Naar mijn mening komt het loslaten van het chroom door een fout in het productieproces. Doordat het chroom aanzienlijk dunner is ter plaatse van de scherpe rand aan de bovenzijde is dit een zwakke plek. Ik heb sterk het vermoeden dat door temperatuurverschillen (uitzetten/krimpen) de chrome laag na verloop van tijd scheurt ter plaatse van de scherpe rand en vervolgens langzaam los laat. Ik ben zeker nog bezig met mijn koelvloeistof niveau bewaking. Echter nu er een modificatie voor de 1.6 ECOboost komt wil ik kijken in hoeverre ik hiervan gebruik kan maken. Ik wil sowieso gebruik gaan maken van de nieuwe teller software welke de koelvloeistof niveau melding bevat. Ik heb deze software reeds op mijn PC staan maar nog geen tijd gehad om hier wat mee te doen. Voor de rest heb ik alles klaar liggen. Ik moet alleen nog de tijd zien te vinden om alles in de auto te testen en definitief in te bouwen.
Al vind ik het achterlijk dat de chrome srtip zit (noem maar) gepopnageld. Bij de Fiesta kon / kan je deze aan de achterzijde los schroeven.
Nee, Ik ga de nokken lijmen met een lijmpistool. Op deze manier is het ook nog eens los te krijgen wanneer dit nodig mocht zijn.
Mooi werk hoor! Bij mij laat het chroom ook los aan de bovenkant ☹. Ik zit eraan te denken om het met folie te doen, eens proberen of dit lukt zonder het deel te verwijderen.
Inmiddels heb ik de sierlijst in kleur gespoten: Na lang twijfelen over de kleur heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de sierlijst zilvergrijs te spuiten. Na enkele dunne lagen primer en zilvergrijs metallic heb ik diverse lagen blanke lak aangebracht. De laatste laag blanke lak heb ik wat dikker gespoten zodat deze mooi glad vloeide. Het resultaat mag er absoluut zijn. De zilvergrijze metallic lak in combinatie met de blanke lak zorgen er voor dat de sierlijst er weer zeer goed uitziet.
Altijd fijn als er een mooi resultaat geboekt wordt. Ik heb dat ook met mijn pas geverfde remklauwen. Van vieze dingen naar mooi glanzend zwart hamerslag.
Vanmiddag heb ik de sierlijst weer op de airbag gemonteerd. Origineel is de sierlijst op de airbag cover bevestigd d.m.v. een aantal nokken welke vervolgens zijn vast gesmolten. Om de sierlijst te kunnen verwijderen heb ik de punten waar de nokken versmolten waren voorzichtig los geboord. Om de sierlijst weer te kunnen monteren heb ik ervoor gekozen om de nokken te fixeren met lijm uit een lijmpistool. Vervolgens heb ik de airbag weer in de auto gemonteerd. Vooralsnog ben ik zeer tevreden over het resultaat.
De kleur zilver die ik heb gebruikt is iets lichter als de overige gespoten delen in het interieur. Feitelijk heeft de sierlijst nu dezelfde kleur als mijn zomervelgen.