Clubdag 2021

Hij komt er weer!! Hele grote kans dat dit jaar de clubdag voor de leden weer georganiseerd kan worden op 11 september.

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hoog was je laatste boete

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Danny, 25 dec 2008.

  1. Het is alleen "commentaar" omdat het in het verkeerde item staat. Als ik in de toekomst weer naar het buitenland ga en kan hier in een apart item, wat al bestaat volgens mij en is aangemaakt door jou :thumbup:, daarover informatie vinden en merk dat ik er nog wat aan heb ook zal ik ook niet te beroerd zijn om je dan nog te bedanken ook!
     
    Lens150 vindt dit leuk.
  2. @bluediamond En ik ben de zoveelste die hier zijn commentaar op wil geven. Dit topic heeft alleen betrekking op wat jezelf hebt meegemaakt qua boetes. Wat jij post heeft betrekking op verkeersboetes, en notabene in andere Europese landen. Ik ben het eens met @meeder die oppert om zelf een topic aan te maken met bijvoorbeeld de tekst "Boetes in andere Europese landen"
     
  3. Heren, :ontopic: maar weer. Punt is gemaakt. Ik hoop dat @bluediamond het snapt.
     
  4. Nou, dan ben ik een keer aan de beurt...

    34 hele euro’s (waarvan 9€ admin. kosten...)

    op de trajectcontrole A12 Den Haag, 87km gemeten, correctie van 4km...

    Effe sparen... :mrgreen:
     
    gerardTDCI en Gitzo vinden dit leuk.
  5. Ik krijg net van een collega een boete doorgestuurd die hij gekregen heeft: in Amsterdam een straat inrijden met vrachtwagen waar hij bordje met max gewicht niet gezien heeft. 1009 euro omdat z'n wagen meer dan 50% zwaarder was dan toegestaan
     
  6. Dat zijn geen misselijke bedragen....
     
  7. Die verboden zijn er ook niet voor niks. Het hele wegdek en alles wat eronder ligt kan aan bonken worden gereden met grote gevolgen, bv elektra, riolering, metrotunnels etc etc.

    Wel zuur dat ie net dat bordje heeft gemist, is serieus geld zeg :nocheer:
     
  8. Zulke boetes vallen vaak onder "economische delict" als overschrijding van gewicht ermee te maken heeft......., en dan kan je eraan..
     
  9. Ja dat blijkt, wat een geld zeg.
     
  10. Hoe hoog hij is weet ik dus nog niet. Of ik hem krijg is ook de vraag.
    Gisteren op weg op de A30. Cruise control op 110. (Meestal minder)
    Hoor ik het nieuws, en ik was er net een paar honderd meter voorbij, een flitsmelding.

    Toch even de Dash-cam beelden terug gekeken.
    En ja hoor. GPS gaf een lagere snelheid weer dus misschien valt het mee.[​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  11. Op de snelweg bij 1 km te hard al 12 euro boete + 9
     
    Thieske vindt dit leuk.
  12. Da's alleen boven de 130 toch?
     
  13. Gewoon de snelheid die dan telt.
     
  14. Marges en meetcorrecties
    Snelheidscontroles zijn een veelbesproken onderwerp. Als de politie een voertuig geflitst heeft, wordt er met twee zaken rekening gehouden:

    1. Meetcorrectie
    Om met 100% zekerheid te kunnen garanderen dat iemand te hard heeft gereden, trekt de politie van de gemeten snelheid een paar kilometer af. De meetcorrecties zijn:
    • bij minder dan 100 km/u: 3 kilometer meetcorrectie
    • bij meer dan 100 km/u: 3 procent meetcorrectie
    Het Nederlands Meetinstituut ijkt alle flitsapparatuur.

    2. Ondergrens voor bekeuren
    Op de meeste wegen geldt een ondergrens van 4 km/u voordat wordt bekeurd. Alleen op autosnelwegen waar 130 is toegestaan, is geen ondergrens. Hier wordt vanaf 1 km/u te hard bekeurd.

    Voorbeelden
    • Snelheid minder dan 100 km/u
      Een automobilist rijdt volgens de meetapparatuur op een 80-km weg 87 km/u. De politie trekt hiervan 3 km. meetcorrectie af. De automobilist krijgt een bekeuring voor 4 km/u te hard rijden. Had de automobilist 1 km/u minder hard gereden? Dan kreeg hij geen bekeuring vanwege die ondergrens.
    • Snelheid vanaf 100 km/u
      Bij een andere automobilist die op een 120-km weg rijdt, meet de apparatuur 128 km/u. De politie corrigeert de snelheidsmeting met 4 km (3% van 128). De automobilist wordt bekeurd voor 4 km te hard rijden.
    • Snelheid bij 130 km/u limiet
      Een automobilist rijdt op een 130-km weg 136 km/u volgens de meetapparatuur. De politie trekt hiervan 5 km meetcorrectie af (3% van 136). Deze automobilist krijgt een bekeuring voor 1 km/u te hard rijden.


    Bron: om.nl
     
  15. Ben ik nu blij met de CC die ik net onder de max zet.....
     
  16. Ik probeer hem altijd zo te klikken dat ik binnen de marges val maar als de GPS van de Dash cam dichter bij de waarheid zit heb ik nog meer marge

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  17. Ik maak me er niet druk meer om.
    Adaptieve CC op 103 of 104 en ik tuf rustig door. Duurt de rit lang stop ik onderweg nog een keer voor koffie.
    Haast is iets wat ik mij in bijna 16 jaar als buitendienst technicus wel af heb geleerd, anders overleef je dit werk niet.
     
    SJWD vindt dit leuk.
  18. Hier idd ook zo, 22 jaar buitendienst servicemonteur geweest, de eerste 5 jaren dwars door heel NL heen,
    en idd meestal minstens +20km/h te hard buiten de bebouwde kom.
    De laatste jaren was het amper 5 km/h te hard, het kost je eigen geld, en de werkgever maar lachen dat je
    meer werk verzet dan gemiddeld.....dat is een harde leerschool!!
     
    SJWD vindt dit leuk.
  19. Bij Bad Harzburg, Duitsland op de B6.... 83km waar ik 60 mocht.
    Kostte €30,00, maar kreeg er wel een mooie "Focus in actie" foto bij.... :cool:
     

Deel Deze Pagina