1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inlaatkleppen reinigen ST mk3

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door RSBülent, 26 mrt 2020.

  1. Dat kan best kloppen, vooral als je dure merk brandstof tankt. Ik tank shell v-power 98 en in Duitsland tank ik Aral 102. Deze zullen wel positief bijdragen aan het schoon houden van de verbrandingskamer en de uitlaatkleppen, maar voor de inlaatkleppen geldt dat niet, want brandstof wordt direct in de verbrandingskamer gespoten en komt niet langs de inlaatkleppen.
     
  2. Echter heb je wel een schonere verbranding en dus minder koolafzetting. Uiteindelijk zul je zeker weer afzetting op je kleppen krijgen, maar minder snel dan wanneer je e95 e10 tankt.
     
  3. Top, dan blijf ik sowieso euro98 tanken :thumbup:
     
  4. Tussen e98 en e95 zit ook verschil in timing.
    De ontstekking komt later dichter tegen bdp en dus meer vermogen uit hetzelfde benzine.
    Vandaar dat e98 meer vermogen en lager verbruik kan geven.
    Eerlijk gezegd geen idee of de timing van de voorinspuiting en hoofdinspuiting van direct ingespoten verstuiver veel verschilt.
     
  5. Dit is precies de reden dat ik vandaag een catch can heb geplaatst op mijn st.
    Deze zorgt ervoor dat de olie in de can terechtkomt, en rest van de gassen weer in de verbrandingskamer.
    Zat even te spieken bij mij naar de inlaatpoorten maar dat zag er ook wel shocking uit. Dus ook maar eens overwegen om dat te laten reinigen.
     
  6. Dat is inderdaad de oplossing denk ik, heb paar filmpjes op youtube gezien, maar dat instaleren leek me ingewikkeld.
    Op internet heb je verschillende catchcans, waar heb jij hem gekocht Bugsbunny?
     
  7. Bij een getunede motor kan de interne egr uitgeschakeld of geminimaliseerd zijn.
    Motoren met dubbele nokkenasverstelling doen vaak ‘interne egr’ dmv de nokkenassen. Samen met oliedampen uit het Carter levert dat een bepaalde mate van verontreiniging.

    egr wordt alleen in deellast toegepast, bij een tuning wordt vaak extra voorontsteking toegepast om zuiniger te lopen. Een van de effecten is dat ook een groot deel van de egr-momenten beperkt wordt. En het zou me niet verbazen als ze het standaard ook domweg uitschakelen.
     
  8. Heb er eentje gekocht bij majestic performance.

    https://majestic-performance.ecrater.co.uk/

    Is een klein eenmansbedrijfje in Engeland.
    Maakt kwalitatief goede catch Cans voor weinig geld in allerlei kleuren.

    Op zich was het plaatsen best redelijk te doen, ben ook geen automonteur. Gewoon even de tijd voor nemen. En goed even de nodige YouTube filmpjes bekijken.
     
    RSBülent vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina