1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe lang gaat 1.8 tdci mee?

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door maxandr, 24 feb 2010.

  1. Er zijn in het forum heel wat berichten over problemen met de diesel Focus boven zeg 190000km: zware reparaties aan turbo, aan brandstof- en injectiesysteem, ruilmotor nodig, etc.
    Zijn er nu ook forumleden die veel hogere kilometerstanden halen zonder grote kosten (zoals vroeger bij diesels gebruikelijk was), b.v. 250000-300000? Of zijn huidige diesels daarvoor te gecompliceerd en kwetsbaar?
    Ik heb Focus 2002 1.8 tdci met (inderdaad) 190000 km (rustig gereden en volgens boekje onderhouden), tot nu toe zonder grote problemen.
    Ik vraag me af of het veilig en economisch is door te rijden, en zou graag wat horen over 1.8 tdci's die echt lang zijn meegegaan!
    Groet, Maxandr
     
  2. Wij hebben hier thuis een focus 1.8 tddi in the running, wat praktisch hetzelfde blok is volgens mij, maar dan zonder common rail techniek.
    Er staat inmiddels bijna 300000 op de teller, en hij heeft ons nooit laten staan, en behalve een nieuwe accu en gloeispiralen vorig jaar november hebben wij er in die 5 jaar en 150000 km. geen andere onkosten aan gehad. Natuurlijk wel het normale onderhoud, maar dat heb je bij de 1.6 tdci ook..
    Ik ben in ieder geval vol lof over de ´oude´ 1.8 tddi/tdci blokken uit de Focus I, dus ik denk dat je je niet veel zorgen hoeft te maken over de duurzaamheid van jouw blok:D
     
  3. Elk auto rond de 2 ton heeft wel dure onderhoud nodig het is gewoon slijtage onderdelen zoals koppeling/distributie en noem maar op.

    Als je je auto goed laat onderhouden volgens fabrikant dit vermeld in het instructieboekjes zou een auto makkelijk 3 a 4 ton halen, maar er zijn mensen die zeggen na 5 jaar weer een andere auto.

    Goedonderhouden op tijd = lange rij plezier. :cheer:
     
  4. De 1.8 TDDI/ TDCI is een erg goeie en betrouwbare motor
     
  5. De motor is opzich erg goed (heb zelf een 1.8tddi). Uiteraard bestaat wel de kans dat een injector het een keer begeeft, maar niet meer dan bij andere merken en het kan je net zo goed bij een nieuwe auto overkomen. Common-rail techniek is nu eenmaal wat fijngevoeliger.
    Voordeel is wel dat je een model hebt wat redelijk goed doorontwikkeld is.

    Echter je moet je wel bedenken dat de overige onderdelen aan jouw auto wel een keer extra onderhoud nodig hebben. Denk hierbij vooral aan de schokdempers en draagarm rubbers. Ondanks dat ze niet lek zijn, is het beste er toch echt wel vanaf bij zo'n kilometerstand.
     
  6. Rij zelf een tddi en ook ik ben heel tevreden.
    Bij 200000 is de brandstof pomp vervangen, verder geen gekke dingen, alleen het normale onderhoud.
    Nu staat er z'n 320000 op de teller.
     
  7. Bij mij zo omstreeks de 200.000 km het dubbalmassavliegwiel naar de bliksem gegaan. Schijnt redelijk normaal te zijn. Vervangen door een Valeo 4p-kit. Toch 1000 euro...bij een universele garage.
    Verder de vorige winter 4 nieuwe gloeibougies; 100 euro bij de dealer.
    Op 155.000 de distributieriem; dit was bij aanschaf van de auto.
     
  8. ik heb ook een 1.8 diesel (TDCi) met 250 000 kilometer op de klok, nooit problemen mee gehad!

    de 1.8 is een zeer goed doorontwikkelde motor, het blok bestaat naar mijn weten als sinds 1995 in de escort, deze is dus telkens doorontwikkeld naar uiteindelijk de commonrailtechniek.
    maar "correct me if I'm wrong"

    groetjes michael
     
  9. Het enigste wat wel een stuk gaat bij de MK2 focus 1.8 D zijn de pomp en het vliegwiel, voor de rest, 4 ton prima haalbaar!
     
  10. Heb ruim 185.000 km ervaring met een 1.8 TDDi (90PK) en kan zeggen dat het ECHTE motoren zijn. Nooit gezeur, degelijk en altijd netjes lopen.

    De 1.6 TDCi 100 PK (PSA rommel) die ik nu heb... Durf niet te zeggen dat ie zonder problemen de 200.000 km haalt. Heb er weinig vertrouwen in!

    Veel goedkope kilometers gewenst!

    Robert
     
  11. 1.8 tdci staat hier op 201.000 km zonder problemen.

    Maar moet er wel bijzeggen dat ik er pas 2000 km mee gereden heb sinds aanschaf.
     
  12. Mijn TDDI heeft nu 332000 km gereden, bij 300.000 nieuwe brandstofpomp en leidingen en altijd op tijd de beurten gehad. Naar mijn gevoel gaat deze nog wel even mee...
     
  13. Wat heeft die brandstofpomp gekost?
     
  14. Zal de rekening van de vorige eigenaar eens opzoeken...is gedaan door de Ford dealer.
     
  15. Mijn vorige :ford: :focus: 1.8 TDCI heeft bij 155000 km een andere brandstofpomp met verstuivers gehad.
    mijn hudige :ford: :focus: 1.6 TDCI krijgt volgende week vrijdag een revisie van de verstuivers in de kop (brandplaatjes) dit bij een kmstand van 133000 km :nocheer:
    als ik de verhalen zo lees over de psa motor krijg ik steeds minder vertrouwen in mijn huidige :ford: :focus::nocheer::nocheer:
     
  16. Beetje offtopic, maar verstuivers zou ik niet door Ford laten doen. Bij mij was er 1 die lekte en een dieselspecialist heeft dat voor een tiende van de prijs die de dealer rekende verholpen. Inmiddels al weer 30k verder dus de ingreep is goed gedaan.
     
  17. Ik ben absoluut tevreden over de TDdi blokken van Ford. In vergelijking met de hedendaagse techniek ben ik van mening dat de oudere motoren een stuk betrouwbaarder zijn. Alle commotie om milieu en zuinigheid zorgen er mijns inziens voor dat al die technieken een auto veel gevoeliger maakt voor storingen etc. Aan elk onderdeel hangt tegenwoordig een computer of sensor en ga zo maar door. Ook mag het tegenwoordig niks meer kosten om een auto te fabriceren en wordt er aan alle kanten zo goedkoop mogelijk gebouwd wat ten koste gaat van de kwaliteit.

    Mijn eigen Focus heeft er inmiddels 249.000 km op zitten. Nog steeds start de auto elke morgen zonder enkel probleem. Ook bij nachten van -10 graden was het na een paar seconden voorgloeien, starten en lopen. De originele koppeling zit er nog in en er is pas 1 wiellager vervangen en de achterste schokbrekers zijn vervangen. Dit overigens puur omdat er een rammel aanwezig was en uit voorzorg is dit meegenomen. Ook is er een nieuwe turbo gemonteerd omdat de oude een bijgeluid produceerde, wat later een lek spruitstukpakking bleek te zijn. Dit laatste was allemaal garantiewerk maar had in geval van geen garantie de enige prijzige reparatie geweest tot nu toe.
    Buiten het reguliere onderhoud nog totaal geen dure reparaties aan deze auto gehad.
     
  18. Mijn 1.6 TDCi met ruim 180.000km sloeg anders ook direct aan bij -10 en kouder :rock: Het hangt er maar net vanaf hoe je rijdt en wat je aan onderhoud doet. Tot nu toe heb ik totaal geen problemen gehad met de 1.6 TDCi. Dus ik zou niet durven zeggen dat het een onbetrouwbaar stuk techniek is.
     
  19. Gezien de hoeveelheid problemen met die TDCI's tegenwoordig kan ik ze niet betrouwbaar noemen. Die dingen gaan gewoon stuk, ook bij tijdig onderhoud en goed bereden. Ik bedoel, vastlopende turbo's zijn orde van de dag. Gewoon gebrek aan goede research voordat een auto op de markt komt.

    Nee hoor, doe mij de iets oudere techniek maar. Het rijdt net zo zuinig, is oerdegelijk dus geen rede om een oudere diesel te laten staan.
     
  20. haha, heb je ook wel eens naar de andere merken gekeken dan? Dan brengt Ford het er nog niet zo slecht vanaf hoor. Verhoudingsgewijs zijn er natuurlijk niet zo heel veel storingen, echter mensen met problemen zullen die ook eerder ventileren op een forum zoals deze.
     

Deel Deze Pagina