Ik heb een glascoating besteld die ik er eerdaags op wil smeren. Een Gyeon Pure EVO. Kan iemand me vertellen hoeveel tijd ik kwijt ben na het polijsten? Dit ivm de korter wordende avonden. Dus: -Gyeon Prep -Sopje met afwasmiddel -Pure EVO erop -Gyeon Cure als laatste middel er nog op Misschien opsplitsen in twee avonden. Eerste avond Gyeon Prep en sopje met afwasmiddel en tweede avond even afstoffen en de Pure Evo en Cure erop. Hoop dat iemand wat richting kan geven qua tijden.
Zou er dan toch wel een paar uur voor uit trekken. Meestal is het erop doen, laten drogen en uitpoetsen en dat drogen moet je niet te lang laten gaan want dan is het uitpoetsen zwaarder. Dus stukje voor stukje doen en niet al te grote stukken.
Als de auto al gekleid en gepolijst is, dan is het heel makkelijk. Ik zou na de prep geen afwasmiddel of water meer gebruiken. De prep ontvet en je wilt de auto zo droog mogelijk houden. -prep kost je een kwartier -pure kost je een uur, maximaal 1,5, alle delen netjes af gaan en goed afnemen met twee verschillende microvezel doeken -daarna de hele auto nog een keer afnemen en heel goed bekijken of je geen high spots hebt achtergelaten -cure aanbrengen kost je maximaal een half uur. Ik doe dit zelf altijd pas na de eerste keer wassen (dus na 2 weken). Auto na het wassen nat inspuiten en droog maken, zo klaar en heel makkelijk. Heb zelf al meedere auto's in de Pure gezet. Heerlijk spul. Ik neem zelf ook de ramen en de plastic trims mee. Succes!
Grappenmakers Coating breng je met de hand aan. Pure Evo is maar 1 laag. Gemiddeld kost 1 laag je op een auto 1.5 uur (inclusief ruiten en trims). Werkt echt heel makkelijk, maar al het werk gaat juist zitten in de voorbereiding. Kleien, meerdere stappen polijsten etc.. De coating zelf aanbrengen is een eitje. Ik zou minder aanbrengen op de pad dan het filmpje hieronder, je ziet snel genoeg of je genoeg product aanbrengt. Meestal ga ik voor een druppel of 15
Dankje voor je reactie, @VinRS Mooi om te lezen dat je er goede ervaring mee hebt. Bewerkingstijden vallen erg mee. Die stap met wasmiddel heb ik niet verzonnen maar staat in de instructie. Alleen iets anders dan ik schreef, het is als eerste stap na het polijsten, en daarna de prep. Ik volg dat gewoon op.
Na het polijsten is dat inderdaad de goede stap. Zelf gebruik ik als laatste polijst stap Gyeon primer, dan hoef je daarna niet meer te wassen met afwasmiddel. Dit om te voorkomen dat de auto nat wordt tijdens het coaten Succes!
Zo, dat is veel handiger zeg! Jammer dat ze daar niet mee adverteren in hun how to's want dan had ik die liever gehad. Heb nu de spullen al om het met de natte methode te doen maar ga dit wel onthouden voor de volgende keer. Want het is wat je zegt, best wel een uitdaging om hem helemaal droog te hebben. De raamlijsten etc laten vaak nog wat druppels lopen.
Mocht je een elektrische bladblazer hebben of een compressor dan kan je die gebruiken om droog te maken. Succes!
Gisteren de coating gezet. Het was flink buffelen al met al. Ik heb 's avonds van 19.00-21.00 de volgende dingen gedaan: Regulier wassen Drogen Iron fallout remover opspuiten Afspoelen en drogen Tar remover opspuiten Afspoelen Regulier wassen Drogen Vrijdag overdag van 9.00-16.30 bezig geweest. 7,5 uur. Mijn nieuwe wielkastpaneel grof en fijn gepolijst. Daarna besloten om de gehele auto toch nog te polijsten met fijne korrel. (Vorig jaar oktober wel nog gedaan maar toch voor de zekerheid nog 1 stap polish). Dak overgeslagen. Daarna warm water met veel afwasmiddel erin. Afgespoten met water. Gedroogd. Nauwkeurig alle randjes drooggeblazen. En vooral onder de deuren en de achterklep. Daarna naar de parkeergarage van de lokale supermarkt. Daar de Gyeon prep gedaan. Daarna de coating gezet. Met de coating was ik twee uur bezig. Al met al dus 9,5 uur bezig geweest. De wagen staat nu te drogen in de parkeergarage, vond ik wel slim van mezelf. Heeft daar dus stiekem een nachtje gestaan. Vandaag ophalen en dan post ik een foto van het resultaat. Na het polijsten: Kentekenplaat er maar af ivm druppels Aan de gang
Geen q park maar wel daar lekker op m'n gemak met de hand, zonder op buienradar te moeten kijken. Mag niet in de zon verwerkt worden en ook de eerste 12 uur ook niet nat worden.
A dat bedoel je, nee idd, dit was op een losse avond niet te doen. Veel te veel haasten en dan verschijnt op een gegeven moment al weer de avonddauw op de auto. Daarom maar besloten een vrije dag te nemen. Niet langer uitstellen en gewoon doorpakken.