1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Ferrari topic

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Remco, 11 jan 2008.

  1. Stokpaardje Ferrari-techniek herkent overmoed

    Ferrari’s staan momenteel al bol van de geavanceerde techniek, maar het merk wil z’n voorzieningen naar een hoger plan tillen. De Italianen werken namelijk aan een systeem dat overmoedige bestuurders herkent en de hulpsystemen daarop aanpast.
    Dat meldt Autocar. De zeer geavanceerde techniek van Ferrari heeft sensoren die de geestelijke en fysieke toestand van de bestuurder continu analyseren. Als het systeem overmoed of vermoeidheid bij de bestuurder ontdekt, zet het extra hulpsystemen (tractiecontrole en stabiliteitscontrole) aan om de bestuurder tegen zichzelf te beschermen.
    Een Ferrari-medewerker legt uit: “Bestuurders hebben de neiging om hun rijvaardigheid verkeerd in te schatten, en in veel gevallen betekent dit dat ze hun rijkunsten overschatten, met alle risico's van dien. Daardoor zijn hulpsystemen in de praktijk ingesteld naar de wens van de bestuurder, en niet zoals het eigenlijk zou moeten.”
    De sensoren analyseren volgens Ferrari de ademhaling, de bloeddruk en de hartslag van de bestuurder. Een camera moet bekijken hoe vaak hij met zijn ogen knippert. Tenslotte wil Ferrari ook de lichaamstemperatuur en de hersenactiviteit meenemen in de analyses.
    Ferrari is momenteel druk bezig om de patenten aan de vragen voor de technologie. Het systeem is niet alleen een ‘Big Brother’, haast het merk zich om toe te voegen. De verzamelde informatie zou juist ook gebruikt kunnen worden om bestuurders met grote rijvaardigheid een fijnere rit te bezorgen.

    [​IMG]

    [bron: autoweek.nl]
     
  2. Ferrari presenteert de four (ff)

    FERRARI PRESENTEERT DE FOUR (FF)

    Maar Ferrari, wat doe je nu? Dacht iedereen dat de Italianen vandaag de opvolger van de 612 Scaglietti zouden presenteren, komen ze met een heuse shooting brake conceptcar. Als soort van tegenhanger van de Rapides en Panamera's van deze wereld. Zijn naam: 'FF', oftewel Ferrari Four. Vierpersoons en, als grote verrassing, vierwielaangedreven! Dat had Enzo vast nooit gedacht.

    De bolide beschikt over een nieuwe 6,3-liter V12 met maar liefst 660 pk en 683 Nm, met daarachter een zeventraps dct-versnellingsbak. Van 0 naar 100 gaat ie in 3,7 seconden en de topsnelheid bedraagt 335 km/u.

    Mooie cijfers, maar veel belangrijker voor ons simpele zieltjes is natuurlijk of het ding er goed uitziet. Aan de voorkant zijn de ontwerpers in ieder geval definitief afgestapt van de 'vriendelijke' 612- en 599-neus; de Four kijkt net zo geniepig uit z'n koplampjes als de 458 Italia. De achterkant moeten we nog even uit een andere hoek bekijken, maar het lijkt al met al een behoorlijk dik apparaat te zijn. Hoe zit het eigenlijk met de bagageruimte?


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    En een youtube filmpje in HD
    [YOUTUBE]IlRME2e5dLQ[/YOUTUBE]
     
  3. Wow, dat is even wennen... Ik zal de auto toch echt eerst uit een andere hoek moeten zien. En natuurlijk in het echt. Had ik met de 458 ook. Eenmaal in levende lijve was ik verkocht!
     
  4. Extra foto vrijgegeven:

    [​IMG]
     
  5. :) da's al een stuk beter!
     
  6. Novitec Rosso grijpt de Ferrari 458 Italia

    De Ferrari 458 Italia is in handen gevallen van tuner Novitec Rosso, die gewoontegetrouw nog wel wat extra kracht uit de motor krijgt.

    De Ferrari 458 Italia van Novitec Rosse levert 609 pk en dat is 39 stuks meer dan een standaard exemplaar. Dat vermogen komt vrij bij een toerental van 9.100. De maximale trekkracht stijgt van 540 naar 569 Nm. De topsnelheid neemt toe tot 330 km/u.
    De 4,5-liter V8 is gekieteld door de toevoeging van een zogeheten Carbon Airbox die de ademhaling van de motor anders regelt. Ook de motorelektronica is anders afgeregeld.
    Grootste attractie aan de auto is zonder meer het uitlaatsysteem. Die komt in de plaats van het standaard systeem. Door het gebruik van inconel, een materiaal dat wordt gebruikt in de Formule 1, is een gewichtsbesparing van 21 kilo geboekt. Het uitlaatsysteem is verder voorzien van sportkatalysatoren en een einddemper waarvan het geluid via de Manettino op het stuur kan worden geregeld.
    Geheel in de beste traditie heeft Novitec Rosso ook gezorgd voor een aerodynamisch pakket. De spoilerset is ontwikkeld in de windtunnel van de universiteit in Stuttgart. Door de toepassing van koolstofvezel is ook hierbij een gewichtsbesparing bereikt.
    Tot slot zijn voor deze schepping van Novitec speciale wielen ontwikkeld in de maat 21 in op de vooras en 22 inch achteraan. Veren die de auto 3,4 centimeter dichter bij het asfalt leggen, maken het plaatje compleet.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [bron: autoweek.nl]
     
  7. Die Novitec is wel erg mooi gedaan hoor! Meestal leiden al die 'verfraaiingen' tot niets, maar deze is :thumbs:
     
  8. #169 Rykers, 29 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2011
    Ferrari P4/5 van Glickenhaus doet de ‘Ring'

    Het rondje waar iedere liefhebber van dit project op heeft zitten wachten: James Glickenhaus’ Ferrari P4/5 Competizione is eindelijk uitgelaten op de Nürburgring.

    We blijven de verrichtingen van Glickenhaus op de voet volgen. Zijn verbouwde Ferrari is bedoeld voor deelname aan de 24 uur van de Nürburgring, een race die verreden zal worden eind juni. Hoogste tijd dus om de volledig gemodificeerde 430 Scuderia met F430 GT2 blok en zelfbouwbody eens uit te laten in de Groene Hel. Hoe dat er van binnen uit ziet? Dat zie je hieronder!
    De auto was in handen van Luca Cappellari, één van de rijders die straks ook tijdens de 24 uurs race achter het stuur zal plaatsnemen. Het was zijn eerste rondje in de P4/5 en ik heb eerlijk gezegd geen idee dat hij ook maar een moment voluit gaat. Toch doet hij al een rondje in een kleine 9 minuten. Ik ben benieuwd hoe goed ze uiteindelijk mee kunnen doen!


    [​IMG]

    [YOUTUBE]8sZpdblGkeA[/YOUTUBE]

    Edit: Nog een filmpje van langs de baan.
    [YOUTUBE]TJBJcTKywso[/YOUTUBE]


    [bron]
     
  9. #170 FastForward, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    Een beetje laat, maar hier nog een EVO-roadtest van de 599 GTO.
    Achter het stuur Ferrari's favo autojournalist. ;)
    Vanaf 2.35 speakers vol open !!!

    http://www.youtube.com/watch?v=i8kqjlyMv5k

    Kan hem niet embedden, omdat je dan een melding krijgt dat ie in NL niet beschikbaar is.
    Dus maar een link.
     
  10. Bezoekje AutoRAI 2011

    Hier een paar leuke foto's van de Ferrari Stand op de AutoRAI 2011

    Ferrari 458
    [​IMG]
    Ferrari California
    [​IMG]
    :kwijl:
    [​IMG]
    :kwijl::kwijl:
    [​IMG]
    :kwijl::kwijl::kwijl: De Ferrari FF:thumbs:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    De Ferrari 599 GT Fiorano
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    Voor de rest van de FERRARI's zul je toch echt zelf naar de AUTORAI 2011 moeten gaan :schater:


    *op verzoek kan ik je een linkje sturen naar de 515 foto's van onderandere de :ford: stand en de :focus3:*
     
  11. ik zag vandaag in het nieuws iets of een boek van ferrari van 30kg of zo?
     
  12. @ Thomas

    Mooie foto's van mooie wagens. :thumbs:

    Maarruh, hoe is die FF nu in het echt, valt ie mee of niet kwa looks ?
    Met een beetje fantasie kun je stellen dat Ferrari nu ook een hothatch heeft. :cool:
    Wat zou de inruilprijs zijn voor m'n :st: ? :mrgreen:
     
  13. 17x Ferrari 599 GTO Sound, Revs, Valve Opening

    [YOUTUBE]BLOOpIkHtMA[/YOUTUBE]
     
  14.  
  15. Ferrari-klanten krijgen meer en meer mogelijkheden om hun paardjes naar eigen (wan)smaak samen te stellen. Een gevolgd daarvan is dat ze steeds minder vaak rood voor de dag komen, en soms zie je dit soort samenstellingen.

    Zowel de velgen als de sideskirts, bumpers en het dak zijn in het zwart uitgevoerd terwijl de rest Ferrari-rood blijft. Een kleurencombo die we nog niet eerder zagen. De zwartgekleurde achterlicht-units verklappen eigenlijk al dat dit geen fabriekswerk is, maar origineel -qua idee- is het dus wel. Of zou dit gedaan zijn om de schroeiplekken van spontane ontbranding te camoufleren?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    via
     
  16. [YOUTUBE]aAh0ywyd7y4[/YOUTUBE]
     
  17. Ferrari te water

    Foutje..... (maar het geluid is om te :kwijl: )

    [YOUTUBE]qaMkT1Dk6xQ&feature=youtu.be[/YOUTUBE]
     

Deel Deze Pagina