1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

In het AD.... NB-RSMKIII

Discussie in 'Focus Gespot?' gestart door Malinois, 10 feb 2021.

  1. Las het van de week, maar ben daar niet volledig mee eens.
    bedoel met mijn auto brand traction control lampje en kan max 2000rpm halen. zet ik het uit kan ik wel naar de 6000rpm. dit terwijl me achterwielen stilstaan.
    maandag was ik met parkeren met me voorwiel boven een put geëindigd. dankzij de veegwagen was dus al het sneeuw aangestampt en ijs geworden.
    kan niet zeggen dat als je meer toeren maakt en dus wielen nog sneller draaien het bevordelijk is

    vooral als je velen hoort dat ze niet veel toeren maken met koude motor. wie weet werkt de traction control van mijn auto zo dat het slip toe laat.
    Heb je auto die volledig vermogen wegkapt. of automaat direct in neutraal springt en vermogen weg valt. Ja dan snap ik het.

    collega heeft een achterwiel aangedreven wagen met 300+pk had geen probleem op zijn nieuwe zomerbanden.
    zette hem op snow modus en automaat trok direct op in zijn 2 mogelijk is max vermogen dan wel lager. maar traction control had hij niet uitgezet

    maar goed BD.nl en AD.nl zijn beetje allemaal hetzelfde. zette advies neer in krant terwijl ze zelf niet eens weten waar ze het echt over hebben.
    Als ze nu simpel zeggen dat sommige middelen tegen kunnen werken en je moet weten hoe je er mee om moet gaan.
    abs - als je bij remmen rempedaal voelt trillen, is dat de grens qua grip wat je hebt met remmen.
    esp- als deze in bocht ingrijpt dan ben je te hard de bocht in gegaan.
    traction control - knippert deze, dan heb je max mogelijke vermogen gevonden met optrekken, blijf eronder.
    advies als je vast zit. kijk of het beter is als je functie uitzet.
    winterbanden, ook al heb je deze pas je snelheid toch aan. sommige denken dat ze dan net zoveel grip hebben als in de zomer

    mensen die met vol wielspin bij stoplicht staan, staan daar over tijd nog. keer net dat zetje van iemand of op en neer rollen met de auto om zo net een goeie aanloop te maken kom je er pas uit.
     
  2. Ik moet zeggen dat met vierwielaandrijving en winterbanden de RS totaal geen moeite heeft weg te komen. Sterker nog ik heb hem vanochtend tot twee keer toe als trekker gebruikt om de buren, links en rechts, uit de sneeuw te trekken :schater:
    De hoeveelheid sneeuw is hier dan ook behoorlijk, mede omdat de straten niet of nauwelijks worden schoon gemaakt. Gisteren stond de RS nog tot de naven in de sneeuw. Opgewaaide sneeuw welliswaar, maar toch.

    Drift mode aan (i.v.m. iets meer power op de achterwielen), ESP volledig uitgeschakeld, rustig gas geven en gaan, geen centje pijn.
    Overigens daarna snel de boel weer aangezet en terug naar sport mode. ESP volledig uitzetten om uit de sneeuw te komen is één, maar uit laten staan als je eenmaal op gang bent is iets anders, zeker met al die gladheid ;)
     
    eReSke, gerardTDCI en M.Blaak vinden dit leuk.
  3. @Branie173 kijk Marco, hier kun je dus ook de drift modus voor gebruiken ;)
     
    eReSke en Iodokus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina