1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Leon zn Ford Focus ST-LINE 1.0 ecoboost

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Leon Focus, 21 jun 2018.

  1. #261 Leon Focus, 16 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2018
    Helaas paste de voorste veren niet zij de monteur, mijn set is van voor de facelift, en daar zijn de voorste veren blijkbaar anders van, due van mij zijn voor de mk3 tot 08-14, ik moet die vanaf die datum hebben.
    Iemand die hier verstand van heeft?

    Idd blijkbaar is mijn set van de mk3 van voor de facelift 2011 tot 08-2014
    Helaas staat dit niet op elke site er duidelijk bij.
     
  2. Balen zeg !
     
  3. Da's balen Leon...
     
  4. En nu dan? Kan je die nog ruilen of?
     
  5. Nee 2e hands gekocht, dus gaat de verkoop in
     
  6. Ja echt balen dit zeg,
     
  7. Dat is minder :nocheer:
     
  8. Balen, ik hoop dat je er snel een koper voor vind.
     
  9. Even voor alle duidelijkheid. Jij hebt dus verlagingsveren voor de focus MK3.1 (2011-2014) die niet blijken te passen op jouw MK3.2?. Dus zouden ze wel onder mijn MK3.1 moeten passen!
     
  10. Ja
     
  11. Ik heb de 10-35-023-01.
    Die is voor de focus mk3 2011tot 08-2014.
    Ik moet de 10-35-023-07 hebben.
    Die is van 09-2014 tot nu
     
  12. Heb nog wel een adresje voor je in Brabant die Eibach levert voor scherpe prijzen incl attesten voor België
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  13. Leon Focus vindt dit leuk.
  14. Baal als een stekker zeg:(,
     
  15. Nu net een set hr 30mm 30mm veren besteld, bij nader inzien vond ik de eibachnet niet laag zat.
    Volgende week dinsdag komen ze erop :)
     
    Thieske vindt dit leuk.
  16. Mijn ervaring is dat de verlaging die Eibach op papier opgeeft aan de voorzichtige kant is. In de praktijk is de verlaging vrijwel altijd meer als opgegeven.

    Ik heb zelf ook Eibach Pro-Kit verlagingsveren onder mijn Focus 3 waarbij de door Eibach opgegeven verlaging 25 mm zou moeten zijn. In werkelijkheid is mijn auto na het plaatsen van de veren 35 mm gezakt.

    Voor de rijhoogte hoef je het dus niet te doen. In de praktijk verlagen de Eibach veren net zoveel als de H&R veren.


    Overigens is jouw ST-line standaard voorzien van de sportieve wielophanging welke (vanwege andere veren en schokdempers) reeds 10 mm lager is als de normale wielophanging. De door de fabrikanten van verlagingsveren opgegeven verlaging is gebaseerd op de normale wielophanging. De H&R veren verlagen in jouw geval dus 20 mm t.o.v. de huidige situatie en geen 30 mm.


    Het is een persoonlijk keuze maar zelf geef ik de voorkeur aan Eibach. Mijn ervaring is dat de H&R veren spijkerhard zijn waardoor het rijcomfort ernstig wordt beïnvloed. De progressieve Eibach veren zijn weliswaar stugger als de originele veren (vooral bij ver inveren) maar zijn desondanks nog voldoende comfortabel.
     
  17. #278 Leon Focus, 22 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2018
    Nou we gaan t merken volgende week, onder mn golf 6 waren ze super .
    Ja veren voor een mk3.1 zijn idd snders dan voor de 3.5.
    Ik heb toch fotos gezien onder de 3.5 waar ie niet laag zat lag, ook heb ik 225er banden, wat ook al weer cm minder opvulling is in de wielkuip.

    Zowieso stug kan t nooit zijn, want rij nog gewoon met mn orginele dempers, dus t zal niet heel veel stugger worden als t nu is, wel strakker .

    Ik weet dat eibach veren onder een golf 6 , stugger was dan hr veren .
    Hr is gewoon ook een topmerk.
     
  18. #279 Leon Focus, 22 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2018
    Screenshot_20181022-170900_Facebook.jpg

    Dit is een red edition 1.5
    Met hr veren, lekker laag

    Screenshot_20181022-171628_Facebook.jpg
     
  19. Haha probeer je ons te overtuigen [emoji6] Als jij er happy mee bent dan telt het.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina