Beste Focusrijders
Vanwege het coronavirus (COVID-19) is door de overheid besloten dat alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 september.
Tot die tijd volgen wij de instructies van het RVIM en zullen we meetings proberen te verplaatsen naar een later tijdstip in het jaar.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden stotteren Focus 1.6 uit 1999

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focusmk1blauw, 15 mei 2019.

  1. Hoi allemaal

    Ik heb hier al gezocht en gekeken maar niet helemaal gevonden wat ik zocht dus ik dacht ik probeer zelf mijn probleem te omschrijven.
    Mijn ford met een 1.6 zetec motor houdt in en verslikt zich zeg maar als ik wil optrekken met wat meer gas. Als ik heel rustig optrek doet hij normaal. Wanneer de motor stationair loopt trilt de motor ook behoorlijk.

    Wat heb ik al gedaan
    Nieuwe bougies
    Andere bobine ook nieuw
    Andere kabels
    Gasklephuis los gehaald om te kijken of hij goed aansloot dat doet hij

    Getest of hij ergens valse lucht trekt door remmenreiniger over de motor te spuiten om te kijken of er verschil ontstaat in het toerental en helaas nee dus.

    Ook heb ik met een plantenspuit met water gekeken of er iets gebeurt met de motor maar ook niets helaas.

    Nog niet uit laten lezen dat niet.

    Maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ....
     
  2. Welk merk bobine?

    Verder had die van mij (1.8) ook af en toe een stottertje, bleek destijds aand de throttle position sensor te liggen.

    Heb die van mij toen uitgelezen met forscan, tijdens het rijden. Scheelde toen wel dat ik een extra identieke focus had waar ik zo dingen mee kon omswappen.
     
  3. Hoi Sloeber
    Als eerste sorry voor de late reactie. Ik heb nog niet gekeken naar welk merk bobine het is. Je verhaal van de sensor klinkt logisch. Ik moet hem gewoon gaan uitlezen voordat ik verder ga. Zelf heb ik ook aan een brandstof tekort zitten denken. Het valt me namelijk op dat het bij een koude motor iets minder lijkt te zijn en ook als er hoger in de toeren wordt gereden. Maar het blijft gissen zonder uitlezen dus dat ga ik als eerste nu doen.
     
  4. Carterventilatie al gecontroleerd? Het slangetje gaat op den duur scheuren, waardoor de motor valse lucht trekt en dus slecht gaat lopen.
    Inhouden, slecht stationair, te hoog stationair etc.
     
  5. Hoi Marco,
    Dat is toch het zwarte slangetje dat op het kleppendeksel zit gemonteerd aan de voorzijde? Die heb ik namelijk al vluchtig bekeken, en niet iets gezien. Ik zal hem vanmiddag eens goed bekijken bedankt voor de tip
     
  6. Opgelost !!! ik ben er uit. De auto is uitgelezen en het bleek om een misfire te gaan op de 1 cilinder. Dus dat lijkt toch in de kabels te zitten. Ik had ondertussen de oorspronkelijke terug gezet. Thuis toch de nieuwe op die 1 cilinder gezet en het euvel bleef bestaan. Toen heb ik toch de bougie eruit gehaald ik had er namelijk 4 nieuwe al ingezet dus ik had nooit verwacht dat er iets met de bougies zou zijn. Dit bleek toch het geval de bougie in de 1 ste cilinder was helemaal gebarsten dus dat was de oorzaak. Nieuwe erin en hij rijdt als een zonnetje. Gelukkig heeft zich nu wel weer een nieuw probleem voor gedaan ik bedoel stel je voor eens gewoon een tijdje zonder gezeur rijden wie wil dat nu......
    De sleutel is oud en versleten en ik had hem al een keertje geprobeerd na te laten maken maar dat lukte die sleutel man niet. Bij het knutselen was me al opgevallen dat het steeds lastiger ging met het openen van de motorkap en nu zegt ie doe het zelf maar.....
    Kortom nieuw probleem hoe krijg ik de motorkap open. Wel handig dat dit kan namelijk
     
  7. Sleutel laten maken door de dealer. Wanneer zij hem niet meer kunnen lezen, dan op chassisnummer bestellen en zeker niet laten namaken bij een “sleutelman”.
     

Deel Deze Pagina