1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe lang gaat 1.8 tdci mee?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door maxandr, 24 feb 2010.

  1. rubbers ophanging achter heb ik 5 ford garages voor gebeld. de prijs 1 rubber vanaf 95 tot 400 euri.
    De een haalt alles los remmen ed 300-400 euri , de ander doet met 3 personen met steigerbuis en speciaal
    eigen gemaakte busuitslaander wrikken en prutsen voor 95 euri in een kwartiertje tijd.
    wel opletten dat het goed in balans blijft onder het rijden ik had er geen probleem mee.
    Sommige garages zien het rubbertje zogenaamd over het hoofd gelukkig bij een apk
     
  2. En nu met ondertiteling... Sorry kan er geen chocola van maken, van wat jij probeert te vertellen...
     
  3. Inderdaad, wat is de vraag of opmerking?
     
  4. Is volgens mij een reactie op de laatste opmerking op de vorige pagina....
    al dateert die vraag van augustus vorig jaar.
     
  5. Inmiddels 270000 km op de teller. Draagarm hoefde toch niet vervangen te worden, wel werd mij bij een beurt aangeraden een tussenlager in een aandrijfas te laten vervangen. Heb ik maar laten doen. Overigens geen problemen, auto rijdt perfect en laat me nooit staan, en alles blijft werken of hij niet ruim 11 jaar oud is. Gemiddeld brandstofverbruik blijft 5.6 / 100 km. Dat haal ik door op de snelweg meestal niet harder te rijden dan ongeveer 110 km/uur (ca. 2200 toeren). Dat bespaart ook een hoop slijtage denk ik.
    De vraag blijft natuurlijk: hoe lang doorrijden met deze Focus?
     
  6. Blok kan makkelijk de 350.000km halen. Moet ik wel even zeggen dat dat in de Mondeo van mijn vader was en toen was het nog een TD.
     
  7. In de Focus wil dat ook prima ;)
    Inmiddels 356000km gereden en het blokkie doet het nog prima waarvan 200000km gechiped.
     
  8. Hoi Bacchus,

    Ik heb onlangs allerlei rubbers achter bij mijn ford focus bj 2002 tdci laten vervangen bij een algemene garage. Nu kregen ze een bout niet los en hebben de forddealer gebeld. Met een of andere truck (die me erg aan jouw beschrijving doet denken) hebben ze het voor elkaar gekregen. Volgens mij met twee man sterk en een buis iets losgewrikt.
    Anyway: als ik nu met mijn auto rijd, trilt de auto tussen de 100 en 120 km en na 150. Gelijktijdig heb ik nieuwe banden gekregen die eindeloos gebalanceerd zijn, auto uitgelijnd etc. Winterbanden er even onder gezet: exact dezelfde trilling. Conclusie getrokken dat het niet aan de banden ligt.

    Nu las ik jouw bericht waarbij jij aangeeft: 'wel opletten dat het goed in balans blijft'. Kan je daarover iets meer zeggen? Wat bedoel je er precies mee? En stel dat er door deze werkwijze onbalans ontstaan is, heb je een idee hoe dit op te lossen is?

    Je zou me erg helpen als je me hier antwoord op kan geven.

    p.s.: ik heb het forum aardig afgestruind 'trillen' en herken het aandrijfassen euvel of het dubbelmassavliegwiel niet. Mijn vermoeden gaat dus echt richting die ingreeep van de rubbers.

    Groeten Roel
     
  9. Ik kan op dit moment melden. Heb de auto nu ruim een jaar, gekocht met
    225k op de teller. Nu 258k volgens mij, ik heb een aantal dingen gehad.

    De duurste is gewoon simpelweg slijtage, en akkoord. Een lijstje, weet
    geen datum meer.

    1. Temp sensor laten vervangen totaal 60 euro ofzo
    2. Stuk intercooler buis totaal 50 euro en zelf erin gezet
    3. Nieuw luchtfilter 20 euro
    4. Door aangereden te zijn, 500 euro neergelegd voor extra spuit en
    herstel werk, hiermee de werkelijke waarde terug op peil gebracht.
    5. Remmerij, nieuwe brembo schijven voor, bilstein pads rondom, achter
    hoefde nog niet totaal 300 ofzo en zelf erop gezet.
    6. Nieuwe koppeling, druk groep, en hulp kopp cilinder totaal 1300 euro

    Verwacht: wiel lager rechts achter, nieuwe schijven achter. lol that's it.

    Auto loopt voortreffelijk, ik ben een sportief autorijder, en in Duitsland
    vandaag 200kmpu voor het eerst precies aangetikt. Naar 170 gaat vlot
    190 duurt ook niet zo lang. De rest is battle of the elements volgens mij.

    Verder is de auto ex lease en schokkend netjes van onder. Het enigste
    probleem nu nog. Is dat de EGR klep motor systeem storing geeft. Al het
    hele jaar. En nouja, ik merk er niets van. Turbo is nog prima... All good.

    Een electrisch probleem in de winter, wat zich oplost met de temperatuur,
    nog niet gefixed dus. Maar nu doet de CV weer normaal dus tsja. Duurt al
    maanden nu. :lol:

    Verder all fine, nu 258000km en er word goed mee gereden. Ook weleens
    hard, en snel ohnee sportief. En dat kan nog prima, kan erg goed meerijden
    met de snellere auto's. Op de snelweg is het nog het fijnst dat je enorm
    snel ergens heen kan flitsen om andere te ontwijken bijvoorbeeld. 'ergens tussen uit knijpen' dat de rest hun acties daar maar verder gaat doen zonder
    mij ertussen. Dat gebruik ik heel vaak, of bijvoorbeeld invoegen in druk verkeer, lichte druk op pedaal en je rijd 20 harder. Zo fijn.

    Ik rijd denk ik voor dagelijkse auto niets anders meer als een Tdiesel! :thumbs:
     
  10. Mijn vorige Focus (Mk1) kocht ik met 172k op de teller. Verkocht toen hij er 192k had ... niks mis, ging als een raket :)

    De huidige heeft in de verste verte nog geen 100k dus daar verwacht al helemaal geen probleem.

    Een kennis van me is ook Ford-dealer, die heeft eentje staan met 370.000km en die doet nog steeds zijn werk :cool:
     
  11. #51 Dark Angel, 4 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2013
    Mijn 1.8TDCi gaat ook nog steeds.....
    Heeft inmiddels 361.000km gedraaid maar de nodige rand apparatuur is alwel vervangen.

    250.000km nieuwe dynamo
    260.000km nieuwe distributie set + waterpomp
    265.000km een nieuwe turbo (2e hands)
    267.000km nieuwe gaspedaal
    270.000km nieuwe stuurbekrachtigings pomp
    275.000km nieuwe koppelingsset en vliegwiel
    300.000km nieuwe intercooler + alle slangen
    359.000km weer nieuwe turbo (2e hands) + alle pakkingen

    Maar de motor loopt nog steeds als een zonnetje en rijd inmiddels 200.000km met een tuning.
    Neemt geen drup olie en brandstof verbruik zit nog steeds op 1/19
    Top ligt op 215 km/h en de 200 haalt ie behoorlijk makkelijk. (Kan Sbro wel be-amen haha)

    Ofwel, ik ben echt super te spreken over de 1.8 TDCi.
    Mocht dit blokkie er mee ophouden komt er ook zeker weer een 1.8 in.
     
  12. Aan het onderblok ligt het meestal niet als je gewoon de boel onderhoud en vervangt gaat ie nog wel 5 ton mee.
     
  13. Ben benieuwd of je al deze reparaties zelf uitgevoerd hebt of door de dealer?
     
  14. Alles wat daar staat is bij de dealer gebeurt.
    Alle kleine dingen zoals olie vervangen en remschijven plus blokken, hebben we zelf gedaan
     
  15. Ik zie een hele rits reparaties van 250K tot 275K kilometers.


    Overstijgen de reparatiekosten niet de waarde van een auto?
    Ik weet natuurlijk niet wat de kosten geweest zijn maar distributie waterpomp dynamo turbo en weet ik veel kost denk ik al snel ongeveer een duizend of 3 of meer.

    En dat dan weer voor een auto van een bepaald bouwjaar.

    Ik betaalde 2800 voor mijn FoFo van 2004.

    Als ik zie wat jij aan reparaties gedaan heb krijg ik bijna pijn in de buik.

    Gelukkig sta ik op 196k kilometers maar dan nog.
     
  16. #56 Dark Angel, 9 jul 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2013
    Tis maar net hoe gehecht je aan je auto bent.
    Als je mijn hele topic leest, kom je erachter dat er van deze uitvoering zoals ik hem heb niet veel zijn.
    Durf bijna te zeggen dat dit de enige is in Nederland in deze hoedanigheid
    Tevens heb ik 4 jaar terug heel wat meer voor de auto betaald.
    Inruil levert hij nu niets meer op dus ja dan overstijgen de reparatie kosten wel 2x de huidige waarde van de auto.
    Ik ben dan ook van plan om hier nog een keer een andere motor in te zetten, dit kost mij minder dan nu een andere te moeten kopen.
     
  17. Ik heb net zelf mn focus 1 1.8 tddi verkocht vanwege een aanrijding. Ik kocht deze met 210000 en hij is weggegaan met 300000. Ik heb in die 90000km nooit kosten aan de auto gehad, heerlijke auto en prima motorblok. Uiteraard wel slijtage onderdelen vervangen(schijven en remblokken). Het is dat de auto weg moest doen vanwegen de schade, anders had ik er graag nog in blijven rijden, dat blok liep nog als een trein en lekker zuinig 1op 20 Nu sinds een week een focus wagon 1.8tdci, ook weer een hele fijne auto om in te rijden en lekker fel als je het gaspedaal intrapt. Nu nog even ondervinden wat het verbruik gaat doen
     
  18. #58 Marco Morello, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2014
    En dat is het verschil tussen een autoliefhebber en een autobezitter. Waarbij de laatste de auto enkel en alleen als vervoersmiddel ziet. Vaak als je van dit soort mensen auto koopt, kun je er nog een hoop geld achteraan brengen om de wagen weer fijn te krijgen.
     

  19. Misschien begrijp ik het verkeerd maar zeg je nu echt dat de laatste de auto als vervoersmiddel ziet, ik dus??????

    Dan heb je het toch echt verkeerd Marco......:nocheer:
     
  20. #60 Marco Morello, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2014
    Freddy jij begrijpt het verkeerd. ;).

    Ik geeft toe dat de volgorde van mijn quotes het geheel niet helemaal duidelijk maken. ;).
     

Deel Deze Pagina