m erbij gekregen toen ik mn st interieur kocht, zag m van de week liggen in de garage en dacht toch effe kijken of ik die erin krijg.