1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

IDS. Kan niet communiceren met PCM motormanagement lampje storing

Discussie in 'Electronica' gestart door Edwindegouw, 16 jul 2019.

  1. beste allen

    Afgelopen week is het oranje motor lampje gaan branden
    Auto rijd normaal geen vreemde dingen opgemerkt
    Ford focus econetic 1.6 tdci 105 pk. 160.000 gelopen 2012
    Auto jaartje in bezit nooit geen probleem gehad
    Bij zowel een universele garage als de ford dealer krijgen ze de auto niet uitgelezen
    Kunnen geen verbinding krijgen met de OBD / PCM module
    Ford dealer heeft geen idee Speld in de hooiberg en wil gaan zoeken a 108 euro/ uur
    Heeft er iemand een idee
    Of een een tip voor een specialist bij voorkeur in regio den bosch

    Alvast bedankt
     
  2. PCM defect (het communicatie gedeelte dan, want de auto rijdt nog).... dit heb ik al een aantal keer eerder gehoord, gek genoeg ook allemaal diesel motoren....
    Deze module zit achter de mistlamp aan de bestuurderskant, je zou eens kunnen kijken via de wielkast of de connector van deze module schoon is en droog van binnen. Anders moet je op zoek naar een vervangende unit, in jou auto zit een CV6Q-12A650-AH module gemonteerd met software versie CV6Q-14C204-AH.
     
  3. Bedankt voor je reactie ga ik mee aan de slag
     
  4. Zojuist de de module En stekker bekeken zie niets vreemds
    Kan deze module ergens getest en gerepareerd worden
    Buiten de dealer om elders te koop nieuw
    Richtprijs module
    Gebruikt vooralsnog nergens te vinden
    Iemand nog tips
    Al ast bedankt
     
  5. Je kan met deze partij contact opnemen:

    https://www.actronics.nl/#




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  6. Vandaag contact gehad met Ac tronics kunnen deze modules niet repareen
    Helaas
     
  7. Balen!

    Er zijn nog meer partijen, bijv. BBA-Reman BV uit Utrecht .

    Anders weet ik het ook niet meer [emoji2960]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  8. Ok thanks ga ik morgen proberen
    Ik kom veel items tegen om de PCM te resetten accupool los en doorlussen
    Daarna opnieuw inleven door voorzichtig te gaan rijden
    Is dat wijsheid en helpt het of zijn het fabeltjes
    Vandaag nogmaals alle stekkers van de PCM afgehaald en - pool accu 30 min los gehad ook geen resultaat
     
  9. KMS in Apeldoorn?
     
  10. Vandaag contact gehad met BBA reman
    Die vertellen dat de module niet defect kan zij als de auto normaal rijd
    En kunnen er dan ook niet aan repareren ook niet aan aan het communicatie gedeelte
    Moet ergens in een stekkerverbinding zitten
    Pffff kan beter iets mechanisch defect zijn.
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  11. Vandaag bericht van de garage
    Goede nieuws uitlezen is gelukt (oorzaak nog niet bekend )
    Slechte nieuws roetfilter verstopt
    Word weer een dure
    Helemaal zuur Omdat we al besloten hadden om over te stappen naar een benzine focus
    Ivm verandering woon werk verkeer
     
  12. Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn airbagmodule gehad. Die werd door de auto niet meer herkend en het motormanagement lampje bleef knipperen.
    Dealer kon hem wel uitlezen, maar niet programmeren.
    De modele was defect volgens de dealer en het hele geintje zou ruim 500 kunnen gaan kosten.
    Ik weigerde dat te geloven omdat de problemen pas ontstonden nadat ik zelf een reset had uitgevoerd na problemen met een defecte accu.
    Lang verhaal kort.. ben ik uiteindelijk bij iemand van dit forum terecht gekomen die meer kan uitlezen en programmeren dan ik zelf kon.
    Hij heeft mijn 'hoofdmodule' opnieuw geprogrammeerd en daarna werden alle modules weer (opnieuw) herkend en was de storing weg. 10 minuten werk...
    Houd dit verhaal even in je achterhoofd want de dealer kan blijkbaar lang niet zo diep uitlezen en (vooral) programmeren als je zou denken.
    Ik heb toen ook een andere module geprobeerd maar dat hielp niet. De hoofdmodule was gewoon ff de kluts kwijt.
     
  13. ik wou zelf al zeggen als je kan rijden is er communicatie anders zou je totaal niet kunnen rijden.
    als met ene tool niet lukt dan misschien met andere tool proberen.
    heb op me vorige werk auto's opgehaald waar letterlijk de hoofdcomputer echt alles kwijt was. alles opnieuw in geleerd en ingesteld, probleem weg.

    voor je roetfilter geen idee of daar een vervangingsinterval op zit. dan zou je gewoon teller kunnen reseten en je zou klaar zijn.
    roetfilter keer laten reinigen kun je ook doen.
    maar als ik me niet vergis zit er een brander op deze roetfilter die vaak problemen geeft, hierdoor werkt de regeneren van de roestfilter niet.
    als dit klopt zit er dacht ik ook geen vervaningsinterval op de filter, maar dat is bij elke tdci weer anders, en kan ik helaas niet uit me hoofd met zekerheid zeggen
    welke storingen heb je
     

Deel Deze Pagina