1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Injectoren reinigen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Crafter, 12 jan 2022.

  1. En ook hoort er 5w30 in de duratec motoren ipv 5w40

    dit is de voorgeschreven olie, ter geruststelling van 'Henk uit R' is deze API SN ;) :

    castrol 5w30.jpg
     
  2. Andere A-merken hebben ook oliƫn met de juiste specs van ford hoor en zijn ook goed.
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  3. Thanks voor de info, ik haal voor de Cmax altijd dezelfde olie en dat voldoet aan alle eisen. Ik snap dat het voor de modernere auto's iets gevoeliger ligt. Voor de Toyota weet ik niet zeker wat er voorgeschreven wordt, moet ik me nog in verdiepen.

    Ik ga eerst aan de slag met de eerder genoemde tips, mag sinds gisteren weer naar buiten en merkte dat het verdraaid fris en mistig was gisteren... Ik zal ook eens kijken naar het opsturen van de verstuivers, dat zijn inderdaad de kosten niet en voorkomt misschien een hoop ellende als ik ze sloop door onkunde. Ook de cool fan voor de hybride batterij ga ik snel aandacht aan schenken, laatste wat ik wil is dat die achter uit gaat of er mee stopt wegens slecht onderhoud...

    Groeten, Nick

    2004 1.6 Focus C-Max S
     
  4. De Prius uit 2007 de spec die ik kan vinden is 5W30 API-SN. Dus eigenlijk dezelfde als voor je Focus als ik het zo zie.

    Check voor de zekerheid je boekje nog even, als je geen boekje hebt zou je bij Toyota een account aan kunnen maken en kan je door het invoeren van je auto het juiste boekje kunnen opzoeken.

    Je kan ook een account aanmaken op toyota-tech.eu wat de tegenhanger is van ETIS bij Ford. Je kan dan een specificatieblad voor je auto opvragen.
     
    Crafter vindt dit leuk.
  5. #25 Henk uit Rotterdam, 22 jan 2022
    Laatst bewerkt: 22 jan 2022
    Beste Marco,

    Je hebt feitelijk een BP olie gekocht........ tegen een hogere prijs. Castrol Nederland (voorheen gevestigd te Voorburg) is al flink wat jaren "overgenomen" door BP Nederland. Alleen het merk bestaat nog.

    Echter Castrol heeft nimmer een eigen motorlaboratorium gehad om motor-formulaties in de praktijk te kunnen testen. Men was volledig afhankelijk van additive package blenders als Lubrizol en/of Chevron.
    Alles marketing............ R&D bestond niet binnen Castrol.

    Als je een API SN type hebt gekocht (Google aub) dan zit je de eerste 20.000 km goed.

    The API SN category is an improvement over the API SM category in the following areas:
    • High temperature deposit protection for pistons
    • Better sludge control
    • Better seal compatibility
    • Aftertreatment compatibility
    Vooral de betere sludge control is belangrijk voor onze motoren (minder neerslag van vervuiling op bijv. hydraulische klepstoters).

    Groet Henk

    NB Verhelderend is een bezoekverslag van het door mij georganiseerd bezoek destijds van Porsche fans Drechtsteden aan MPM, Delft ongeveer 10 jaar terug. Op internet kan ik het zelf niet meer terughalen. Geen link dus.
     

Deel Deze Pagina