1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Klepstoter benzine hoorbaar/grijskenteken TDDI te koop 2004

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bacchus, 24 apr 2020.

  1. #1 bacchus, 24 apr 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jun 2020
    Hoi Focus leden.

    Ik wil een andere auto kopen maar helaas is de klepstoter hoorbaar.
    Het betreft een : NAP 180.000 km, MK2
    Ford Focus Wagon 1.6-16V Champion 11-2005, benzine,
    handgeschakeld. Volgens de autohandelaar was het geen probleem.
    Ik heb geen ervaring met iets hoorbare klepstoters.

    Weet iemand een handige info monteur op Focusclub ?

    Hoelang gaan klepstoters mee?

    Ik las wel /afhankelijk dat je de goede olie moet gebruiken.
    Of voor het olie verversen de forte motor flush toepassen.
    Wie heeft ervaringen mee, ik ben erg benieuwd.

    Wat zijn bij de gemiddelde kilometerstanden, de problemen hoge onkosten MK2 ?
    Ben ook benieuwd hoeveel km sommige van deze motoren 1.6-1.6v
    lopen/rijden voordat de kleppen problemen/dure onkosten ontstaan.
    Ieder motor is dat natuurlijk verschillend , en omgang/rijgedrag/onderhoud.
    Focus MK1 zijn geweldige auto`s. MK2 moet ik afwachten kwaliteit verschil.
    Tevens heb ik een goede grijskenteken MK1 TDDI 1.8 2004 wit 260.000 km te koop voor weinig/liefhebber, met 11 maanden APK.
    Helaas vanwege hoge diesel belasting verkoop ik hem. Zakelijk wel heel voordelig plezier.
    Graag jullie reactie, en wens iedereen een fijn weekend.
     
  2. Dit type motor heeft vaste klepstoters. Wanneer de klepstoters bovengemiddeld veel lawaai maken (tikken) wordt dit over het algemeen veroorzaakt doordat de klepspeling te groot is geworden. Om de klepspeling af te stellen dienen de klepstoters compleet te worden vervangen (er zijn tientallen verschillende maten verkrijgbaar). Aan de hand van de gemeten speling en de dikte van de huidige klepstoters moet worden berekend welke maat klepstoter er moet worden toegepast.

    Het afstellen van de klepspeling is een behoorlijk arbeidsintensieve klus. De nokkenassen moeten worden verwijderd en ook de distributieriem moet dus los (wat dus inhoud dat deze ook vervangen moet worden). Het is dan ook niet voor niets dat Ford bij dit type motor voorschrijft om net als het vervangen van de distributieriem ook de klepspeling elke 160.000 KM of 8 Jaar (wat het eerste voorkomt) te controleren en indien nodig af te stellen.


    Overigens is het vrij normaal dat je bij een motor met vaste klepstoters de klepstoters wat hoort wanneer de motor koud is. Wanneer de motor is opgewarmd is de klepspeling veel kleiner als bij een koude motor waardoor je ze vrijwel niet meer hoort.
     
    Menno1 vindt dit leuk.
  3. @bacchus

    Graag in het vervolg je letterype niet groter maken dan het standaard staat. Zo blijft het ook leesbaar op telefoons en tablets. Thnx.
     
  4. Ik dacht vanmiddag eerst dat ik mijn browser ingezoomd had
     
    gerardTDCI en Patman vinden dit leuk.
  5. Sowieso hoort dit niet thuis in het topic Nieuws
     

Deel Deze Pagina