1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleppendeksel v.a post 30

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door jason101, 21 feb 2020.

  1. Tijdens stationair maakt het blok meer herrie dan voorheen. Ook lijkt het blok meer te schudden.
    Wat zou dit kunnen zijn, motorsteun misschien?

     
  2. Waarschijnlijk door het geschud lijkt het meer herrie te maken wat ook in de auto merkbaar is. Het is echt alleen bij stationair. Tijdens rijden nergens last van. Misschien eens een ritje naar de dealer maken.
     
  3. Die van mij start rustig, na een x-aantal seconden maakt ie meer herrie,
    en na een goede minuut lijkt de “choke” minder invloed uit te oefenen, en word
    ie weer stiller.
    Sowieso vind ik hem bij 12+ gr en hoger stiller dan in de koudere perioden
     
  4. Kan iemand mij vertellen welke motorsteun ik nodig heb? Ik probeer zelf te zoeken op kenteken maar kom er niet goed uit.
     
  5. Welke steun wil je vervangen? Wil je alleen de oliegevulde motorsteun vervangen of ook meteen de torque restrictor (onderste steun) en de versnellingsbaksteun?

    Mijn ervaring is dat de oliegevulde motorsteun en de torque restrictor over het algemeen bij de 1.0 ECOboost het meeste last van slijtage hebben. De versnellingsbaksteun is veel steviger en heeft veel minder last van slijtage.

    Zelf heb ik vorig jaar bij mijn auto de oliegevulde motorsteun en de torque restrictor vervangen omdat deze als gevolg van slijtage veel te slap waren geworden en haarscheuren vertoonden. De versnellingsbaksteun vertoonde daarentegen geen enkel teken van slijtage.

    Ik heb de motorsteunen destijds bij Autodoc besteld. Zie HIER voor de oliegevulde motorsteun en HIER voor de torque restrictor.

    De originele motorsteunen worden door Lemforder geproduceerd. Wanneer je dus aftermarket Lemforder motorsteunen besteld krijg je dus exakt dezelfde als de originele Ford onderdelen. Buiten het aanzienlijke prijsverschil is het enige verschil dat bij de Lemforder motorsteunen de Ford logo's en nummers zijn weg geschuurd/geslepen.
     
  6. Dank je JW. Ik denk dat ik eerst begin met de bovenste "oliegevulde" steun. Ik heb er zonet nog even naar gekeken en het lijkt net alsof ik wat hele kleine scheurtjes in het rubber zie en het iets vochtig is alhoewel dat niet veel is maar toch kan duiden op lekkage. Om er nog een keer zeker van te zijn is mij opgevallen dat bij een draaiende motor het nummer op de steun door het schudden amper leesbaar is wat naar mijn idee ook een indicatie is.
     
  7. Ik wil komende week de motorsteun bestellen en de bedoeling was om deze samen met een vriend te monteren. Toeval wilt dat deze vriend door omstandigheden niet in staat is om te helpen. Nu zit ik een beetje met de handen in het haar en mijn vraag is dus of iemand hier bereid is om mij hiermee te helpen......evt tegen vergoeding uiteraard.
     
  8. Kan je hier wat mee:


     
  9. Dank je Jeroen maar het gaat mij in eerste instantie om de bovenste steun waarbij het blok ondersteunt moet worden en dat liever met een extra handje erbij doe.
     
  10. Ik heb mijn bericht reeds aangepast. Ziet er vrij makkelijk uit. Met z’n tweeen zou je elkaar alleen maar maar in de weg lopen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  11. Zo in het filmpje te zien, met de juiste gereedschap en een goede ondersteuning van de motor is het heel eenvoudig te doen en nog wel alleen, succes ermee.
     
  12. Ik heb er dan een ander filmpje over gezien en het ziet er idd niet zo moeilijk uit. Maar we hebben hier wel over het blok dat ondersteunt moet worden met "het liefst" een goede professionele krik die ik helaas niet heb. Ten tweede voel ik me wat geruster als er iemand bij is die weet waar die mee bezig is. Ook ben ik best wel leergierig zodat ik het een volgende keer zelf kan.
     
  13. Helaas is de afstand vrij groot tenzij je echt een stuk wil rijden.
    Ik heb alles tot mijn beschikking om de steun te vervangen.
     
  14. Ik heb eventueel zo’n krik. Het sleutelen aan jouw auto doe ik liever niet voor het geval er iets niet goed gaat.
     
  15. #16 jason101, 8 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2020
    Met alle respect Sjoerd maar ik probeer Duitsland op dit moment zoveel mogelijk te vemijden. Geldt trouwens ook voor Noord Brabant en Limburg.

    Dank Patrick ik ben net als jij denk ik. Zolang je niet zeker bent van je zaak er niet aan beginnen.
     
  16. Zou m ook wel kunnen omwisselen tegen kleine vergoeding. Woon in rossum gelderland.
     
  17. Dit aanbod hou ik zeker open Henry, Dank je. Ik wacht nog even op eventuele reacties van leden dichter bij huis maar een uur rijden is wel te doen. Wat de vergoeding betreft stuur ik je effe een PB.
     
    focusfanrossum vindt dit leuk.
  18. :mrgreen::mrgreen:
    Sjoerd, je hoort het, kom deze kant maar weer op. :grin:

    @jason101: je weet dat een virus niet ophoudt bij de grens hè? Dus wanneer Sjoerd niks onder de leden heeft, zal de kans op besmetting ook nihil zijn en zeker niet groter dan wanneer je de supermarkt in gaat.
    Voor wat betreft je motorsteun: koop een krikje (zo’n ding van de Lidl werkt perfect) en een blok hout, zet dat onder je blok, het blok iets opkrikken en draai dan de steun los en vervang ‘m. Stelt echt niks voor.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  19. Dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan Marco. Voor iemand die dit al vaker heeft gedaan is het natuurlijk appeltje eitje. Voor wat betreft het virus: Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om. Maar goed, de steun is inmiddels besteld, nu maar hopen dat deze snel geleverd wordt.
     

Deel Deze Pagina