Zoals je in de link van de fabrikant/leverancier kunt zien zou de MS can support op AUTO moeten staan. Maar die kan ook op HS/MS switch. Zou het dan moeten werken denk je ?
Bij HS/MS switch gaat het om een kabel met een fysieke schakelaar die je zelf om moet zetten als forscan dat aangeeft. Jouw kabel zou dat automatisch moeten doen. Dus die instelling moet op auto staan.
Nou dan stonden alle instellingen goed, zoals aangegeven op de afbeelding in de link. Ik kan verder geen settings veranderen. Ik heb nog wel een ELM 327 liggen, met schakelaar, maar die was verouderd zij men. Dus daarom die nieuwe besteld. Bij Amazon. Ik heb het zo staan , zoals je hier ook een screenshot ziet. https://www.vgatemall.com/products-detail/i-19/
De instellingen zouden zo moeten staan: https://www.obdii365.com/service/configure-forscan-for-vgate-vlinker-fs-interface.html
Ik kan hier geen afbeeldingen invoegen. Maar het staat precies zoals het het op de afbeeldingen staat. Ik had de auto wel opgeslagen, toen ik er nog een splitter tussen had. Die zit er nu niet meer tussen. maar bleef modules weg laten. Moet ik de auto opnieuw koppelen, en dan opnieuw laten zoeken, en de auto opnieuw opslaan misschien ?
Die adapter moet er zo ie zo tussen uit. Dan start je forscan op en als je de vraag krijgt of je een profiel je wil laden dan klikt je op nee. Dan worden alle modules opnieuw geïndexeerd.
Oke, dan ga ik dat morgen is doen. Dus zonder de tussenkabel/splitter het profiel niet opstarten. Dat ding had ik er al tussen uit gehaald, maar had weer opgestart met het oude profiel. Maar op NEE klikken, zodat ie alles opnieuw moet gaan inlezen. Nou hopelijk gaat dit werken. Ik laat het weten. Op de Mondeo werkte het ding gewoon, maar die heeft een centrale configuratie, dus alle modules bij elkaar.
Is gelukt, via nieuw profiel alle modules gezocht, en ik kon dus overal in. bedankt voor de hulp en het geduld.Ben een tijdje bezig geweest, en steeds contact aan gehad, en nu is de accu leeg, die ligt nu aan de lader. Ik was eerst bang dat ik wat fout had gedaan, want iets bleef op 40%read hangen, maar de accu leverde niets meer, ook niet starten dus, en kreeg allerlei enge meldingen met remsysteem onderhoud, koplampen etc.. De auto moest dus op de lader.
Ik doe de meeste aanpassingen met draaiende motor. Het aan en uit zetten negeer ik altijd. De module wordt door forscan toch in een forced reboot gestuurd.
Oke, maar accu is niet jong meer. Auto is van februari 2020 en de eerste accu zit er nog in.Denk dat ik binnenkort wel een andere er in gooi. Weet jij zo welke accu ik van Varta moet nemen, die dezelfde maten heeft als die er nu in zit ? Er zit nu een Ford accu in, 600A/ 60Ah. De accu is wel van Varta als fabrikant.
Ik heb destijds in de MK4 een Varta N70 geïnstalleerd. De BCM moet je wel even aanpassen op de groter capaciteit van de accu.
Dat is inderdaad dezelfde maat als de D54 (65Ah/650A) .Alleen 19cm hoog en geen 17,5 cm Dus dat past als het in jouw MK4 ook past. Die polen van varta passen allemaal op de Ford accuklemmen ? En mag ik vragen waarop jij het aangepast hebt in de BCM voor de N70 met 70Ah /760A ?
Heb de BCM aangepast naar 80Ah 700CCA en de SOC op 85 gezet. Heb in de BCM de factory geïnstalleerde batterij laten staan op 43AH en de geïnstalleerde (normal) batterij op 80AH gezet. Dit omdat de CCA beter in de buurt komt van de N70 batterij. En na de installatie niet vergeten een BMS reset te doen.
Bedankt, dan heb ik de accu keuze en procedure compleet. Na plaatsing voorlopig geen omkijken meer. De oude accu wordt nu opgeladen en gaat goed, daar kan ik nog heel even mee rijden, maar is al vijf jaar oud, ligt er nu vier uur aan de CTEK MXS 7,0-12V lader. Dus op korte termijn tijd voor een andere accu, uit voorzorg. Oh ja, volgende keer doe ik het ook maar met draaiende motor. BMS reset, heb ik dit voor gevonden. De stappen: • Schakel de ontsteking in. • Trek vijf keer aan de grootlichtschakelaar door aan te trekken en los. • Druk drie keer op het rempedaal en laat deze los. • Als de stappen zijn geslaagd, knippert de accu waarschuwingsindicator van het batterij-oplaadsysteem in de IPC (instrumentpaneelpaneel), drie keer binnen de volgende 15 s.
Hoi Allen, Net mijn scanner binnengehad. Heb een vraagje. Als ik de autostart, krijg ik altijd de melding van welke gordels vastzitten met een groen vinkje en deze gaat na een halve minuut weg of als je ok indrukt. Kan je dit bij een focus 2018 mk4, sync 3 aanpassen via forscan? En toevallig ook voor een kuga 2021 vlgs mij