1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Inhouden met vermogen met foutcode

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door williamsch, 25 jun 2019.

  1. heren,

    Al een paar keer merk ik aan mijn auto ( Ford focus wagon 2010 met 178.000 km) dat hij niet vooruit te branden is bij het gasgeven en om een beetje vooruit te komen hoger in te toeren moet/ wil gaan zitten.

    De dorp garage heeft de handcomputer er aan gehangen en er kwam het volgende uit:

    P2008: Inlaatspruitstuk,verdeler,regelcircuit onderbroken.

    De garage heeft onder de moterkap nog gekeken maar zag niets geks. Wel de foutcode eruit gehaald en volgende week weer even checken.

    Wat denken jullie wat het zou kunnen zijn. Zodat ik meer in een bepaalde richting kan gaan sturen bij de dorp garage of adviseren jullie de dors dealer. De dorps garage vraagt ook al 62,50 ex btw per uur.

    Ik zie graag jullie inzichten hierin

    William
     
  2. Gaat toch om de 1.8duratec motor. In de inlaat tegen het blok zitten swirl kleppen, lijkt me dat daar probleem mee is. Komt voor dat deze klep inwendig willen afbreken.
     
    williamsch vindt dit leuk.
  3. Ja klopt het is een 1.8 motor wat er in ligt.

    Thnks voor de tip
     
  4. [​IMG]
    Hier zie je de wervel klep.
    De rechtse staat dicht de 2 linker zijn nog goed en eentje is afgebroken. Dit kan nartuurlijk ook zomaar zijn dat het in de aansturing is. Zelf geen idee vanaf welk moment dit product is verbeterd.
    Wil niet zeggen dat dit is, maar zomaar eens kunnen
     
    williamsch vindt dit leuk.
  5. Had dit grapje al bij mijn Mondeo MK3 uit 2001, daar is in 2004 een gemodificeerde versie voor gekomen, weet niet of de 1.8i uit de mondeo en focus het zelfde zijn. Maar aangezien de Focus uit 2010 komt mag ik toch hopen dat dat probleem zich niet voordoet....
     
    williamsch vindt dit leuk.
  6. nee idd ik weet alleen dat er toen wel gesproken is toen ik de 2.0 had. of het daadwerkelijk zo erg is dat betwijfel ik ook. meer in de vacuum probleem.
    de vacuum actuator was ook kapot. maar dit is iets wat bij mij aan de hand van de vermelde storing het eerste de aandacht krijgt. kijken of daar niks mis mee is.
     
    williamsch vindt dit leuk.
  7. #7 williamsch, 26 jun 2019
    Laatst bewerkt: 27 jun 2019
    Heren,

    Vandaag in de ochtend begin het oranje motor symbool te branden en idd inhouden. Direct ermee naar de garage om het weer uit te laten lezen en weer de zelfde fout codes: p1260 en P2008. Weer de codes gewist en de rest van de dag geen last. 85 snelweg niets aan het handje en stukjes binnendoor. Ik hoop dat dus de schade mee valt i.p.v. over de 1000 euro
     
  8. P1360 ignition coil a
    Als je in hoge versnelling bij lage toeren doortrekt komt dan een storing.
    Geen hikjes bii dooracceleren

    Heb je enkele bobine of op elke cilinder een bobine. Als je enkele hebt zou je bobine kunnen vervangen. Dan is meteen ook de vraag hoe zijn de bougies en bougiekabels
     

  9. Sorry ik zie dat de foutcode niet correct is getypt. Moet zijn P1260 = diefstal gedetecteerd, voertuig geblokkeerd
     
  10. ah haha dat verandert het namelijk, vond het al gek dat het bedrijf je daar niet naar had gekeken.

    voor p1260 zou ik andere sleutel proberen, bij de focus 2 komt het soms voor dat problemen in de instrumentenpaneel voordoen.
    echter dit zal als resultaat hebben dat je een keer niet kunt starten, maar noodloop denk ik niet
     
    williamsch vindt dit leuk.
  11. Beste heren,

    Na een aantal resets bij een garage bleek weer de storing terug te zijn na de grote vakantie.

    Nu bij een andere garage en die gaf aan hier wel een vaker mee te maken te hebben gehad.

    Oplossing volgens de garage: wervelklep actuator vervangen.

    Alles bij elkaar 195 euro armer. Valt deze keer mij bijzonder mee.

    Bedankt alle voor het mee denken hierin
     
  12. Ik moet zeggen dat ik het bijzonder vind dat een garage meerdere keren een foutcode mist als er steeds dezelfde klachten terugkomen. De eerste keer kan ik het me voorstellen als er veel foutcodes zijn, maar anders kun je al snel met 1 foutcode aan de slag.
     
  13. Mooie is dat in eerste bericht al storingcode stond en ik deze betreffende klep/actuator al vermoede. Belangrijkste is dat het opgelost is
     
  14. Hoi hoi,

    Hier sinds gister ook een foutcode: P2008

    Ik heb zelf sinds zaterdag een andere ford focus.
    Een focus wagon 2.0 uit 2008 die op benzine en LPG loopt.

    Zaterdag en zondag op gas gereden en reed perfect.
    Zondag benzinetank vol getankt met 98 en een halve dag op benzine gaan rijden.
    En toen ging het mis, na een halve dag op benzine ging het lampje van het motormanagement oranje branden.
    Auto hield in en was niet meer vooruit te branden.
    Op dit moment reed ik dus op benzine.

    Voorzichtig naar huis gereden en de volgende dag weer gestart, lampje was uit en reed weer goed.
    Maar toch onderweg naar mijn werk weer gaan inhouden en ging het lampje weer branden.
    Op een gegeven moment begon het zelf even te stinken naar rotte eieren ofzo.

    ANWB maar gebeld op mijn werk.
    Uitgelezen en gaf P2008, de meneer vertelde dat hij in noodloop gaat als er een storing is.
    Rotte lucht van de katalysator die niet goed zijn uitlaatstoffen kwijt kon of slechte verbranding ofzo, weet het niet meer zo goed wat hij zei.
    Vind het wel raar dat er een storing kwam nadat ik overschakelde van gas naar benzine.
    Geen idee of deze storing met het switchen van brandstof te maken heeft of dat dat er los van staat.

    Nu even hier wat gelezen te hebben begreep ik dat het aan een aantal dingen zou kunnen liggen.
    - wervelklep actuator
    - swirl kleppen
    - vacuum actuator
    - bobine, bougies, bougiekabels
    Misschien vermeld ik dingen dubbel, maar ben een vrouw en totaal geen verstand haha.

    Wat denken jullie?

    Groetjes paulien
     

Deel Deze Pagina