Het is ook niet nodig, de i30 is getuned ivm de brom onderin toeren. 80 in zijn 6 was origineel niet te doen. de Ceed is 10x stiller
Sws is eerlijkheid een prio in de relatie... Je kan altijd ergens op terug komen en het opnieuw bespreken. In een goede relatie gun je de ander alles.
40+ ers genoeg hiero. En ik heb ook inmiddels 4 automaat auto's en 4 handbakken. Dus de verhouding verschuift.
kuch....ik zeg maar even niets Uiteindelijk met de huidige automaten zou ik nu niets lievers meer willen dan een automaat, nu heb ik afgelopen week in een Ford Connect automaat gereden, maar ik vind die erg nerveus reageren op het gas, komt absoluut niet rustig in, zodra je hem op eco zet, dan rijd die perfect, niet te vergelijken met de automaat van Mazda... @Mpothoven Je weet dat je bij Unlimited Tuning ook contant kan afrekenen?
De Ford automaten zijn nu ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, degene welke in een Volvo worden gepropt gaan allen binnen no-time naar de knoppen, (binnen 2 ton) waar de Volvo automaten rustig 4 a 5 ton rijden (mijne heeft 5 ton zonder onderhoud gedaan) en als ik naar de Cmax van de vrouw kijk (2007) deze heeft nog een ouderwetse 4 traps automaat waardoor de auto zuipt als een gek!
De Powershift bakken zijn vaak ellende inderdaad. Dat jouw Geartronic 5ton mee ging gebeurt ook lang niet altijd. Ik had de 6traps versie in de S60, niet stuk gegaan maar ook niet de allerfijnste automaat vond ik. Nu een 5traps met overdrive op 4 en 5 in de Pajero en vind die een stuk fijner rijden. Maar in vergelijking met een moderne automaat is het wel net een dinosaurus
klopt inderdaad, de geartronic automaten zijn ook alles behalve heilig. al gaan ze gemiddeld een stuk meer kilometers mee dan de gemiddelde Powershift. tussen de 3 en 4 ton is een reële stand voor een geartronic, doe je er onderhoud aan kunnen ze stokoud worden (ik doe de mijne nu tussen de 80 en 100 K spoelen) de huidige is ook een 6 traps bij mij, wat je zegt kan ik wel inkomen, denk dat deze met een herschrijving van de Software een stukje fijner wordt (staat op de to-do list) over het algemeen doet deze zeer netjes zijn werk, maar af en toe laat ie zich toch even voelen!
Ach ook de onverwoestbare en sublieme 8hp van ZF kan gewoon in puin draaien in 250k km, geloof me. Alles kan stuk, je moet ook wat mazzel hebben met die bende.
Hier iedere 60.000 kilometer verplichte olie wissel van de bak en dat gaat nu 340.000 kilometer goed. Schakelt in de tijd dat ik hem heb nog niet anders dan toen ik hem kocht met een dikke ton minder op de teller. Bak is in samenwerking met Porsche ontwikkeld maar sportiever dan dat wordt het ook niet
18 november komt er een nieuwe koppeling in de auto. Al van begin af aan wat rare kuren met de bak. Eerst een software-update geprobeerd en nieuwe versnellingsbak olie. Dit was zonder succes. gelukkig garantie, je kan er een klein 2ehands auto’tje van kopen dit was een issue: slippen/raar schakelgedrag Hoef ik er straks niet meer naar om te kijken. Wel blij dat er een klap opgegeven is, was bang dat het een langslepende zaak zou worden. Hulde aan Autosmeeing en Wassink.