Ja begint nu ook wat erger te worden. Nu ook regelmatig bij wegrijden dat je met 2750tpm optrekt… wellicht dat ze vliegwiel ook moeten vervangen, dan gaan we richting/door de 4k heen… (als ik Wassink moet geloven)
Wat een geld....dan is een koppeling voor een DSG van VW (Passat) goedkoper, daar kreeg ik een offerte van €1800,- Heel toevallig afgelopen dinsdag verse olie in de automaat van de Mazda laten doen, loopt nu weer schokloos door de versnellingen....en dat bij 157.500km en de eerste koppeling Maar mooi dat het geregeld gaat worden
Dat is het nadeel van de droge koppeling. Volkswagen heeft hetzelfde met de DQ200 DSG bak. Ik vind het bedrag ook asociaal hoog, maar goed.
Als het nu onder garantie op wordt gelost is het jammer maar financieel gezien in ieder geval geen ramp. Met bijna 3000 toeren wegrijden is ook wel enthousiast inderdaad... Ouderwetse koppelomvormer hier die al 350.000 kilometer probleemloos gaat, nieuw is niet altijd beter
Auto net opgehaald (gewassen en gezogen en al ) ritje van 5.5km : auto heeft nog nooit zo soepel geschakeld met koude motor/bak. Heerlijk! vanmiddag een langere rit, dan kan ik eens goed testen