Lekker bezig. Ik heb hier nog 2 setjes vies liggen in de garage. Binnenkort toch ook maar even aan de slag.
Done Ronald Morien had een schade c-max staan uit 2016 met een sync3 systeem erin, wetende dat de meeste demontage bedrijven de hoofdprijs durven vragen voor dit soort dingen... echter een paar uur later kreeg ik het bericht dat de unit (scherm + Apim) voor 250 euro bij mij thuis bezorgd zou worden De bracket van een c-max is anders dan van de focus, maar omdat er al sync2 in zit bij mij kan ik die brackets gewoon overzetten. Qua bedrading hoeft er niets veranderd te worden, dus eigenlijk plug-and-play. Het scherm van de sync2 gebruik je niet meer omdat sync3 een capacitief scherm gebruikt met een heel andere manier van aansluiten. Bovenste is Sync3, onderste een Sync2; De hub met SD kaartlezer kan gebruikt blijven worden maar dan zal android auto of carplay niet werken en krijg je een foutmelding bij het opstarten van het sync3 systeem. Dus een verloop frame geregeld en een nieuwe USB module. USB Module; HU5T-14F014-AB / FINIS 2026703 Sierrand; GC3Z-14G332-AA / FINIS 5326708 Met UCDS nog diverse aanpassingen gedaan en alles werkt weer, wat bij een sync3 systeem belangrijk is dat na het programmeren je de auto dicht moet doen en op slot, wachten tot de CAN bus helemaal tot rust is gekomen (een minuut of 20) en dan pas verder gaan "spelen" met je systeem.
Haha, je blijft ook bezig zo he ? Maar mooie update. Sync 2 setje is wel weer een liefhebber voor te vinden.
Goed bezig weer Harrie. Misschien een domme vraag, maar wat zijn de voordelen van een sync3 ten opzichte van een sync2?
het werkt vooral sneller en vloeiender, verders ondersteund sync3 Android Auto en Apple Carplay. Dus kun je google maps, waze, apple maps, spotify op je Sync scherm bedienen en met de stuurwiel bediening.
Ha Harrie, Mooie update! Wat mij opvalt is dat bij jou in de balk onderin ook een klimaat icoontje staat, maar bij mijn sync3 in de Kuga niet. Heb jij enig idee hoe dit zit?
deze module draait al 2.2 als software versie, dus voor de OS is er nog geen upgrade beschikbaar. Kaarten weet ik niet, maar voor de mensen met een originele gemonteerde sync3 is die er ook nog niet :-) Dat icoontje voor de climate control kun je inschakelen met een UCDS kabel en software en ik dacht dat het met forscan ook zou moeten kunnen. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Heb je toevallig ook een onderdeelnummer van de APIM voor Europa met navigatie? Ik begreep namelijk dat je die specifiek nodig hebt en dat eentje uit de USA of zonder navigatie niet gaat werken.
Er zijn inderdaad 4 soorten; US met navigatie (32Gb intern geheugen) US zonder navigatie (8Gb intern geheugen) EU met navigatie (64Gb intern geheugen) EU zonder navigatie (8Gb intern geheugen) Ombouwen en geheugen bij plaatsen schijnt te kunnen volgens onze poolse vrienden ! Als je beugels voor het scherm hebt van een sync2 bijvoorbeeld kun je deze nummers proberen; apim EU navi (Focus) HS7T-14G371-FAD apim EU navi (Mondeo) HB5T-14G371-FAE /G apim EU navi (C-max) GJ5T-14G371-CFC
Zo dan, dat is een mooie update! Ik heb alleen nog maar in mijn auto kunnen rijden vanuit Duitsland naar huis, en mijn wensenlijstje wordt steeds groter!
Je bent van sync twee naar drie gegaan. Zou je ook van 1 naar drie kunnen? Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
jazeker wel, sync2 en 3 zijn qua bouwvorm gelijk en electrisch is er ook geen verschil. tevens heb je voor de sync3 hub alleen 12v en USB nodig, dat scheelt een kabelboom naar de armsteun. ik heb nog wel een connector liggen zelfs denk ik. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk