1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleppendeksel v.a post 30

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jason101, 21 feb 2020.

  1. #21 jeroenbreuer, 9 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2020
    Meer een kwestie van doen toch? Heb ook nog nooit een motorsteun vervangen bij een Focus. Maar na het zien van het YouTube filmpje had ik zo zelf gedaan.

    Waarom koop je niet een Haynes werkplaats boek? Van bijna elke auto die heb ik gehad heb ik eentje in de kast.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  2. Ik zou het maar al te graag zelf doen, geloof me. Maar bij de eerste keer vind ik het gewoon prettig als er een iemand bij is die mee kijkt. Moet er niet aan denken dat er wat mis gaat. Zal wel aan de opvoeding liggen denk ik.
     
  3. Ik wil wel meekijken hoor, geheel alles zonder risico.
     
  4. Douwe: geloof me maar, het stelt echt geen ruk voor. Een wiel wisselen brengt meer risico met zich mee.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  5. mijn motto: gewoon doen, gaat er iets mis gewoon opnieuw beginnen ;) maar wat kan er mis gaan :shrug: ??
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  6. De steun heb ik inmiddels ontvangen. Wat is die slang die erboven langs loopt? Deze moet eerst opzij eer je erbij kunt.

    [​IMG]
     
  7. Die "slang" is de luchtinlaatslang welke vanaf de intercooler naar het gasklephuis loopt. Tussen deze luchtinlaatslang zit nog het kunststof deel met hierin de luchtmassameter (MAF sensor) welke d.m.v. een bout op de motorsteun is bevestigd.

    Om toegang te krijgen tot de motorsteun dienen deze onderdelen te worden verwijderd. Tevens is het aan te raden om ook de hard kunststof aanzuigbuis tussen luchtfilter en turbo gedeeltelijk te verwijderen zodat je meer ruimte hebt om de motorsteun te kunnen verwijderen.
     
  8. @jason101 het ziet er inderdaad niet heel ingewikkeld uit maar ik snap wel dat je wat huiverig bent er aan te beginnen. Ik heb pas een shortshifter, aftakas steun en een achterste motor steun vervangen op mijn mk3 rs en dat vond ik ook spannend. Ik werk in de techniek maar het blijft je vervoersmiddelen. Je helpen gaat helaas niet ik ben Brabander
    Wat materiaal betreft kun je mogelijk ook even kijken of je het ergens tijdelijk kan huren ofzo als je het niet aan wil schaffen. Kleine materialen zijn bij bedrijven als borent boels enzo meestal niet duur voor 1a2 dagen. En zorg dat je geen tijdsdruk hebt dan kun je overal rustig de tijd voor nemen om zeker te zijn dat alles stevig ondersteund is en goed zit.
     
  9. Als het eenvoudiger was geweest, zonder de slangen eerst los te halen zou ik er geen moeite mee hebben. Ik ben meer huiverig om het feit dat ik alles weer netjes terug op z'n plek krijg. Ik ga komende woensdag naar een clublid die me ermee wilt helpen. Overigens is het prettiger werken als de bodemplaat er eerst onderuit is. Dit heb ik vorig jaar ook moeten doen om het oliefilter en carterplug te vervangen. Aangezien ik hiervoor onder de auto moest kruipen heb ik nadien 4 dagen met pijn in mijn rug en benen gelopen. Dit gebeurt mij geen tweede keer. Ik ken een DIY garage in Leiderdorp waar ik een brug kan huren maar als ik naar de kosten kijk die ik hiervoor kwijt ben dan is een ritje Gelderland hier bijna gelijk aan, plus het feit dat ik weet dat het direct goed gaat.
     
    Patman vindt dit leuk.
  10. Vandaag ritje Rossum gedaan en langs geweest bij @focusfanrossum Henry ( nogmaals dank) die voor mij de steun heeft vervangen. Gelukkig maar want bepaalde dingen die vooraf gedemonteerd moesten worden was voor mij te gecompliceerd. Henry is monteur en weet precies waar hij mee bezig is. Ik werd er nu ook op geattendeerd dat een nieuwe kleppendeksel ook geen kwaad kan aangezien er toch wat olie uitloopt. Waar kan ik (niet voor de hoofdprijs) een kleppendeksel vinden?
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  11. Mooi dat het nu weer in orde is. Wat betreft dat kleppen deksel. Mogelijk kun je even bij een sloop in de buurt kijken als je tweede hands niet erg vind. Is al een wat ouder model toch? Ze zullen er vast al wel een aantal afgeschreven hebben
     
  12. Is er een van de sloop wel betrouwbaar vraag ik me af.....
     
  13. een ander kleppendeksel of een nieuwe kleppendekselpakking?
     
    bws723 vindt dit leuk.
  14. Uit wat @focusfanrossum Henry mij uitlegde zou het om de kleppendeksel zelf gaan. Nu ben ik totaal atechnisch wat dat betreft. Misschien kan Henry hier nog een keer uitleggen wat en waar het probleem is / zit.
     
  15. Ik gok eerder op een nieuwe pakking hoor en ga dan wel voor 1 van Ford zelf. Die imitatie dingen gaan binnen de kortste keren weer lekken.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  16. De kleppendeksels van de 1.0 ECOboost willen nog wel eens scheuren of haarscheurtjes vertonen waardoor olielekkage optreed. In dat geval is vervangen van het kleppendeksel de enige optie.

    Daarbij is het vinden van een gebruikt kleppendeksel een uitdaging. Er is dermate veel vraag naar deze motoren dat een autodemontagebedrijf veel liever een complete motor verkoopt als een los kleppendeksel. Ook op Ebay is het aanbod zeer gering. Daarbij loop je met een gebruikt kleppendeksel het risico dat deze hetzelfde probleem vertoond. Een nieuw kleppendeksel is in dit geval dan ook de verstandigste keuze.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  17. Nieuwe pakking gaat niet helpen als hij op een plasticlas olie lekt...
     
  18. Dat is afhankelijk van naar welke sloopt je gaat.
    Maar als ik de bovenstaande reacties zo zie is het een kwetsbaar onderdeel dat vaker problemen geeft. Dan zijn de risico’s van tweede hands wel heel groot. Ik zou dan voor een nieuwe gaan.
     
  19. Dat is minder ja..
     
  20. #40 Yakko, 21 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 6 mei 2020
    Aan de topic starter, kan je ook eens een filmpje maken nadat de steunen zijn vervangen van de stationair draaiende motor? Kan ik dat vergelijken met mijn focus ..dank! Gevonden!


    Volledig weg? Dan moet onze focus er ook aan geloven, want als ik naar het motorblok kijk ter hoogte van de vloeistof steun tijdens stationair, zie ik het blok bij onze focus een centimeter op en neer bewegen in de lengterichting. Van beide steunen vervolgens maar twee besteld bij Autodoc, hebben we wat te doen de aankomende weken.

    - Update1
    Autodoc kan niet leveren en stelt een goedkoper alternatief voor, nadat ik JW hierover had geconsulteerd, heb ik de gehele order maar geannuleerd. Vervolgens wilde ik bij https://www.mister-auto.nl/ de onderdelen bestellen, is de prijs ineens verhoogd naar 140eur per steun.
    - Update2
    De voorraad bij Autodoc is weer aangevuld en voor een mooie prijs, dus weer een bestelling ingeschoten. Kijken hoe dit verloopt.
    - Update3
    Alles binnen gekomen via Autodoc. Na meerdere bestellingen bij verschillende bedrijven (blijken sub labels te zijn van autodoc) geannuleerd en gestorneerd was het bij de vierde gelukkig raak. Nu nog een momentje vinden om de steunen te monteren.

    Let op dat de prijzen bij Autodoc dagelijks wijzigen. Zowel de dagelijkse kortingen (%) als de prijzen van de steunen zelf.

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina