1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lampje Start/Stop staat op "off"

Discussie in 'Electronica' gestart door jason101, 31 aug 2018.

  1. De spanning bij draaiende motor zegt bij de Focus 3 niet zo heel veel meer. Door het SmartCharge systeem ligt de spanning bij draaiende motor ergens tussen de 12,0 en 14,4v. Afhankelijk van of het systeem vind dat de accu voldoende is opgeladen.
     
  2. Ken ikzelf niet en ben nog niet bij dealer geweest.
    Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
     
  3. ik kan vertellen dat op een rit van goeie 10uur geen 1x 12volt op me accu tijdens draaiende motor heb gehad. spanning bleef 14.6V op me controle module
    op de eobd poort is het wel soms gezakt naar 13.6V maar dat kan liggen aan de subwoofer die dan misschien net ff iets meer trekt als anders.

    de storing die ik heb zijn steeds communicatie storingen
    U0111 - Lost Communication With BECM
    U0300 - Internal Control Module Software Incompatibility
    U0001 - High Speed CAN Communication Bus
    U2100 - Initial Configuration Not Complete
    B1026 - Steering Column Lock
    enige dat ik aan de metingen zie is dat het op dat moment even de voeding wegzakt en daarna weer op pakt duurt nog geen sec totaal allemaal

    soms brand de start/stop lamp zonder wat dan ook te merken aan het rijden
    andere keer rij je nog geen 100meter dan even alle alarm bellen aan en die verdwijnen daarna ook allemaal

    dingen die ik wel wil doen/kijken zsm is of er geen ruitenvloeistof bij de zekeringkast zit, of ford wel de accupolen goed vast heeft gezet en accu vervangen (is 2500dagen oud(7jaar)
     
  4. Tja zoals ik al eerder zei had ik met dit een storing op de nokkenasverstelling, maar zou mooiste zijn als je zelf uit kon lezen of iemand in de buurt hebt.
     
  5. Dat zou idd prettig zijn. Is er iemand in de omgeving Den Haag / Leidschendam die voor mij kan uitlezen?

    Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
     
  6. @bws723 of @soheilmd misschien?
     
  7. Ik ben niet meer zo vaak op forum, dus vandaar mijn late reactie.

    Ik zou het eventueel wel kunnen doen. (Zoetermeer)
     
  8. Ik weet niet of uitlezen op dit moment veel nut heeft omdat de melding inmiddels alweer een aantal dagen niet is verschenen.
     
  9. Ik kan ook uitlezen, woon in Gouda, laat maar weten!
     
  10. Eerst eens kijken of de melding komende dagen terugkomt. Zonder melding zullen er ook geen foutcodes te vinden zijn neem ik aan.
    Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
     
  11. Afhankelijk van welke codes het zijn blijven ze wel degelijk in het systeem staan. Een aantal gaan na een x aantal keer starten weer weg, anderen blijven staan tot ze verwijderd worden.
     
  12. Helaas heb ik de rest van de week en aankomend weekend geen tijd. Maandag laat ik bij de de dealer gelijk uitlezen indien ze daarvoor tijd hebben.
     
  13. #33 jason101, 16 sep 2018
    Laatst bewerkt: 16 sep 2018
    Vanochtend kwam melding weer terug. Wat mij opviel is dat de auto dan direct minder goed op het gaspedaal reageert en begint in te houden. Vervolgens was de melding vanmiddag weer weg.
     
  14. Vandaag bij de dealer laten uitlezen waaruit blijkt dat er volgens de monteur een scheurtje zit in de turbo membraam. Het schijnt vaker voor te komen. Dat het lampje van het start / stop systeem begint de branden gaat om veiligheids redenen en is dan ook uitgeschakeld werd mij verteld.
     
  15. Weet je toevallig welke codes je had in je auto.
     
  16. Er werden verschillende foutcodes geconstateerd waarvan "P0039" waarschijnlijk de boosdoener is.

    P0039
    P006A
    U0151
    U3003
    B1D55
    B1102
    U0140
     
  17. P0039 is idd het belangrijkste, nieiwe klep monteren zal voldoende zijn.
    Helaas zoals gezegd bij mij alleen communicarie storing die erin blijft en ja heb met draaiende motor uitgelezen nadien ik kon.

    Merk zelf niks met het rijden maar heb nu sinds de vakantie ook het pas 1x meegemaakt.
     
  18. Ik ben qua motormanagement A-technisch dus ik heb geen idee waar je het over hebt met "nieuwe klep".
    Bij de dealer is me wel een ander uitgelegd wat de functie ervan is maar heb geen idee hoeveel werk het
    is om dit te vervangen.
     
  19. dat geeft niks dat je a-technisch bent.
    dit is een klepje onder de turbo (zie andere topic heb ik een foto van neergezet)
    of je er makkelijk bij kan is de vraag, heb geen idee hoeveel ruimte je daadwerkelijk ervoor hebt
    zo op de tekening schat ik dat je 10 a 15minuten, zolang er niks tegen zit. het is 3 inbus bouten los halen en dan de slangtje eraf halen.

    wat vroeg de dealer dan voor om te vervangen
     
  20. Er is mij alleen gevraagd om een vervolg afspraak te maken omdat reparatie niet in de planning lag. Ik heb niet naar de kosten gevraagd want ik wilde dit issue eerst hier neerleggen eer ik een beslissing neem.
     

Deel Deze Pagina