1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Focusclub Formule 1 topic 2022

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Tigershark, 30 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #501 Bertus 7, 14 nov 2022
    Laatst bewerkt: 15 nov 2022
    Als je de formule 1 gevolgd had had je het ook zelf kunnen weten net als die actie van Schumacher in 2006 in Monaco.
     
  2. Zo zijn er zat acties in geschiedenis die noemenswaardig zijn. Waarbij we achteraf zeggen dat het meer bewust is dan ongeplanned.

    Renault crash gate singapore.
    Schumacher insturen tegen villeneuve, als ik me goed herinder de 2de naam.
    Schumacher idd in monaco ook tijdens quali.
    Hamilton vorig jaar. 1ner laatste race.
    Waarop hij achter tegen max aanreed.
    Ieder weet als je langzamer rijder hebt je voorbij gaat. Maar hamilton wouw niet voorbij ivm anders max drs kreeg.

    Zo zijn er zeker nog veel meer acties waar je denkt, why?

    Hoe dan ook denk ik dat er achter de schermen idd meer heeft afgespeeld
     
  3. Wat de reden ook was, het is doodzonde dat Verstappen zo'n volwassen seizoen zo kinderachtig afsluit. Hoe zeer hij ook vindt dat hij in z'n recht staat, hij had het niet nodig en het roept allemaal onnodige stress, vraagtekens en aandacht op.
     
    Koen_ en Kees37 vinden dit leuk.
  4. Officieel: Hulkenberg tekent Haas-deal, Schumacher zonder stoeltje

    De kogel is door de kerk. Nico Hulkenberg keert in 2023 weer fulltime terug in de Formule 1. Het zorgt ervoor dat Mick Schumacher zijn zitje verliest.
    [​IMG]

    De Formule 1-grid voor 2023 is compleet. Nico Hulkenberg heeft een contract getekend bij Haas en zal volgend jaar Mick Schumacher vervangen. Hij wordt de teamgenoot van Kevin Magnussen. De Schumacher-telg blijft zo achter zonder zitje en zal op zoek moeten naar een reserverol of een ander raceavontuur.

    Hulkenberg keert dus terug in de sport, nadat hij eind 2019 zijn zitje bij Renault verloor aan Esteban Ocon. In de tussentijd viel hij enkele keren in voor een door corona gevelde coureur. In 2020 reed hij in Groot-Brittannië bij Racing Point als invaller voor Sergio Perez, terwijl hij in Duitsland mocht opdraven toen Lance Stroll besmet was.

    Dit jaar deed hij dat kunstje nog eens dunnetjes over, toen hij in de eerste twee races Sebastian Vettel mocht vervangen bij Aston Martin (voorheen Force India / Racing Point). De rest van dit seizoen was hij de test- en reservecoureur van de Britse renstal.

    De man uit Emmerik, net over de Nederlandse grens, reed in zijn carrière al voor Williams (2010), Force India (2011 - 2016), Renault (2017 - 2019) en de laatste drie seizoenen dus als reserve van Force India / Aston Martin. Hij reed al 181 races, maar haalde nog nooit het podium. Zijn beste klassering in het kampioenschap was de zevende plek, in 2018.
     
  5. Volgend jaar neemt Nico Hulkenberg het F1-zitje van Mick Schumacher over. En dat terwijl Nico Hulkenberg al drie jaar niet fulltime heeft geracet. Waarom geniet hij dan toch de voorkeur? Teambaas Guenther Steiner legt het uit.
    [​IMG]

    Geen Mick Schumacher meer bij Haas volgend jaar. De zoon van Michael kreeg het nieuws op woensdag te horen, op dezelfde dag dat Nico Hulkenberg een krabbel zette onder een verbintenis die hem in ieder geval in 2023 aan Haas verbindt.

    Teambaas Guenther Steiner en Mick Schumacher leken niet de beste vrienden te zijn. Meerdere keren uitte Steiner stevige kritiek op de Duitser en lang leek het erop dat de twee partijen uit elkaar zouden gaan. Nu is dat dus zeker. De Haas-teambaas verklaart de keuze.

    "Het was geen gemakkelijke beslissing", vertelt hij aan onder meer RacingNews365. "In de zomer hadden we nog niets besloten. Het contract van Hulkenberg is pas deze woensdag getekend. We hebben echt zo lang mogelijk gewacht, want we wilden zien wat we het beste konden doen en Mick zoveel mogelijk tijd geven, zodat we de best mogelijke keuze konden maken."

    "Er was geen bepaald moment waarop we de beslissing moesten nemen, er waren constant doorlopende gesprekken met (teameigenaar, red.) Gene Haas over wat het beste was voor het team. Afgelopen week hebben we de knoop doorgehakt", aldus Steiner.

    Ervaring
    De rode lijn in het verhaal van Steiner wordt snel duidelijk: ervaring. Nico Hulkenberg heeft dat in overvloed. Mick Schumacher niet. "In het begin denk je natuurlijk over meerdere namen na, maar het lijstje wordt steeds kleiner."

    "Nadat we met vele mensen hadden gepraat die samen met Nico hebben gewerkt, besloten we dat hij de coureur was die we voor ons team wilden hebben, om zo stappen te kunnen zetten. Hij brengt veel ervaring met zich mee. Hij heeft al vele jaren in F1 gereden en bij vele teams in het middenveld."

    "Hij weet dus hoe dat soort teams werken en hoe hij ze beter kan maken. Als je kijkt naar het verleden, dan boekten de teams waarbij hij reed altijd progressie. Ons doel is om dat ook te doen en dat is waarom de keuze op hem is gevallen."

    Niet de schuld van Mick
    Aangezien Schumacher slechts over twee seizoenen F1-ervaring beschikt - en Haas het in de toekomst anders aan wil pakken om een beter team te worden - viel de keuze op Hulkenberg. Toch verdedigt Steiner zijn huidig coureur wel: dat Haas momenteel niet bijster goed presteert, kan je Schumacher niet verwijten.

    "Mick miste de ervaring van meerdere jaren in F1 en ervaring bij andere teams dan Haas. Nico heeft bij drie of vier andere teams gereden, dus daarom heeft hij veel ervaring. Het vergt tijd om ervaring op te doen en die tijd hebben wij als team nu niet. We willen namelijk beter worden en niet blijven staan waar we nu staan."

    "Ik zou niet zeggen dat Mick niet de coureur was met wie we stappen hadden kunnen zetten, maar hij heeft simpelweg niet de ervaring die Nico wel heeft. En die ervaring hebben we nodig. Ik zal ook niet zeggen dat Mick als coureur niet klaar was voor de toekomst, want het team moet ook gewoon beter worden in de toekomst."

    "Mick geef ik namelijk niet de schuld van de positie waar Haas nu staat. In de eerste jaren van ons team boekten we progressie en in 2018 begonnen we goed, maar daarna stagneerde het. In 2020 ging het vervolgens bergafwaarts. We moeten weer progressie boeken en dat kunnen we het beste doen met ervaren mensen en coureurs."

    Kan Hulk het nog?
    Maar waarom dan een coureur halen die al drie jaar geen fulltime racezitje heeft gehad? Steiner is ondanks dat feit helemaal overtuigd van Hulkenberg en wijst naar de enkele succesvolle invalbeurten."

    "Daar hebben we zeker naar gekeken, maar toen hij de laatste jaren andere coureurs verving, zat hij er vrijwel meteen bovenop. Aston Martin laat hem volgende week al voor ons rijden tijdens de test in Abu Dhabi, dus dan kan hij alvast meters maken, net als tijdens de testdagen in Bahrein volgend jaar."

    "Dan zal hij er aan het begin van het seizoen denk ik meteen weer staan. Hij is heel fit. We hebben er dus goed over nagedacht, of hij meteen kan presteren, maar als je naar zijn resultaten kijkt tijdens zijn last minute invalbeurten, dan is hij heel goed."
     
  6. nou is mijn geheugen wat roestig misschien maar heeft ditzelfde niet eens plaatsgevonden onder 2 Ferrari coureurs?
    ik weet niet meer wie de teamgenoot van Michael Schumacher was maar die MOEST ook Michael voor laten gaan want dan had die het WK gewonnen.

    over welk team hebben we het eigenlijk?
    binnen de renstal hebben ze meer teams, team Verstappen, team Perez, constructors, engineers enz.
    alleen op de baan zou je een team Max en Checco 'kunnen' hebben.
    ieder rijdt voor zich, wil je voor mij eindigen, rij dan harder.
    het was niet zo dat Checco nou Max op de hielen zat, dus Max had serieus moeten vertragen om Checco te laten passeren.
    elkaar helpen is prima maar het moet ook een race blijven.

    just my 2 cents.
     
    PhoenixNLx en Doc vinden dit leuk.
  7. Leuk dat Hulk weer gaat rijden! Had er al iemand gezegd dat hij ERVARING heeft ….
     
  8. Ferrari had dit ook keer met rubens barichello en micheal schumacher. Niet 1x maar paar keer gehad.

    Dat mick volgend jaar geen stoeltje had is niet zeker. want dacht te lezen dat hij mogelijk naar mercedes als reserve rijder gaat functioneren.
    Ieder geval blijf ik keuze van max goed vinden om voor red bull te tekenen zodat hij direct achter de stuur kan racen. anders was hij reserve rijder van mercedes en had zo geen of nauwlijks ooit echt kunnen racen en zich laten bewijzen.

    Dat max hem niet voor bij lied perez. Is ook de rede dat hij wereldkampioen is. Je moet af en toe je voet stijf houden en je zin door zetten. Met die instelling sprokkel je snel extra punten binnen. Dit is dan ook meer voor andere coureurs dan voor je teammaat. Maar goed ze hebben het intern opgelost en zand erover.

    wat wel slecht is, is dat er sociaal media is die direct familie met dood gaan bedreigen. Wat hebben die er nu mee te maken. Dat zijn net van die momenten dat ik denk was er maar geen sociaal media.
     
  9. Mee eens dat bedreigen kansloos is maar mama Verstappen heeft zich ook niet van haar beste kan laten zien. Of heb je haar tweet niet gelezen? Was namelijke een kansloze opmerking.
    Verstappen heeft nu een hoop krokodillentranen maar moet maar eens in de spiegel kijken.
     
    Bramzel vindt dit leuk.
  10. Twitter was da haha
     
  11. ????
     
  12. #513 Doc, 17 nov 2022
    Laatst bewerkt: 17 nov 2022
    [Volgens mij was die tweet niet van haar zelf maar van een troll account.
    De gebruikersnaam was namelijk doctor_ben_jammin en die van haar eigen account sophiekumpen12[/s]

    -edit-

    Blijkbaar was het een reactie op een Instagram account en is de tweet later verwijderd.
    Maar iedereen blijft die screenshot maar delen.
    Twitter is echt het afvoerputje van het internet.

    Overigens is Daniël Ricciardo bevestigd als reserverijder voor Mercedes.
     
  13. Waar gaat hij nu heen.
    Screenshot_20221117-220454_Chrome.jpg
     
  14. Na het plaatsen van mijn vorige bericht zag ik ook ineens berichten dat hij toch niet naar Mercedes gaat als reserve rijder, maar naar Red Bull.
    Mick Schumacher zou naar Mercedes gaan als reserve rijder.
     
  15. @Kees37
    Tuurlijk ken ik twitter wel. Maar net als instagram, tiktok, snapchat gebruik ik totaal niet. Facebook zet ik nooit iets op. Lees alleen berichten die erop komen.
    Heb twitter bericht niet gezien op dumpert.
    En ja op twitter zijn veel nutteloze accounts die voordoen als iemand anders.
    Oude twitter eigenaar lacht Ich rot nu elon heeft gekocht voor 45miljard dollar haha.

    Riccardo was idd al langer bevestigd aan red bull.
    Atleast i am aware what happend whit it
     
  16. Iedereen kan alles maar online zetten en alles wordt voor waar aangenomen….
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Gaat Max Verstappen straks rijden met een motor van Ford?

    Sterker nog, de Amerikaanse autofabrikant Ford is favoriet om een samenwerking te realiseren met Red Bull.

    Gisteren werd het Formule 1 seizoen afgesloten met een glansrijke overwinning van Max Verstappen. Kan het nog mooier? Ja, dat kan. Dan had Pérez in het algemeen klassement tweede moeten worden. Helaas is dat niet gelukt en eindigde hij op de derde plek achter Leclerc. Wat misschien wel gaat lukken is een samenwerking tussen Red Bull Racing en Ford.

    Samenwerking Red Bull en Ford
    Afgelopen jaar gingen er geluiden rond van mogelijke samenwerkingen. Eerst was het Porsche dat het wel zag zitten, maar dat lukte uiteindelijk niet. Tevens was Honda nog steeds in beeld. Echter, de Japanners lijken nu hun pijlen te richten op een samenwerking met een ander team. Dit omdat ze geen joint venture willen aangaan met RB Powertrains, maar dat ze de complete aandrijflijn zelf gaan ontwikkelen. Vervolgens zullen ze met een ander team in de F1 terugkeren.

    Oké, Porsche en Honda lijken dus af te vallen. Volgens het Duitse Auto Motor und Sport is Ford nu in beeld bij Red Bull. Ford kennen we natuurlijk allemaal en het Amerikaanse bedrijf heeft al langer interesse getoond om actief te worden in de F1. De geruchten zijn nu dat de Amerikanen in 2026 gaan samenwerken met Red Bull en dat ze de elektrische aandrijflijn van de krachtbron gaan ontwikkelen. Red Bull blijft dan verantwoordelijk voor de verbrandingsmotor. Bedoeling is om dan ook een concurrerende auto neer te zetten dat voor veel overwinningen kan zorgen.

    Marko
    Red Bull geeft een reactie via dr. Helmut Marko. Hij zegt dat Ford één van de kanshebbers is, maar zeker niet de enige. Echter, Ford zou volgens de laatste geruchten wel de beste papieren hebben.

    De deadline voor deelname in 2026 stond op 15 oktober. Dat is verschoven, omdat Audi de enige bleek te zijn die de inschrijving had voltooid. Het is dus nog spannend welke merken zich allemaal zullen inschrijven voor het jaar 2026. Overigens, het lijkt erop dat Hyundai nog niet mee zal doen in 2026, dat komt te vroeg. Maar dat ze wel klaar zullen voor het seizoen in 2027.

    Wat denken jullie: is Ford een goede samenwerkingspartner voor de renstal van Max Verstappen of moeten ze nog even verder rondkijken?


    Via autoblog.nl

    .
     
  18. Als max perez voor had gelaten in brazilie. Dan had perez nog te weinig punten. Wel geteld 1punt te kort.
    Maar leclerc is wel terecht winnaar p2 in kampioenschap.
    Ivm als ferrari betere beslissingen had gemaakt met strategie dan was leclerc dichter bij max in de buurt geweest.

    Wel grappig dat ze foto op facebook wordt gezet waar seb en max onder andere op staan. En iedereen seb als mens zien en max als verwend kind haha.
    Seb was in die dagen dat hij wereldkampioen kon worden ook minder lief als nu.
    Hamilton is iets liever geworden dan vorig jaar.

    Komt puur door de druk dat ze wat egoïstisch worden. Dan komt de wereldkampioen boven drijven.


    Wat betreft ford. Denk dat rest juist afvalt ivm die teveel eisen van red bull. Honda wil motoren leveren aan alle teams. Om zo meer geld binnen te krijgen dan motor leveren aan 2 teams.
    Vw denk het zelfde idee heeft.
    Als ford zegt we doen het alleen voor red bull ze direct meer interesse hebben
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina