1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Focusclub Formule 1 topic 2022

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Tigershark, 30 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heb ik iets gemist?
     
  2. Punt waar red bull blijkelijk teveel heeft uitgeg3ven vorig jaar. Echte details ontbreken ervan

    En dat max zijn ronde tot 2x toe niet mocht afmaken.
    Eerste keer ivm ze hem wouden laten afbreken om zo de laatste snelle tijd te kunnen zetten op een opdrogende baan.
    Alleen kwamen toen achter dat brandstof niveau probleem kon worden.
    Dus wederom moest hij afbreken en d8rect naar binnen ipv nog ronde uitrijden.

    Nu p8 anders was het p1 met 0.5sec bijna.
     
  3. Drama in zin van dat Max zijn laatste snelle ronde niet af mocht maken en daardoor vanaf plek 8 moet starten?
    Of vanwege de waarschijnlijk overschreden budgedgap?
    Des te meer drama's op zaterdag des te mooier de race....meestal.
    We gaan het meemaken.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  4. Jep, de geruchten zijn niet unaniem, dus er word heerlijk gespeculeerd,
    je leest dat er niets aan de hand is, of toch maar 5 miljoen, of misschien
    wel 10 miljoen.
    En idd is er 1 huichelaar die het hardst schreeuwt terwijl ze zelf jaren de
    boel misleid hebben en de FIA gemanipuleerd hebben.

    Voor de GP van Japan hopen ze met een uitspraak te komen
     
  5. Ah, dan heb ik niets gemist dus.
     
  6. las dat bij ziggo sport, jack zei dat het 7.5miljoen boete en minder tijd in de windtunnel wordt. dit voor zowel aston martin en red bull.
    we zullen zien. als red bull dit jaar constructeur kampioen wordt krijgen ze zowiezo al minder windtunnel tijd volgend jaar.

    we zullen zien. de engelsen beginnen direct al dat ze max wereld kampioen af moeten pakken hiervoor en aan huilie geven
     
  7. Het was weer reuze spannend vandaag.
     
  8. Perez de baas van de dag.
     
  9. Als je vals speelt moet je daarvoor gestraft worden en als dat dan de consequentie is..........tja
     
  10. perez heeft het perfect gedaan zelfs met 5sec straf heeft hij toch netjes weggereden van leclerc om zijn podium plek te behouden.

    zelfs vond ik max beetje gefrustreerd rijden, vooral inhaal actie met Norris was onverwach. Dit ivm je net op slicks rijdt en buiten de lijn nat is. Dan wordt remmen altijd moeilijk. Voorheen wist hij waar naast de lijn droog was en dus meer kans op inhalen.
    Al was gister en vandaag de baan heel lang nat na een regenbui. andere circuits zijn sneller droog. Maar ja daar heeft iedereen last van. Als hij wat meer geduld had, zat podium plek er zelfs nog in ook

    @Kees37
    max zal niet vals hebben gespeeld op basis van boekhouding en teveel geld uitgegeven. maar het team zelf. vandaar de straf die jack melde eerder mogelijk is.
    Alleen is meteen frappant dat de engelsen meteen weer de kaart trekken van wereld kampioenschap. Laat eerst de gene die er onderzoek naar doen tot een conclusie komen.
    want officieel is er nog geen enkel bericht dat ze fout zitten.

    Dan is het ook frappant dat dit van te voren al naar buiten is gekomen.
    Want bij ferrari is er achter de schermen na de extra motor vermogen die ze hadden gevonden. ook geheime afspraak gemaakt. gevolg dat ferrari direct veel vermogen kwijt was niet meer zo snel was ivm die ook regels anders toegepast hebben. Betrapt zijn en daarna onbekende straf kregen.
    Dat samen met dat binnen FIA ook niet helemaal klopt dat er op woensdag update komt over de vloer en mercedes dit donerdag al wist toe te passen.
     
  11. In hetzelfde racecafe met werd ook gezegd dat deze titel van afgelopen jaar niet meer afgepakt kan worden. Dat kan alleen tijdens een lopend seizoen. Op 31 december wordt het jaar afgesloten en zal er niks meer veranderen.
    Dat 'jennen' doen Wolf en Horner al jaren onderling, beide kanten op. Dat is een deel van de 'achter de coulissen '-sport.

    Ferrari heeft een hele dikke vinger in de pap bij de FIA....helaas.
     

  12. Stel dat het waar is wat ze in de hoek van zowel Ferrari als Mercedes heel hard roepen, dat RBR en AM betrapt zijn op een incorrecte boekhouding 2021, dan wil dat maar één ding zeggen: dat Ferrari en Mercedes beter hebben gesjoemeld met de boekhouding over datzelfde jaar, ofwel deze nog minder transparant hebben aangeleverd dan de zgn betrapte teams. M.a.w. Zijn ze bij AM EN RBR nou zo dom, of zijn Ferrari en Mercedes nou zo slim? Ik geloof nl niet dat er werkelijk teams zijn die de budget cap 100% gerespecteerd hebben. Het zijn allemaal creatieve boekhouders die de grenzen van het toelaatbare opzoeken. Beetje inherent aan de gehele Formule 1.
     
  13. Aannames zijn de grootste ••••-up off the world.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. Bekijk het verhaal eens andersom:
    Als MB en Ferrari de bedragen weten....hoe komen ze daar aan? aangezien het een gesloten boekhouding
    betreft die alleen door RBR en FIA ingezien kan en mag worden :think:

    En de titel van 2021 afpakken gaat mij te ver, de coureur kan er niks aan doen dat er achter een bureau
    men zich niet 100% aan de regels heeft gehouden (mocht dat waar zijn).
    Maar 1 ding is zeker: elk team zoekt de grenzen op, en gaat er soms overheen, dat blijkt maar weer uit het
    feit dat MB de onderdelen voor het verstevigen van de vloer inclusief aangepaste vloer al klaar hadden staan
    voordat de FIA daar iets over ging aanpassen.

    Toch best leuk zo'n F1 spelletje op hoog niveau:mrgreen:
     
  15. Het is idd je zoekt de grens op, waar je soms over heen gaat. Wordt je gepakt dan moet je op de blaren zitten.

    Ergste blijfy dat iemand het dus doorverteld en eigenlijk voor officiele rapport het allemaal op straat ligt.

    Red bull en aston marting weten dit al langer. Alleen krijgen de tijd om met tegen bewijs te komen van de boekhouding. Pas dan wordt de eventuele straf gegeven of aangepast
     
  16. HONDA, HYUNDAI EN FORD OVERWEGEN DEAL MET RED BULL F1

    [​IMG]


    Interessante geluiden uit de wereld van de Formule 1: naast een mogelijke terugkeer van Honda bij Red Bull in de F1 zouden ook Hyundai en Ford kijken naar de mogelijkheden.

    Nu de deal met Porsche en Red Bull van de baan is, is de weg weer vrij voor andere potentiële samenwerkingen. Red Bull Powertrains werkt al aan de motor voor 2026 en dus is het voor autofabrikanten relatief eenvoudig om aan te haken. Het wiel hoeft immers niet opnieuw uitgevonden te worden. Daarbij ligt er een behoorlijke bonus van enkele tientallen miljoenen in het verschiet voor nieuwe fabrikanten in de Formule 1. Het lijkt de interesse van twee nieuwe namen en één oude bekende te wekken.


    Keert Honda terug?

    Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Auto, Motor und Sport ligt inmiddels bij Honda in Japan een volledige terugkeer in de Formule 1 weer op tafel. Honda trok zich na vorig seizoen terug en hoewel het nog altijd de motoren levert aan Red Bull (onder de naam HRC), is het niet langer op de voorgrond actief in de sport. Daar komt het mogelijk toch op terug per 2026. Het zou voor Honda een relatief makkelijke stap zijn, aangezien het tot dat jaar de huidige motoren levert aan het team van Max Verstappen en het natuurlijk al bekend is met Red Bull. Naar verluidt zijn er komend weekend rond de GP van Japan weer gesprekken tussen Red Bull en Honda.

    Hyundai en Ford

    Honda zou echter niet de enige fabrikant zijn die geïnteresseerd is in een intensieve samenwerking met Red Bull vanaf 2026, wanneer de nieuwe motorreglementen ingaan. Inmiddels zouden ook Hyundai en Ford om het hoekje kijken. Voor Hyundai is de Formule 1 helemaal nieuw. Het was nog nooit actief als motorleverancier of als team. Momenteel richt Hyundai zich vooral op het World Rally Championship. Ford is wel een oude bekende. Dat was decennialang als motorleverancier actief in de F1, al waren dat in feite Cosworth-krachtbronnen waar ook de naam Ford op prijkte. De enige keer dat Ford echt zelf de touwtjes in handen had bij een F1-team, was toen toenmalig dochtermerk Jaguar meedeed. Ford zou nu geïnteresseerd zijn in de Formule 1, omdat de sport enorm aan populariteit heeft gewonnen in thuisland Verenigde Staten. Daar worden volgend jaar zelfs drie GP's verreden (in Miami, Austin en Las Vegas).

    Motorreglementen 2026

    Afgelopen zomer gaf de FIA een klap op de motorreglementen die per 2026 gaan gelden. Een belangrijk voordeel van die reglementen moet zijn dat nieuwkomers relatief makkelijk kunnen instromen, omdat de aandrijflijnen minder complex worden. De MGU-H, die elektriciteit wint uit hitte en elektrokracht terug kan voeren naar de turbo en de aandrijflijn, verdwijnt. Dat is een belangrijke verandering, omdat de MGU-H ingewikkeld en duur is. De MGU-K, die kinetische energie omzet in stroom en vervolgens vermogen kan afgeven aan de aandrijflijn, wordt een stuk sterker. Het maximale systeemvermogen komt dan voor de helft van de MGU-K en de andere helft komt van de verbrandingsmotor. De ontwikkeling van een dergelijk sterke MGU-K kan interessant zijn voor autofabrikanten, omdat kennis op dat gebied relevant kan zijn voor elektrische productieauto's. Tenslotte wordt er gebruikgemaakt van '100 procent duurzame brandstof'.

    via autoweek.nl

     
    WauW*TeR vindt dit leuk.
  17. we zullen zien hoe het gaat. denk dat het ook een leverancier moet zijn die denkt aan toekomst. Dus wat als red bull zich terug trekt als eigenaar overleden is en CEO van bedrijf het niet meer wil doen. Dat de geld kraan naar f1 dicht gaat voor red bull.

    Wat wel is dat veel plekken MGU-H verkeerd vermeld staat
    " De MGU-H, die elektriciteit wint uit hitte en elektrokracht terug kan voeren naar de turbo en de aandrijflijn, verdwijnt."
    Electricitiet winnen uit hitte klopt totaal niet. want dat gebeurt helemaal niet
    MGU-H is een motor op de turbine as. Wekt eigenlijk nooit echt stroom op. Enige wat het doet is voorkomen van turbo lag. Dus dat het de turbo sneller op maximale toerental opspoelt.
     
  18. De mannen van de FIA kunnen zichzelf weer een schouderklopje geven vandaag.
    Hoe krijgen ze het toch voor elkaar?
    En niet meer zeggen de het MerFIA of FIArari is. :schater:
    Ze zijn RB in ieder geval gunstig gezind vandaag.
     
  19. Hoezo was gewoon een5 sec penalty en snel besloten. De punten kloppen gewoon.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina