1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Focusclub Formule 1 topic 2022

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Tigershark, 30 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wat een poeprace :mrgreen:

    Mercedes heeft het geweldig gedaan. Russel gaat in de toekomst veel meer races winnen. Driver of the day vond ik Leclerc, in de muur rijden, heel veel bandenwissels en toch bovenin eindigen.

    Niet netjes van de Fia om te laten horen dat Max Perez niet voorbij wilde laten gaan. Dan hadden ze ook dat van Ferrari moeten laten horen. De beslissing tussen Ham en Max is ook discutabel. Voor mij verliezer van de dag, de Fia.
     
    Rykers en gerardTDCI vinden dit leuk.
  2. Ik zit me de hele wedstrijd te ergeren aan de FIA. Het lijkt wel een reclame spotje voor Mercedes.
    En die boord radio van RedBull uitzenden is zeer discutabel.

    Neemt niet weg dat Max Checco voorbij had moeten laten.
     
  3. Mee eens.

    Zoals ik Max hoorde zijn daar al gesprekken over geweest dat hij dat niet of nooit zou doen. Als dat toen is afgesproken, tja…
     
  4. Vond het echte een dickmove van Verstappen. Hij is allang kampioen dus voor de punten hoefde hij het niet te doen. Perez kon de punten goed gebruiken voor de strijd om de tweede plek en hij heeft Verstappen vorig jaar een paar keer goed geholpen.
    Vind het echt een kutstreek.

    Baal ook dat McLaren er helemaal uit lag. Bijzonder sneu ook voor Magnussen.
     
    Bramzel en Rob M vinden dit leuk.
  5. De reden dat Max Perez niet liet passeren, zou komen omwille het feit dat Perez in Monaco zijn auto expres liet crashen in de kwalificatie, waardoor Max geen pole kon rijden. Deze rekening heeft Max nu vereffend.
     
  6. Ik kan mij de race van Monaco zo even niet meer voor de geest halen maar ik kan me haast niet voorstellen dat een coureur ergens in de eerste helft van het seizoen zijn auto bewust plat rijdt.
    Maar afgezien daarvan is en blijft het het meest onsportieve gedrag wat ik ooit van een coureur heb gezien, wat Max deed. Toegegeven het lijkt ook raar en tegen het gevoel in van een coureur in om jouw teamgenoot te laten passeren maar mijn god, zonder Checco was Max vorig jaar niet eens wereldkampioen geworden. Wat een droeftoeter.
    Van Ferrari snap ik het nog wel, Carlos verdiende het ook gewoon om op het podium te eindigen. Charles heeft dit jaar sowieso niet zijn jaar. (Zit ook bij het verkeerde team dit jaar)
    Hulde voor de meesterlijke vooruitgang van Mercedes en een terechte winnaar in de vorm van George. (Ik had het Lewis niet gegund vanwege het incident met Max)
    Vlgs mij staat de F van FIA voor Fail.
     
  7. Nachtje over geslapen en wellicht moet ik mijn vorige bericht iets bijstellen, we weten immers helemaal niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan en wat er allemaal besproken is. De FIA heeft ons slechts een deel laten horen (en daarmee weten). Vroeger heette zoiets propaganda.
     
    Patman vindt dit leuk.
  8. That is how max is.
    Klopt wel. Hoe vervellend het ook is. Mac is dan arrogant genoeg om niet te doen.
    Al had ik als rijderwel gedaan. Maar dan meer voor de team dan hemzelf.
    Kon geen 1ste meer worden. En de punten zijn bij perez harder nodig.

    Actie van max was idd discutabel. Al waren ze bij skysport wel in voordeel van max.
    Zijn reactie gaf aan dat hij kan begrijpen maar voornamelijk dat slecht was dat hamilton geen ruimte liet voor hem.
    Kijk je naar de 1ste bocht, zat max er netjes voor. 2de bocht niet meer.
    Alleen max heeft dan gelijk er is geen ruimte meer.
    De rede dat hii straf kreeg is puur omdat hij een inhaalactie bezig was.

    Die van riccardo was ook aparte. Ivm hij op soft reed kon hij veel meer bochtsnelheid meenemen. Magnussen had wat minder snelheid if liet gas ietjes los. Waardoor je net tegen elkaar komt.
    Achterruit rollen was dan ook goeie keuze. Al wat het daardoor wel elkaar elimineren.

    Algeheel race met actie. Mercedes was weekend het beste.
    Door safteycar en dergelijke is zowel max als leclerc gewoon naar voren kunnen rijden.
    Max heeft eigenlijk goed damage control gedaan.
    Als je bij zijn tijd 10sec bijtelt zit hij toch wat verder voorin. Dit voor nieuwe vleugel en 5sec straf.
     
  9. Zodra ze in een race auto stappen geld alleen maar ik en dat telt voor alle sporters.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Wat een onzin, er is ook nog iets als teambelang, teamorders en fatsoen. En voornamelijk dit laatste ontbrak eraan gisterenavond bij Verstappen.

    En wie heeft nou de leiding bij RB, Verstappen of Horner. Als er teamorders zijn moet ook Verstappen zich daar aan houden lijkt mij.
     
    Bramzel en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. Als die Perez zonodig tweede wil worden moet hij gewoon harder rijden maar dat kan hij niet dus ook niet janken.
     
    WauW*TeR vindt dit leuk.
  12. Tsjaa, een kampioen is nu eenmaal egoïstisch met een killer mentaliteit, kijk maar naar het verleden, er zijn er genoeg geweest
    die hetzelfde hebben gedaan.
    En als er vooraf met RBR over gesproken is, dan is het ook niet bepaald chique te noemen om het nogmaals over de
    boardradio te roepen, en ook niet chique van de FIA om het uit te zenden, ze wisten precies wat er gezegd was, is gewoon
    weer sensatie tv, wat olie op het vuur door Skysport....en weer terug bij af
    Maar heeft Perez echt zoveel gedaan voor Max? ik vind van niet, een paar mooie verdedigende acties, maar wel bijna constant 0.5sec per ronde te langzaam

    1 ding is zeker, ik doe het ze niet na
     
    WauW*TeR en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  13. Het team heeft er ook belang bij dat Perez tweede wordt, vandaar de teamorder.
    Het kan niet zo zijn dat Verstappen zich belangrijker voelt dan het team.
    En een beetje een trieste reactie van jouw kant.
     
  14. Het team vind hem belangrijker vandaar Max 48 miljoen krijgt en Perez 7 miljoen.
     
  15. Het gaat hier om het teambelang dus wat heeft nu het vermeende salaris hiermee te maken?
     
  16. En dit hele gebeuren heeft Perez geheel aan zich zelf te danken na zijn opzettelijke crash in Monaco zodat Verstappen zijn tijd niet meer kon verbeteren.
     
  17. Knap hoor dat jij het weet, heb je hem gesproken?

    Quote:
    Max Verstappen wilde zondag na afloop van de Braziliaanse Grand Prix niet zeggen waarom hij teamgenoot Sergio Pérez de zesde plaats niet teruggaf, ondanks een nadrukkelijk verzoek van Red Bull Racing. Volgens de regerend wereldkampioen heeft hij daarvoor zijn redenen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Een bizarre theorie, maar journalist Erik van Haren meldt op Twitter dat het inderdaad klopt. "Pérez is in Monaco opzettelijk gecrasht in de kwalificatie en heeft dat later ook toegegeven tegenover Helmut Marko en Christian Horner", zo schrijft Van Haren. "Dat is Max Verstappen niet vergeten." Verstappen wilde om deze reden dus geen dienst bewijzen aan zijn teamgenoot, tot woede van Pérez zelf. "Dit laat zien wie hij echt is!", zo foeterde de Mexicaan.
     
  19. Duidelijke afspraken, RB had dit niet moeten vragen aan Max. Volgende race wordt het goed gemaakt heb ik gelezen.
     
  20. Dus Verstappen wil het niet zeggen maar een journalist weet het?

    Moraal van het verhaal is dat Verstappen een teamorder negeert, zeer oncollegiaal is en puur voor zijn eigen gemoedstoestand de plaats niet terug geeft. Goed gedaan hoor, een wereldkampioen waardig. :thumbs:


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina