1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 Harrie's Focus, is ingeruild...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door pd3jcw, 17 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Van mij is het zo'n grote met analoge ingangen, USB en SD, dus heb ik ook de adapter nodig om de kleinere te plaatsen en waar bevinden zich bij de Focus 3, de USB poorten bij de pook?

    Bedankt!
     
  2. bij de fase1 zit die alleen in de armsteun en bij de fase2 naast de pook en in de armsteun.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  3. Foto ervan?

    Bedankt hoor!
     
  4. #484 jason101, 21 okt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2017
    [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION] Hoi Harrie, ff terugkomend op jouw stoelverwarming. Als ik het juist heb dan moet ik dus ook deze bekerhouder hebben. Is deze los verkrijgbaar? Nu zit er een in met 12v aansluiting met een bakje.

    [​IMG]
     
  5. dit is een los onderdeel met schakelaars inderdaad, 12v contactje moet je even overzetten. Ik kan alleen even geen nummer voor je opzoeken want mijn microcat doet het niet.....
     
  6. Paneeltje. Finis 1708545. Onderdeelnummer BM51-A047A03-BA3JA6 €26,44

    Schakelaars. Finis 5228747. Onderdeelnummer CM5T-19K314-AA €82,22


    Deze prijzen zijn van begin 2016 en zullen inmiddels wel iets verhoogd zijn.
     
  7. Erg gave auto! Zou je geen how to’s kunnen schrijven van al je modificaties?
    Zelf wil ik wel mijn sync 1 tzt ombouwen naar sync 3 weet jij zo welke onderdelen ik hier allemaal voor nodig heb?
     
  8. #488 pd3jcw, 7 jan 2018
    Laatst bewerkt: 26 feb 2018
    dit topic is de how-to ben ik bang...

    Voor sync3 ombouw kan ik nog wel even de info bij elkaar zoeken en hier posten, daar krijg ik meer vragen over ;-)

    edit; de onderdelenlijst, knip en plak werk...
    Code:
    GPS, Fase 1 met navigatie kun je de aanwezige GPS in de antennevoet gebruiken of je koopt een losse GPS met Fakra connector;
    1849484    / ET76-618812-KB        Coax cable
    1877488    / C1BT-19C175-AB        GPS ontvanger (Ford)
    
    USB hub;
    2026703    / HU5T-14F014-AB        USB Hub
    5326708    / GC3Z-14G332-AA        Montage frame voor USB hub   
    Ford verkoop een heel duur verloopje om de HUB aan te sluiten op de originele bekabeling, dit is ook te doen met standaard "DuPont" connectors van een paar centen.
    
    USB bekabeling, of  zelf een kabel fabriceren met USB - mini USB verloopjes en koppelstukjes;
    2209060    /            USB cable
    2036060    / GM5T-14D202-AA        USB jumper
    
    Sync3 APIM, FCDIM en display-cable (of een complete sync3 van de sloop halen);
    1925403    / GM5T-18B955-SB        FCDIM
    2117358    /            APIM
    5371906    /            LVDS cable
    Mocht je dit graag allemaal nieuw willen bestellen aan de hand van bovenstaande nummers, moet je ook rekening houden met ik
    meen 260 euro licentie kosten om het werkend te krijgen, voor zo ver ik weet kan de Ford dealer dit alleen.
    Navigatie op een niet-navigatie sync3 systeem is technisch niet mogelijk vanwege het gebrek aan geheugen, hetzelfde geld voor een US sync3 daar gaat de EU navigatie niet op draaien!
    
    Dashboard ombouw onderdelen voor de fase1 met sync1;
    1895997    / BM51-A045N56-BC    Screen and ACM bracket
    1881468 / F1ET-18K811-HC        Toetsenpaneel (ICP)
    1944597 / F1EB-18835-NA3JA6    Dashboard paneel
    1893708 /  F1EB-A014L20-BA3JA6    Luchtrooster
    1893709 /  F1EB-A014L21-BA3JA6    Luchtrooster
    1918863  / F1EB-A046B74-AC3JA6    Afdek paneel onderzijde
    
    Verders moet er van het paneel waar de AC bediening in zit een stukje afgezaagd worden aan de bovenkant om alles weer in
    je dashboard te krijgen.
    
    Bij een originele camera moet ook de IPMB vervangen worden (de module boven de PDC module achterin de auto);
        / BM5T-19H423-AD        IPMB module
    
    Kabelboom maken;
    
    contrastekker;
    Tyco 1924342-1, aliexpress per 5 stuks te bestellen
    
    Stekker;
    1 x Tyco 1924337-1
    1 x Tyco 1924340-1
    1 x Tyco 1924341-1
    25 x Tyco 1924955-1
    Zoals je ziet bestaat de stekker uit een aantal onderdelen als de behuizing, 1-rij en 2-rij connector blok en de pinnetjes die erin moeten. Dit is bij Mouser.com onder andere te bestellen, maar let op de minimale order kosten!
    
    Verder nog wat krimpkous, draad 0.5 mm2 en tape om de kabelboom op te kunnen bouwen.
    
    Configureren as-built;
    #123 - Aux. input = 01 without
    #154 - accessory usb input = 01 without
    #157 - Bluetooth handsfree = 01 without
    #172 - Front display = 09 touchscreen DM-8
    #214 - ICP = 09 Non branded mini-ICP
    
    
     
    ERP vindt dit leuk.
  9. Even een hele gekke vraag misschien @pd3jcw

    Ik rij zelf een focus 3 fase 2 met sync 3 incl navi echter zonder DAB.
    Ik ben van plan de radio te vervangen voor 1 met DAB.
    Wie kan mij helpen aan het juiste onderdeel nummer voor radio sync 3 met DAB?

    Nu rijd mijn vriendin een Fiesta ST Line MK 7,5 (2017) en zoals ik dat kan zien is dit een sync 1.1 systeem met navi.
    Kan je dan hier ook de upgrade doen naar sync 3, daar er in de Fiesta alle instellingen zoals banden controle systeem etc via scherm van radio gaan en niet via display tussen de toerenteller en snelheidsteller gaat. Dit is ook niet mogelijk is maar heel klein display.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. dat lijkt me haast wel mogelijk, echter kan ik voor het nieuwste model fiesta nog geen onderdeel nummers opzoeken...
     
  11. Het gaat niet om de laatste Fiesta maar degene ervoor zoals foto aan geeft.

    [​IMG]

    Met dit scherm
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Dit is echt geniaal haha dit wil ik ook! Ongelooflijke koning dat je bent :D
    Verstuurd vanaf mijn BBB100-2 met Tapatalk
     
    pd3jcw vindt dit leuk.
  13. #jaloers
    Dit staat heel hoog op mijn wensenlijstje.
    Nu alleen de omderdelen zien te verzamelen en 2 rechterhanden ter aanvulling van mijn 2 linker...
     
  14. @Cyrille ik zou eerst eens gaan rijden met een adaptieve cruise control auto ! Ik zou het zelf niet meer nemen op een auto namelijk
     
  15. Is het zo dramatisch dan?
    Vind ook de forward collision detection wel erg interessant. Of werkt dat ook niet jofel?

    Het is ook wel een beetje: Niet omdat het moet, maar omdat het kan..."
     
  16. Het reageert vooral traag, als je achter een auto rijdt en je voegt uit om in te halen duurt het een paar tellen voordat er gas wordt gegeven. Ook als je aan komt rijden op een voorganger, die langzamer gaat, wordt er al ruim van tevoren afgeremd door het systeem ook al staat deze ingesteld op de kortste afstand. Wat dan wel goed werkt is die collision alert die erin gebouwd zit, dat systeem heeft me al een keer "gered" zeg maar.
     
    montagne vindt dit leuk.
  17. Wat je daar beschrijft over de acc herken ik ook. De Smax van mijn vader heeft het ook en ook daar ben ik er geen fan van.
    Het systeem zoals MB dat op de vrachtwagens heeft bevalt me dan wel weer goed. Maar daar kun je ook de snelheid van je voorganger zien in het display.
     
  18. Ruilen dan?
    Jij mijn gewone CC en ik jouw ACC? :P
    Ik zal je matsen, hoef je niet bij te betalen ;)
     
  19. geen nieuwe opties te melden, wel een raar probleem;

    Werd gebeld door de vrouwlief dat de auto niet wilde starten en dat er een ventilatortje (of iets dergelijks qua geluid) onder de motorkap bleef draaien, aangezien ik op dit moment in Cuxhaven zit aan boord, via de telefoon een acculader weten aan te sluiten en de accu kunnen opladen. Na een uurtje of twee aan de lader werkte de deurvergrendeling weer en ging het instrumenten paneel ook weer uit bij het afsluiten. Accu is weer opgeladen en de auto werkt gewoon weer, maar wat dit nou voor iets is geweest ?!
    Kijken of er iets valt uit te lezen als ik weer thuis ben.

    kleine tip, een acculader (ik heb een CTEK ) met 12v stekker eraan is een stuk makkelijker uitleggen en aan te sluiten via de telefoon :).

    edit; de auto stond al een dag of 5 stil, dus het was niet het afkoelen van een stukje toeren
     
  20. Ik heb ooit iets dergelijks gehad met de koelvin. Dat bleek een 'plakkend' relais op het zekeringpaneel (overigens geen Ford). Deze bleef als het ware plakken en schakelde dus niet meer uit na afzetten van het contact.
    Ik denk niet dat het bij jou de koelvin betreft want anders had ie geen 5 dagen blijven jengelen verwacht ik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina