1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Led dagrijverlichting Grill

Discussie in 'Exterieur' gestart door ArnoB, 8 jun 2015.

  1. Je kan misschien de verkoper vragen om een schema toe te sturen. Ze zijn soms best behulpzaam in China. Maar zoals ik het zie kom je denk ik ook dat je een draadje te kort komt om te kunnen dimmen.
     
  2. Ook als ie niet kan dimmen heb je toch drie draden nodig? +, - en eentje om op te merken of dimlicht aan staat. Als ie dimt ipv dan uitgaat zit er gewoon iets anders in die controller (halve power naar drl ipv helemaal niet), maar de bedrading moet gelijk zijn lijkt me.
     
  3. Ik heb dezelfde set, gewoon het aansluitschema volgen zoals in dit topic staat aangegeven en dan dimmen ze iets (niet echt veel vind ik) als je dimlichten aan staan.
     
  4. Welke heb jij de rode kabel aangesloten?
     
  5. Wat voor zekering hebben jullie gebruik om de DRL af te zekeren? Standaard zit er op die plek een rode 15a? zekering, is dit ook voldoende voor de DRL of is dat te zwaar?
     
  6. Ik heb gewoon die rode gebruikt
     
  7. Zekering: pfoe, ergens op dit forum gevonden. Afgetakt in de zekeringkast onder de motorkap. 47 of 42 ofzo, zou dat kunnen?
     
  8. Ja ik heb dus die bypass die heb ik geplaatst in de zekeringkast op plek 42, en de originele heb ik daar in gedaan maar dan moet ik ook nog de DRL afzekeren, heb nu ook de rode gedaan. Maar vroeg me af of dat voldoende is of wellicht teveel.
     
  9. Bij het selecteren van de waarde van de zekering moet het voorschrift van de fabrikant van de DRL en DRL controller worden opgevolgd. De waarde van de zekering is afhankelijk van het type DRL en DRL controller dat wordt gebruikt. De Chinese DRL sets die voor de Focus 3 beschikbaar zijn lijken wellicht allemaal op elkaar maar stiekem kan er toch behoorlijk verschil zitten tussen de verschillende sets. Zo zijn er diverse verschillende fabrikanten die deze DRL verlichting produceren en daarbij kunnen er ook nog eens diverse verschillende DRL controllers worden toegepast.

    Bij de Chinese DRL set die ik al ruim 5 Jaar in mijn auto heb zitten wordt de geschakelde plus (welke in de zekeringkast in de motorruimte is afgetakt van het achterwisser circuit) alleen gebruikt als schakeldraad. Hierbij is het stroomverbruik te verwaarlozen en de draad is dan ook slechts met 1A afgezekerd.

    Er zijn echter ook DRL controllers waarbij de geschakelde plus wel wordt gebruikt om de DRL verlichting van stroom te voorzien. Hierbij ligt het stroomverbruik veel hoger en dient er dus ook een zekering met hogere waarde te worden toegepast.
     
  10. Ik heb dit setje, standaard zat er een glaszekering in van ik geloof 1.5a. Ik heb de rode draad aangesloten op de ACC fuse van de achterruitenwisser. Deze was met 15a afgezekerd, en ik heb de DRL nu ook met 15a gedaan (had even niets anders) Ik ga 1 van 1.5 halen dat lijkt me wel voldoende.

    https://www.aliexpress.com/snapshot...&orderId=3003896640690124&productId=976503434

    Wat ik dan niet snap, waarom is een achterruitenwissel op 15a afgezeker, is toch best veel voor een simpel motortje? (Heb niet heel veel verstand van dit soort dingen)
     
  11. Hallo allemaal. Ik heb een setje DRL plus toebehoren/aansluit materiaal besteld en thuis liggen. Het plaatsen van de DRL zie ik wel zitten. Maar het aansluiten van de draden kijk ik wat tegenop. Ik heb een setje gekocht die moet gaan dimmen als ik de standaard verlichting voer. Iemand in het noorden bereid om de draden aan te sluiten ?
     
  12. #433 Siri, 7 apr 2021
    Laatst bewerkt: 7 apr 2021
    Ik ga het dit weekend toch zelf proberen. Kan iemand mij vertellen waar ik de witte draad op aan moet sluiten.
    Ik heb een focus MK3 wagon. En ik wil graag dat de DRL gaat dimmen als de gewone verlichting aan gaat.
    Ik heb trouwens originele xenon koplampen waar ook DRL in zit, misschien kan ik ze opdezelfde draad aansluiten ? ( excuus, ben een behoorlijke leek op dit gebied)
     
  13. Die moet op de + van je dimlicht.
     
  14. Oké. Dat is toch nummer 12 van de rechter koplamp kabel ? ( bruin blauwe draad )
     
  15. Ik heb het setje aangesloten zoals hierboven aangegeven. Alleen branden ze constant gedimd. Ik heb de rode draad met een zekeringhouder aangesloten op nummer 42 in de zekeringkast. Bovenste houder zit de zeker van 15 ampere ( achterruitwisser) onderste houder 3 ampere voor de DRL. De zwarte draad heb ik op de bout achter de zekeringkast aangesloten. De witte draad heb ik op de draad van pin 12 ( geel blauw ) van de linker koplamp aangesloten. Als ik de normale verlichting aansluit blijven de DRL opdezelfde manier branden. En ik heb het idee dat dit de gedimde stand is. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn ?
     
  16. Het is goed aangesloten het verschil tussen vol en gedimt is niet groot ga er voor staan en laat iemand de verlichting in schakelen.
     
  17. Je kunt proberen om de rode en witte kabel om te draaien.
     
  18. @Bertus 7 zo heb ik het ook geprobeerd. Ik zie echter geen enkel verschil. Ik heb het gevoel dat de draad op pin 12 bij mij op contact altijd stroom geeft waardoor hij dus ook altijd gedimd is. Ik heb xenon koplampen waar ook DRL in zit misschien dat er daarom wel spanning op staat. ( maar ik ben geen elektrisch wonder dus durf er ook niet al teveel mee om te klooien. Vind het al doodeng om op een draag in te tappen ):confused:
     
  19. Dan meten met de multimeter,even de witte losmaken kijken wat er dan gebeurt
     

Deel Deze Pagina