1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Dat ziet er goed uit zeg
     
  2. Wow, als nieuw
     
  3. Zeker zeer netjes, nou lekker parkeren in ruime vakken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Knap werk!
     
  5. Mooi werk, denk dat de banden die 60 graden prima aankunnen. In de zomer wordt het spul wel warmer tijdens het rijden.
     
  6. Stukje vakwerk hoor :thumbup:
     
  7. @JW heb hier nog 4 velgen staan die enzelfde behandeling nodig hebben, hebben wel meer kleine punten dan lange stukken maar knap gedaan zo heb je wel eer van je werk
     
  8. Heel netjes gedaan Wilco, zoals we jou kennen met dit soort projecten :thumbs:
     
  9. Wauw.. ! Respect voor al het gedane werk, ziet er goed uit!
     
  10. Vakwerk, punt.
     
  11. Afgelopen week ben ik tot de conclusie gekomen dat het herstellen van de velgen helaas geen succes is geworden.

    Nadat ik de velgen had gespoten zagen deze er weer helemaal strak uit. Echter nadat de velgen afgelopen week een paar dagen in de volle zon hebben gelegen ontstonden er haarscheurtjes in de lak. Bij nader onderzoek bleek de hechting van de lak op de ondergrond niet goed te zijn. Op de plekken die niet volledig kaal geschuurd zijn kon ik de laklaag er met enige moeite zo weer af halen.

    Na contact te hebben gehad met de fabrikant van de velgen ben ik er achter gekomen dat de velgen af fabriek niet zijn gespoten maar zijn voorzien van een poedercoating. De lak die ik heb gebruikt hecht dus niet goed op de poedercoating. Nu kan ik natuurlijk gaan experimenteren met andere laksoorten maar gezien dit ook geen enkele garantie op succes geeft zit ik daar op dit moment niet echt op te wachten.

    Derhalve heb ik dus besloten om 2 nieuwe velgen te bestellen.



    Enkele weken geleden trof ik mijn auto op een parkeerplaats aan met een gedeukte kentekenplaat aan de voorzijde. Gisteren heb ik de kentekenplaat en houder dus maar even gedemonteerd om de kentekenplaat weer netjes recht te maken. Dit was zo gebeurd en toen ik toch bezig was heb ik ook meteen de kentekenplaat en houder aan de achterzijde verwijderd om er onder goed schoon te kunnen maken.

    Nadat ik de kentekenplaat had verwijderd bleek de houder niet vast te zijn gezet op de originele draadgaten die hiervoor in de achterklep zitten maar met zelftappende plaatschroeven in het plaatwerk van de achterklep. uiteraard waren de schroeven niet afgedicht. Het zal voor zich spreken dat ik hier niet heel gelukkig van werd. Gezien de schroeven al behoorlijk ver waren weggeroest heb ik de foampad (die op de achterklep zit om trillen van de kentekenplaat te voorkomen) verwijderd. Helaas bleek de roestduivel hier al te hebben toegeslagen. Rondom de gaten in de achterklep was de lak al gebobbeld door de roest die er onder zat.

    om de roest goed te kunnen verwijderen heb ik de achterklep rondom de gaatjes tot op het blanke metaal kaal geschuurd.


    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals op de foto's te zien is zitten de gaatjes op de uiterste hoeken van de kentekenplaathouder. Ik had dus niet zoveel ruimte om het metaal rondom de gaatjes volledig kaal te schuren zonder dat dit achteraf zichtbaar zou zijn.

    Vervolgens heb ik het kaal geschuurde metaal voorzien van 2 lagen roestwerende metaal lak. Ik heb de kentekenplaathouder tenslotte weer vastgezet op de achterklep. Om trillen van de kentekenplaat en houder te voorkomen heb ik rubber ringen achter de houder geplaatst ter plaatse van de bevestigingsgaten. Tevens heb ik de schroeven nu wel afgekit.


    Komende week wil ik nog even een nieuwe originele foampad halen bij de Ford dealer. Wanneer deze er weer op zit is het weer volledig origineel Wanneer de foampad binnen en de kentekenplaat en houder er toch nog een keer vanaf moeten wil ik ook meteen nieuwe kentekenplaathouders plaatsen.
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.
  12. Je gaat toch niet zo in de achterklep schroeven wtf :think:

    Maar goed dus dat je ook achter los hebt gehaald.

    Wel balen van die velgen
     
  13. Zonde van de velg!!

    Welke randdebiel zet een kentekenplaat zo vast??:shrug:
     
  14. Mijn kentekenplaat zit ook met extra schroeven vast (4 door de houder en 2 door de plaat). Maar had het idee dat dat stuk achterklep bij de Wagon van kunststof is? Heb daar laatst eens op staan kloppen en het klonk volgens mij net als de bumper, niet als het achterscherm. Binnenkort misschien maar eens aandachtiger naar kijken. :think: Want hier word je natuurlijk niet vrolijk van.

    Jammer van de velgen. Het zag er wel heel erg strak uit op eerdere foto's
     
  15. Dat komt volgens mij vrij veel voor dat ze de kenteken platen zo in het metaal vastschroeven.

    Maar had je die 2 velgen niet kunnen laten afdraaien en weer laten poedercoaten?
    Dat zou een stuk goedkoper zijn geweest lojkt mij

    Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
     
  16. De velgrand afdraaien is voor mij geen optie omdat de velgrand dan niet meer gelijk is aan de overige velgen. Om de velgrand gelijk te houden moeten de velgen dus ook worden opgelast. Daarbij ben ik tot dusver nog geen coater tegengekomen die kan/wil garanderen dat de 2 velgen na het coaten dezelfde kleur en textuur hebben als nu. Gezien ik absoluut bij de velgen onderling geen kleurverschil wil is dit voor mij geen optie.

    Daarbij kost afdraaien en poedercoaten van de 2 velgen bijna net zoveel als 2 nieuwe velgen. De banden moeten er dan sowieso ook af dus die kosten heb ik altijd.

    Tot dusver heeft het herstellen van de velgranden me niets gekost. Alle materialen die ik hiervoor heb gebruikt had ik toch al liggen. Het is jammer dat het uiteindelijk toch geen succes is geworden maar ik kan me hier eerlijk gezegd niet druk over maken. Ik heb in ieder geval een poging gedaan.



    Gaten boren in de achterklep om de kentekenplaathouder vast te zetten terwijl hier origineel draadgaten voor in de achterklep zitten is al geen hele slimme actie. Echter als dit dan om een of andere reden toch noodzakelijk is neem dan in ieder geval de moeite om de boel fatsoenlijk tegen roest te beschermen en af te kitten.

    Ik ben blij dat ik er nu achter ben gekomen terwijl de roest nog in een vroeg stadium is. Nu is het nog relatief eenvoudig onzichtbaar te herstellen.
     
    StephenV vindt dit leuk.
  17. Kan je ze niet wegbrengen? Bij Volkel zit een bedrijf dat dit goed doet en voor 'n redelijke prijs (dacht 65 ex btw per velg)

    Volgens mij is dit dan richten, oplassen afdraaien en weer poedercoaten
     
  18. Voor nieuwe velgen betaal ik €105,- per stuk inclusief verzendkosten.

    Voor dat geld ga ik de moeite niet eens doen om ze weg te brengen om ze te laten herstellen. Ik vind het prijsverschil tussen repareren en vernieuwen te klein om voor repareren te kiezen.
     
  19. Goed dat je er redelijk op tijd achter komt, die gaten in de klep. Onbegrijpelijk dat iemand dat zo vastgemaakt heeft.
    Ik heb bij mij aan beide zijden een stukje tochtstrip achter de houder geplakt, zodat ie wat minder rammelt.
     
  20. Is gewoon een sukkel geweest die niet weet wat hij gedaan heeft. En dan ook nog eens 4x.:loco:

    Ik heb het ooit zelf eens gehad bij een Escort mk5. Snapte ik ook niet destijds.:confused:

    Maar gelukkig ben je er nog op tijd achter gekomen. :)
     

Deel Deze Pagina