1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is kentekencheck.nl betrouwbaar

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bosreus, 24 nov 2020.

  1. Hallo,
    Ik had een leuke Focus ST line gezien in een showroom, nog geen 2 jaar oud. Hiervoor een offerte aangevraagd voor mijn huidige Focus hierop in te ruilen, ik kreeg een zeer mooi bedrag terug voor de mijne. Hij vertelde dat de ST line uit Duitsland was geïmporteerd. Toen begon ik het een beetje te wantrouwen en heb voor 12 euro een volledig rapport bij kentekencheck.nl gevraagd. Toen ik het 18 pagina's tellende rapport doornam werd ik er niet vrolijk van;
    - ik zou de 5e eigenaar worden
    - bij het invoeren was er een bijzonder laag bedrag voor BPM betaald( waarschijnlijk met veel schade ingevoerd)
    - de opgegeven km-standen waren lager dan de reeds bekende standen
    - de vraagprijs lag 4.000 euro hoger dan gebruikelijk
    - aangegeven werd dat er hoogstwaarschijnlijk met de auto was gefraudeerd.

    dit heb ik met de dealer doorgenomen, en deze ontkende alles en zei dat het één of ander duistere site was.
    Mijn vraag; kan ik wel of niet vertrouwen op kentekencheck.nl?

    Hans
     
  2. Kan je mij een pb doen met meer info van die auto? dan kijk ik even voor je of dat klopt.
     
  3. Ik zou die info juist openbaar zetten. Er is een hele lijst wat mis is, als dat waar is dan zouden andere het ook moeten weten alvorens ze besluiten zo een auto te kopen.
     
  4. Mag ook haha.
     
  5. dat hoeft niet zo te zijn, ik heb ook een laag bedrag betaald bij invoeren.
    een goede taxateur neemt alle beschadigingen mee in zijn rapport, zo is bv 1 steenslagpuntje op de motorkap de gehele kap overspuiten.
    schrammetje op de velg, nieuwe velg en zo kom je op "veel" schade en wordt de BPM lager ;)
     
  6. Ik snap zijn argwaan wel hoor. Ruil ook liever geen auto in met zo'n laag BPM bedrag. sowieso is import inruilen een groot risico..
    Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar als er al geen boekjes o.i.d. bij de auto zouden zitten dan hoef ik 'm niet.
     
  7. Kenteken is H-592-RP
     
  8. -Auto is vanaf 14-04-2020 in Nederland. sinds die dag heeft ie bijna 6 maanden op naam gestaan van een Rechtspersoon(een bedrijf/zakelijk bereden), nu staat ie (al) anderhalve maand bij een autobedrijf. Echter is er geen advertentie bekend met dit kenteken. Klopt dat?
    - De Bruto-BPM is ongeveer de helft van een originele Nederlandse auto. Heb het vergeleken met een andere ST-line 1.5 automaat van 2019.
    Hier kan ik verder niets over zeggen, maar ja wat Gerard al zei kan ook. Elke euro minder belasting is er een. Dus het is niet per definitie een schadebak geweest. Hij heeft immers al een half jaar rondgereden in NL. waarschijnlijk shortlease o.i.d.
    - 5e eigenaar klopt niet volgens mijn app, jij zou de 2e in NL worden.
    - Over de prijs kan ik niet oordelen. De auto die ik bekeek om te vergelijken is ten opzichte van wat er staat in mijn app en de vraagprijs op internet ook heel anders. Op internet is de vraagprijs namelijk 6000 euro hoger dan wat er op mijn app staat als verkoopwaarde (die ik overigens sowieso erg karig vind voor een auto van een jaar maargoed)
    -Hoe komen ze aan die 'fraudegegevens'? Als ze dat al zeggen bij een verkeerde km stand, dan zijn er zoveel bedrijven in overtreding. Bij een importauto is het sowieso niet mogelijk om een logische verklaring op je NAP te krijgen. Je krijgt dan een GEEN OORDEEL. Staat er toch NIET-LOGISCH? dan zou je in het lijstje terug moeten zien waarom dat zo is. een tikfout is namelijk zo gemaakt ;)

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
     

Deel Deze Pagina