1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Klokkend geluid

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door Rudyst, 14 sep 2018.

  1. Beste

    Heb zelf een ford focus wagon st van 2015 facelift model.
    Heb hier 19 inch velgen ondergezet.
    En verlaagd bij ford door middel van eibach veren van ford of daar besteld. Gemaakt en al. Toen is ford erachter gekomen dat dit de verkeerde veren waren.
    nieuwe afspraak nieuwe veren eronder nu wel goed verlaagd en kosten niks. Netje opgelost paar dagen erna begon het rechts voor te kraken bij draaie zelfs bij stilstaan. Terug ermee ze hebben gezocht en hebben de draagarm rechts losgemaakt en opnieuw goed ingevet en ingespoten kraken was weg. Nu naar 1 a 2 dagen erna weer iets nieuws.. nu soms niet altijd bij sturen of over een hobbel drempel een klokkend geluid (gevoel zegt rechtsvoor)je voel hem soms gewoon als je in de auto zit net of iets overslaat. Het kraken is het niet is helemaal verdwenen. Vandaag hoofd monteur meegereden Ze hebben me nu in gepland voor met aparte sensors het geluid op te sporen. Hij voelt het echt onder de linkse pendaal vandaan komen. Is echt een klokkend geluid wat je dan 1 x hoort en soms vaker net of iets overslaat als ik het moet beschrijven. Nu afspraak staan en kijken wat eruit komt. Zal wel een paar 100 eurootjes gaan kosten. Iemand toevallig hier ervaring mee of een mening.. bedankt
     
  2. Zijn t niet gewoom de lagers in je veerpoten?
     
  3. zoals ik alles hoor lijkt het net alsof er rechtsvoor de veerpoot niet lekker in elkaar gezet is.
    toplager van je veerpoot kun je horen kraken met sturen, dit is deels oplosbaar door in te vetten. ander geval is het vervangen van de veerpootlager.
    het klokkend geluid duid iets op wat onder spanning staat en verspringt. veer die bij sturen of veren verspringt

    als je beide geluiden met sturen bij stilstand kunt oplossen kun je zelf diagnose doen.
    1 laat je sturen in de auto, de ander voelt aan de veer of kijkt/luistert of de veer niet verspringt. dit is in ieder geval niet goed. deze moet in zijn geheel meedraaien met de veerpoot.
     
    Rudyst vindt dit leuk.
  4. Ik heb dergelijke klachten ook gehad en bij mij was het een veerpootlager. Probeer de auto eens wat de veren in te drukken met de motorkap open, met een beetje geluk kun je hem horen kraken.
    Ding viel uit elkaar bij het losmaken. De dealer was er aanvankelijk niet van overtuigd, maar bij demontage wel :mrgreen:
     
    Rudyst vindt dit leuk.
  5. Bedankt alvast voor de reacties.

    Als ik binnen in de auto stuur helemaal om draai dan hoor je als je bij de rechterkant zit bij wiel op het allerlaatste een klok. Veer draait mooi mee en zie niks verspringen.
     
    ppwortman vindt dit leuk.
  6. Ja had ik ook.
     
  7. Oké dus waarschijnlijk veerpootlager zoals ik hier lees. Heb het ook onder rijden als ik ergens over heen rij komt wel altijd van rechts Voor klokkend geluid. En is ook een dag geweest hoorde je helemaal niks was een regenachtige dag. Raar he.
     
  8. Vandaag bij ford dealer auto gebracht. Klokkend geluid is erger geworden bij optrekken en remmen ook een knak klok te horen nu. Bij drempels precies zelfde geluid rechts voor ... trok ook al een tijdje naar rechts bij vol gas..

    Nu belde ze me vandaag op dat er speling op de bus in de draagarm zou zitten hopelijk is dit het probleem.
    Draagarm word nu morgen vervangen.

    Morgen meer reacties welkom
     
  9. Als die klaar is en je hoort bij optrekken en remmen nog steeds een bonk/klak geluid moet je ff je motorsteunen en versnellingsbaksteun laten controleren.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  10. Vandaag auto opgehaald probleem is verholpen nieuwe draagarm.
    Nu ff stoeien met garantie die er nog tot 2020 opzit het valt geheel onder de garantie maar omdat de eerste eigenaar 3 maanden te laat is geweest voor beurt zou de garantie er Niet meer opzitten.. onzin vind ik als dealer sta je achter je auto zelfs na 3 maanden over datum.

    Belangrijkste probleem is verholpen iedereen heel erg bedankt!!!
     
  11. Die onderhoudsbeurt heeft geen invloed op je draagarmen.

    Tijdens de onderhoudscontrole of apk duwen ze er een banden lepel tussen en duwen hem heen en weer om te zien of er geen contact punten zijn met chassis of subframe.

    Dus als er bij die onderhoudsbeurt (3 maanden te laat) geen problemen zijn geconstateerd met de draagarmen dan waren die problemen er ook niet op het moment dat de auto volgens het boekje een beurt had moeten hebben.

    En als ze bij jouw laatsten onderhoudsbeurten (volgens boekje) goed waren of zij zijn vergeten om het te controleren dan kunnen ze dat niet op jou afschuiven lijkt mij.

    Het is niet zo dat die draagarm gesmeerd moet worden met olie die met de tijd vervuilt zoals in de motor en daardoor extra slijtage kan ontstaan door te kort aan smering.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  12. @StephenV
    helaas doen ze bij onderhouscontrole een visuele controle vaak, als de monteur weet dat een onderdeel vaak slecht is controleren ze het. of als de klant een klacht over heeft.
    apk heeft wordt het wel gedaan of het niet ijzer tegen ijzer is. spelling mag hij namelijk hebben. buiten dat apk is denk nog niet van toepassing auto uit 2015 heeft in 2019 (benzine) zijn eerste apk

    helaas al vaker zulke dingen gezien.
    zat situaties meegemaakt van niet merk dealer tot aan 1000km over de beurt heen.
    echter in al die gevallen was het coulance regeling, dit werd dus toen niet verleend.
    in dit geval is er een verzekering/garantie bijgekocht dus je hebt er zelf voor betaald. hoe het daar geregeld is ligt aan de papieren die getekend zijn.

    alleen nu de vraag welke pakket hebben ze toen genomen.
    2+1 jaar/60.000km, 2+2 jaar/80.000km, 2+3 jaar/100.000km of 2+3/200.000km
    helaas staat het letterlijk in de voorwaarden wanneer het niet wordt vergoed.
    "die het gevolg is van slecht onderhoud van het Voertuig, bijv. als het onderhoud niet is uitgevoerd volgens het voorgeschreven schema en de specificaties van de fabrikant, of als het Voertuig niet voldoet aan de wettelijke vereisten (bijv. APK-keuring);"
    3maanden na datum wil dus zeggen dat het niet conform de voorgeschreven schema is gegaan wat de fabrikant aanhaalt.

    belangrijkste is dat het opgelost is en probleem nu weg is
     
  13. natuurlijk zijn de regels niet opgevolgd volgens het onderhoudsschema.
    echter, als Rudy de auto heeft gekocht met garantie tot 2020 dan is de dealer die de garantie moet geven.
    de dealer had moeten melden dat de garantie verlopen was omdat de vorige eigenaar zich niet aan de voorwaarden heeft gehouden
     

Deel Deze Pagina