1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Led dagrijverlichting Grill

Discussie in 'Exterieur' gestart door ArnoB, 8 jun 2015.

  1. persoonlijk zou ik een bypass aan hangen voor de zekerheid, maar dat ben ik. :)
     
  2. Er is verder toch niets op geschakeld? Dus waarom de bypass dan?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
     
  3. Bypass heeft alleen nut als er al een zekering in zit natuurlijk.

    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
     
  4. Ja precies, en hij vroeg om een"lege" zekering waar wel stroom op stond. Dus daarom vroeg ik mij al af waarom een bypass [emoji6] .

    Verstuurd vanaf mijn SM-G361F met Tapatalk
     
  5. Omdat het met een bypass netter zit: voetje erin en aan dat voetje zit mooi een kabel die netjes te verlengen is. Goed: twee zekeringen zijn nodig, maar dat is niet het einde van de wereld.
    Ik ben nog geen enkele zekeringhouder met draad eraan tegen gekomen. En om nou een los draadje in de zekeringkast te frotten en die met een zekering te klemmen... Niet mijn manier.
     
  6. Dat is echt iets persoonlijks zoals ik al zei. Ik werk het liever netjes weg, en hoe moet je kabeltje goed klemmen zonder zekering?
     
  7. Je hoeft geen kabeltje te klemmen als je een bypass gebruikt. De voet is eigenlijk een zekering. Haaks om zijn dan twee plekken vrij. Daaraan zit dan de draad die je verlegd.
     
  8. Daar heb je wel een punt!

    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
     
  9. #310 Gerke76, 5 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2016
    Zo,

    Ik heb ze er ook in zitten. Ik heb een set met 4 kabels, dus dimmen of aan/uit. Zaakje net als eerder in het draadje met een bypass-mini zekering aangesloten. Alles netjes gesoldeerd en weggewerkt. Ik heb hier een plaatje van de plek waar ik de elektronica heb weggewerkt.
    Achter de linker koplamp zit een ophang oog waar de kabel van de motorkapsluiting aan gemonteerd zit. Bij mij was daar nog een gaatje vrij en daar past het kastje mooi op. Uiteindelijk heb ik de bout-moer vervangen door een klem-met- schroef, zoals je veel bij auto's tegenkomt. Zit mooi en droog achter de koplamp. Kabels naar de lampen toe via de motorkapsluiting (rechts) geleid en direct naar beneden (links).

    Allicht hebben jullie wat aan een plaatje van de geplaatste elektronica:
    [​IMG]

    In de zekeringkast heb ik de lege nr. 42 positie gebruikt en dat werkt perfect. Zaakje is afgezekerd met 10A.

    Resultaat:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wel alle stekkers in de tape gezet. Hoewel deze van een hele behoorlijke kwaliteit zijn lijkt het me beter ze extra te beschermen. Leuke klus, mooi resultaat.
     
  10. Dat ziet er mooi uit! De originele lampjes heb je weg gelaten? Ook nog een foto van de zekeringkast?
     
  11. #312 bjauto, 5 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2016
    Mooi!
    Ik heb dezelfde set (Lead). Zie dat je ze hebt aangesloten zodat de LEDs uitgaan zodra je dimlicht aan gaat. Heb ik ook zo gedaan. Anders mogelijk APK-issue.
     
  12. @ AKW: Welke originele lampjes bedoel je?

    De zekeringkast:
    [​IMG]

    De min aansluiting (zoals eerder al in dit draadje aangegeven):
    [​IMG]

    Het elektronica deel achter de koplamp:
    [​IMG]

    [MENTION=1721]bjauto[/MENTION]: ook dat, maar ik wil géén extra lampen hebben branden als het dimlicht aan is. Dan wordt het al snel een kermisattractie, zeker ook omdat de lichtkleur niet overeen komt. En om daarom ook nog weer de andere lampen te gaan wisselen: gaat me wat ver! Dit is prima zo!
     
  13. Oh ik bedoel de originele stadslampjes in de koplampen.
     
  14. Jawel hoor, die zitten er gewoon in.
     
  15. Hallo Focus forummers!
    Na al van alles gelezen te hebben op dit forum toch ook maar even een account gemaakt.

    Ik heb ook DRL besteld en ben even benieuwd of iemand van jullie ook deze variant wel eens hebben aangesloten.

    Het volgende schema stond bij de productfoto's:
    [​IMG]

    Zoals ik eerder gelezen hebt zou het zo aangesloten moeten worden:

    Rood -> Zekering 42 met bypass
    Zwart -> Massa
    Blauw of wit -> Dimlicht kabeltje 12

    Mijn wens is dat de DRL volledig uitgaat als de dimlichten aangaan. Moet ik dan blauw of wit aansluiten? Of maakt dat geen verschil?
    Of heb ik nu een variant waarbij uitschakelen niet mogelijk is?
     
  16. Ik heb deze set. Ik heb de witte aangesloten en dan gaan de DRL's uit op het moment dat er stadslicht of dimlicht aan gaat. Met de blauwe (die ik los in de kabelboom heb gelaten activeer je de dimfunctie.
     
  17. Als je het goed aan wilt sluiten, moet je de "Fog light/Headlight"-kabel op je stadslicht aansluiten ipv aan je dimlicht. DRL mag officieel niet tegelijk branden met stadslicht. Een oplettende keurmeester zou hem APK kunnen afkeuren.
    Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
     
  18. #319 talmon, 4 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2016
    Helder! Dank voor de snelle reactie! Hopelijk worden ze snel bezorgd :D

    Ja dat heb ik gelezen, daarom wil ik ook graag dat ze volledig uit gaan. (en omdat ik dat mooier vind).

    Jij zegt op het stadslicht want anders blijven de DRL's branden als stadslicht wordt geactiveerd? (wie gebruikt overigens stadslicht??). Op zich klinkt dat logisch, maar gaan de DRL's dan ook uit als ik dimlicht activeer?

    Dat zou dus betekenen dat ik de witte kabel op de + van het stadslicht moet aansluiten?
     
  19. Yep. Dat klopt. Stadslicht gaat bij branden als ik de auto ontgrendel. En als het dimlicht brandt, natuurlijk. Dus gewoon op het standlicht aansluiten en ze gaan keurig uit.
     

Deel Deze Pagina