1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik ben beginnende poetser!!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door dwayneNMGN, 5 nov 2008.

  1. Ohw wauw! Je hebt het binnen zoals ik in mijn PB al zei over een jaar heb je twee keer zoveel in huis :lol:

    Succes! En vergeet niet before en after foto's te maken! :D
     
  2. Aha oke dus gewoon op de gele Pad en erna met de MF doek er over heen?

    Het zelfde geld voor de Gold class wax neem ik aan :)

    Maar goed dat ik veel MF doekjes heb :D

    helaas kan ik nog niet beginnen omdat de miracle dryer eerst een keertje in de was moet..

    @ bullet, nee ik vergeet geen voor en na foto's .. me auto ziet er nu echt niet meer uit zo vies hahaha
     
  3. #63 dwayneNMGN, 2 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 apr 2009
    Mensen, Ik heb de smaak te pakken en wil MEER EN MEER.

    Denk dat ik een poetsmachine aan wil gaan schaffen, maar dit is wel de 1e keer dat ik dit wil gaan doen dus wil niet mijn lak verpesten.

    Weten jullie er misschien 1 onder de 100 euro? Of stel ik nu te veel eisen? Waar moet ik op letten? En zijn Pads overal te bestellen?

    Is het gemakkelijk te doen? Wax aanbrengen, uitpoetsen, swirls en krassen verwijderen?
    En kan ik dan Scratch X gebruiken? Aanbrengen op de pad en gaan maar?

    Wat een vragen allemaal :$:$:$

    Het zou mooi zijn als ik hem nog mooier kan glimmen dan dat hij nu al doet!!

    :D:D:D
     
  4. Een machine onder de 100 euro zou ik niet aan beginnen. Deze hebben gewoonweg te weinig power om de swirls en krasjes te verwijderen.
    Waar ik mee zou beginnen is een excentrische machine. Hiermee kan je bijna geen schade aanrichten op je lak. Anders dan met een roterende machine, die brand zo door de lak heen als je niet goed uitkijkt.

    Voor veel meer informatie moet je gewoon eens neuzen op www. autodetailing.nl. HIer staan al heel veel antwoorden op je vragen.

    Weet niet waar je woont maar je mag best bij mij thuis een machine uitproberen. Dat is geen enkel probleem.

    Goedkope machines zijn er alleen om een laagje wax aan te brengen.
     
  5. #65 dwayneNMGN, 3 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 apr 2009
    Helaas woon je te ver, had het graag geprobeerd! in ieder geval ben ik even gaan rondneuzen op de site die je gaf. Hier heb ik al heel wat van opgestoken.

    ik zat te denken aan http://www.ts24.nl/product_info.php/info/403/TS24-Poetsmachine-Polijstmachine-1200-PRO/

    of deze http://www.carclean.nl/product/DAP/...on__Polijstmachine_220volt_DAP500_101129.aspx

    zijn deze voor een beginner gebruiksvriendelijk? En wat zijn de verschillen?

    Ik las dat mensen ook ColorX gebruikte om swirls machinaal te verwijderen? of heb ik dan echt scratch X of swirl X nodig? (welke pads en polijstpasta)
     
  6. Die eerste machine van TS24 is een zwaardere, rotary. Zou ik zeker niet direct mee beginnen, maar een zoals de DAP500 pakken van Carclean.
    Eventueel een andere alternatief bij TS24 is de DAS-6, die Leko ook verkoopt;
    http://www.lekocarhifi.nl/contents/nl/d117_01.html

    De DAP500 of DAS6 zijn eigenlijk de perfecte machines wanneer je machinaal wilt beginnen. Hebben kracht genoeg om wat krasjes en swirls weg te krijgen, maar zijn nog niet zo agressief dat je je lak ermee kunt verpesten (zoals met een Rotary).

    Middelen als ScratchX en ColorX zijn wel te gebruiken op zo'n machine. Zou het dan alleen gebruiken om je producten op te maken voordat je nieuwe moet aanschaffen. Als je nog niks hebt kun je beter direct naar polishes/compounds kijken die specifiek voor machine gebruik zijn, zoals Meguiars M80, M83, Poorboy's SSR serie, etc.
    Dan haal je meer uit je machine en kun je meer swirls, krasjes en defecten weg krijgen.

    Qua pads worden de Lake Country's veel gebruikt. Persoonlijk niet mijn favoriet, maar opzich een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
     
  7. #67 dwayneNMGN, 3 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2009
    Dankje Wesley!!

    Aan deze informatie heb ik wat.
    Waarschijnlijk wordt het dan de DAS6!

    Zou je misschien een lijstje kunnen samenstellen wat ik moet bestellen en in welke volgorde ik het moet gebruiken.
    Dus de pads, het polijstmiddel en extra zaken .. etc.
    (k heb de producten van de pagina's hiervoor in huis)

    De wax (goldclass) kan ik ook aanbrengen en uitpoetsen toch?
    En hoe maak je de pads schoon? (hoe vaak wissellen etc)

    Mijn auto is pantherblack.

    Dankje :D ik kan niet meer wachten joh !! :cool:
     
  8. ? iemand ?
     
  9. Wat heb je allemaal in huis.
    Misschien is dat voor ons een goed uitgangspunt.
    Dan kunnen we daarop aanvullen.

    Je kan ook contact opnemen met Leen van Leko.
     
  10. Zoals Redwagon eerder al aangaf, kijk anders eens op www.autodetailing.nl
    Daar is gewoon erg veel informatie te vinden, ook over machinaal gebruik.

    Ik kan hier hele lijstje opnoemen wat je kunt gebruiken, maar uiteindelijk is het allemaal afhankelijk van de staat van je lak, wat je wilt bereiken, hoeveel je wilt uitgeven en of je eventueel al spullen hebt staan.

    Voor (Lake Country) pads;
    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=229&p=2583#post2583

    Voor het beginnen met een excentrische (zoals DAP500, DAS6) machine;
    http://www.autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=818

    Qua polijstmiddelen is er helemaal veel keuze, om te beginnen kun je bijvoorbeeld gaan voor;
    Meguiars M80 (licht)
    Meguiars M83 (medium)

    of
    Poorboy's SSR1 (heel licht)
    Poorboy's SSR2 (licht/medium)
    Eventueel aanvullend met Poorboy's SSR2.5 (medium)
    of zelfs Poorboy's SSR3 (heavy/medium)

    of
    Chemical Guys CGZ1 (heel licht)
    Chemical Guys CGZ2 (medium)
    Chemical Guys CGZ3 (heavy/medium)

    De Chemical Guys en Poorboy's varianten lijken erg op elkaar en kun je prima met elkaar vergelijken. Daar naast heb je nog dingen als ProPolish, Rocket Polish, Smart All-in-one, etc waarmee je afhankelijk van je pad de "grofheid" bepaalt. Of iets meer "professioneel" met bijvoorbeeld 3M of Menzerna.

    Zoals ik zei, keuzes genoeg...
     
  11. Tsja dat bedoelde ik ook.
    Er is teveel keuze om exact een lijstje te maken.
    En dat laten we het budget nog even buiten beschouwing.
     
  12. #72 dwayneNMGN, 5 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2009
    Wat vinden jullie van deze combinatie?

    Stap 1 M83=> oranje LC pad (of zou ik de witte nemen, las dat dit een goede combo was)
    Stap 2 M80=> witte LC pad
    Stap 3 Gold class wax => rode LC pad

    en dat icm de DAS6


    Welke standen moet ik dan gebruiken?


    Sorry voor me velen vragen! Maar wil het gewoon goed doen natuurlijk.. :p


    @ Redwagon,

    Dit is wat ik in huis heb.

    *Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
    *Meguiars Microfiber Wash Mitt
    *Chemical Guys Miracle Dryer,
    *Meguiars Gold Class Car Wash - 1892ml,
    *Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar,
    *Meguiars ColorX - 473ml,
    *Meguiars Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax - 473ml

    + verschillende microvezel doeken
     
  13. Ik weet niet op welke auto je het wil gaan gebruiken.
    Ik heb gisteren een Pantherblack Focus gedaan met de machine.

    De testspot wees uit dat de combo M83 met de witte LC niet het gewenste resultaat gaf. Overgeschakeld op een CG light-cutting pad, deze is iets minder hard als de LC oranje.

    De oranje gebruik ik niet meer aangezien deze niet goed op de machine past die ik nu gebruik. Op de machine die kapot is gegaan de G220 heb ik wel een goede resultaten behaald met de oranje pad, maar dan in combinatie met de Smart-All-In-One.Vergelijkbaar met de M83, alleen minder stoffend.

    Wit met M80 is een lekkere combo. Da's geen enkel probleem.

    Standen om te gebruiken zijn 4-5 en voor de wax 2-3, althans op mijn machine. Moet wel zeggen dat mijn machine krachtiger is dan een DAS6.
     
  14. Dankje, aan dit advies heb ik wat.

    Ik ga het proberen met de oranje, witte en rode pad icm M83 M80 en de Gold class wax.

    Ik denk dat ik dan wel een goed resultaat moet kunnen behalen als beginner :).

    Ik neem aan dat deze pads na gebruik in de wasmachine kunnen? Net zoals mijn wassmitt en mijn miracle dryer?

    :wax!:
     
  15. Persoonlijk zou ik dan Oranje, wit, groen nemen en de wax lekker met de hand smeren.
    En altijd vanaf fijn naar grof werken, begin met wit en M83 daar kun je echt al redelijke correctie mee uitvoeren! Oranje vind ik zelf niet fijn werken, al helemaal niet op een excenter/DA, maar kan opzich voor wat spot-repair handig zijn.
     

  16. Wat ga je dan doen met groen ?
     
  17. #77 dwayneNMGN, 6 apr 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2009
    bij Leko zeiden ze dit:

    Wit LC pad=>M83
    Groen LC pad=>M80
    Blauw of rode LC pad=> Gold class wax.

    " Als je een extra stap wilt doen kun je inderdaad naast de witte pad ook de groen kiezen deze is iets milder dan de witte. "

    " De Oranje pad heeft als nadeel dat bij te “droog” gebruik deze “marring”achter kan laten "

    " Als je een extra stap wilt doen kun je inderdaad naast de witte pad ook de groen kiezen deze is iets milder dan de witte. "

    " Voor het aanbrengen van de GC Liquid Wax kun je het beste een zachtere pad nemen daar je geen bewerking aan de lak meer wilt doen.

    De keuze valt dan op de Blauwe 5,5” Pad van Lake Country zet hierbij de DAS-6 op stand 1 of 2 werk de wax lekker dun maar dekkend uit."
     
  18. Staat eigenlijk ook al in Dwayne z'n post.
    Net wat zachter dan witte, dus voor bijvoorbeeld M80, of een andere finishing polish.

    Dus dan kun je kiezen;
    Oranje - M83, voor spot-repair en wat zwaardere lakdefecten
    Wit - M83, voor algemeen, swirls/krasjes verwijderen

    En dan kun je of;
    Wit - M80, na-bewerken en finishen of
    Groen - M80 - finishen

    Met M80 / wit maak je nog iets meer gebruik van de polijstende werking van M80, met de groene pad ga je meer voor het finishen en de "polish" cq. olieen van M80.

    Ik zou Blauw of Rood voor je wax lekker laten zitten hoor. Gewoon met de hand smeren, gaat naar mijn idee sneller en makkelijker!
     
  19. Aanbrengen dus met de applicator pads, en uitpoetsen kan wel machinaal? scheelt me en hoop spierpijn, want die gold class wax is lastig uit te poetsen vind ik.
     
  20. Glazes en waxes doe ik altijd met de hand, met een applicator pad en uitwrijven met een Microfibre doek. Dun, dun, dun opbrengen, verwerkt makkelijker en alles wat je moet wegvegen is eigenlijk te veel ;)

    Als je wilt uitpoetsen met je machine zul je een "Bonnet" moeten nemen die je om je (cutting) pad heen kunt trekken. Maar ook dat vind ik persoonlijk helemaal niks.
     

Deel Deze Pagina