1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Informatie over BVC naar SYNC2 (liever SYNC3)

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door Mussie36, 12 jan 2023.

  1. Hallo allemaal,

    Een vriend en ik zijn eens in een gekke bui op onderzoek gegaan naar het updaten van mijn schermpje naar een SYNC2/SYNC3 systeem. Laten we eerlijk wezen, dat ziet er veel mooier uit :). Op dit moment ben ik in het bezit van de heerlijke Focus station uit 2012, het is een MK3 maar weet niet precies welke (iemand een idee?)

    Ik lees en vind heel veel informatie van SYNC 1 naar SYNC2/3, maar heel weinig over het updaten vanaf een BVC module.

    We zijn nu wel zover gekomen dat er een andere kabelboom in moet, die schema hebben we. Inmiddels hebben we ook al wat spullen besteld (54-pin connectors, wat pinnen en kabels). Ik zal wat foto's plaatsen als alles binnen is, en er echt aan gaan beginnen!

    Waar wij nu nog tegen aanlopen is het volgende:

    - We lezen dat we ook kabels moeten verlengen van de OBD-poort, weet iemand waar dat voor is en of dat echt nodig is?
    - Als we de SYNC2/3 hebben, is er iemand die een goede handleiding heeft hoe dit proces in Forscan moet (BVC naar SYNC)?
    - Is het echt zo dat je de VIN nummer nodig hebt, van de auto waar de SYNC-systeem vandaan komt?
    - Als er nog verder tips/tricks zijn, zijn die van harte welkom:)!

    Wellicht is deze informatie al gedeeld in een andere topic, echter heb ik het niet kunnen vinden. Dus hierbij alvast mijn excuses als dit dubbel gaat.
    Alvast erg bedankt voor degene die de tijd neemt om dit te lezen, en te antwoorden :)!

    Gr Mustafa
    Proud Focus Owner :D
     
    VdR-HJD vindt dit leuk.
  2. Als je niet precies weet waar je aan begint kan je beter een kant en klaar conversieharnas kopen. Dit kan ik voor je regelen. De complete ombouw zelfs als je dat zou willen. Stuur maar een pb wanneer je daar interesse in hebt.
     
  3. Hi Martijn, bedankt voor je reactie. De grootste probleem is, volgens ons hopelijk, niet de harnas omdat we die zelf gaan maken. Er staan daar ook wel vrij duidelijke instructies over. We zitten meer met de bovengenoemde vragen.. Maar ik heb je een PB gestuurd. wellicht is zo ene harnas toch wel handig....
     
  4. @trucker0werner had dit volgens mij gedaan, wellicht kan hij je informeren.

    obd verlengen is niet nodig, miss bedoel je usb aansluiting in armsteun, die moet je voor carplay/android auto aanpassen.

    Zo ver ik weet heb je geen VIN nodig, zou niet weten waarvoor eigenlijk.
     
  5. Je moet wel iets aansluiten op de obd. De harnassen voor deze conversie hebben er een adapter bij zitten.
     
  6. Ik heb nog wel een compleet sync2 systeem voor een zacht prijsje liggen
     
  7. Heb idd van btvc naar sync3 geupdate.
    Je moet dan rekenen op volgende prijzen.
    Kabel laten maken ( pro-ford.com) 300euro
    Sync3 kompleet 650euro
    Gps antenne 20euro (allekabels.nl) andere gaf storing dat antenne niet goed is.
    Heb je nog geen dab antenne dan komt dit er nog bij. Om ook dab te ontvangen

    Ivm de deurvergendeling verplaatst is tussen de mk3.1 en mk3.2. Zal je met normale bezel storing krijgen op deze knop. Wil je dit weg hebben. Dan moet je bezel bestellen uit amerikaanse focus mk1. Die heeft deze knop wel. Kost snel 250euro.
    Bij de gene van de mk3.2 moet je stuk afzagen om hem passend re kunnen monteren.

    Kabelboom is plug and play. Op 1 ding na, dat is de achteruitcamera specifiek moet melden dat je met tulp wil. Dus universele achterruitcamera mogelijk maakt.
    Enig nadeel was dat de kabel niet afgeknipt was maar doorloopt.
    Dit leverde storing op. Heb daarop de kabelboom hierop alleen aangepast. Door deze draden af te knippen die naar de rest van de kabelboom ging. Daarna was beeld goed.

    Van de kabelboom loopt alles erachter en alleen 1 kabel naar de eobd poort. Die je er tussen zet.
     
  8. Hallo allemaal,

    Is er nog iemand die onderdelen voor de Sync2 heeft, voor een zacht prijsje?
    Ik mis nog de bracket tussen scherm en acm, en frontje/bezel..
    M. Blaak had er 1 maar helaas met een kras
     
  9. Liever 1 met kras dan geen? Wie weet valt het wel mee en kan je door...
     
  10. Als alles meezit heb ik straks een volledige sync 2 over, prijs komen we wel uit
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. Kan ook een andere fascia regelen voor je. Zal wel duurder zijn dan mijn prijs voor die ene met een krasje. Waarschijnlijk €175,=
     
  12. Ik wil dit weekend de conversie van sync1.1 naar sync2 realiseren. Alle benodigde onderdelen heb ik liggen. Wat voor mij onduidelijk blijft is of ik met FoCCCus:

    123 – Audio Aux Input change the value to 01 (without)
    154 – Module USB change the value to 01 (without)
    157 – bluetooth Handsfree change the value to 01 (without)
    172 – Front Display change the value to 09 (DM8 with nav)
    214 – ICP change the value to 09

    het systeem werkend krijg of dat ik ook nog met Forscan aan de gang moet?
     
  13. Dat gedeelte moet via FocCcus idd. dit kan misschien ook wel via Forscan, maar is waarschijnlijk vele malen omslachtiger.
    Verder zou je met Forscan de APIM van je SYNC moeten programmeren, zodat je parkeersensoren/camera etc. werken (of juist niet als je ze niet hebt).
     
  14. Is er ergens een beschrijving te vinden waar in Forscan je de APIM moet programmeren?
     
  15. Forscan forum staat in principe alles.
    Dit is t voornaamste wat je moet aanpassen qua coderingen

    Achteruitrijcamera (de-)activeren:
    - apim as built (eerst back up maken)
    - verander 7D0-01-01 x*xx-xxxx-xxxx
    *3 wel camera, geen sensoren
    *9 geen camera, wel sensoren
    *B wel camera, wel sensoren

    De rest (indien van toepassing) staat bij de "normale" APIM in forscan. Kwestie van t lijstje doorlopen.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  16. Na het installeren van sync2 heb ik geen gps meer. Had ik de gps kabel van sync1 ergens moeten aansluiten? Kan hier geen aansluiting voor vinden. Wie kan mij helpen?
     
  17. Er zou een gps in de sync 2 apim moeten zitten. Wellicht kan je met forscan kijken of t geactiveerd moet worden. Anders heb je een andere apim nodig.
     
  18. Zal Forscan zo even opstarten. Waarom zou ik anders een andere APIM nodig hebben?

    hier onder een foto van de APIM
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Omdat je dan een apim hebt zonder navigatie.
     
  20. Kun je dat achterhalen aan de hand van het part number? Dat is: F1ET-14F239-AA
     

Deel Deze Pagina