1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Grrrote steenslag

Discussie in 'Exterieur' gestart door Gerlof, 22 jul 2020.

  1. Goed... De auto werd ingeladen met stoeptegels alles netjes met zeil bedekt en kiertjes afgedekt tegen al dat zand. Tilt vriendin lief de stoeptegel even niet ver genoeg op en komt de hoek van de tegel met tegen de hoek van de deurlijst... :frusty::punchballs:
    Schadeherstel bedrijf schat de schade op €600 voor die ene vierkante centimeter :loco:
    Dus gelijk maar even de officiële lakstiftjes van de Ford dealer gescoord en nu inplannen wanneer ik het ga bijwerken.
    Hebben jullie nog tips want ik heb dit nog nooit gedaan en vind het best wel een dingetje. Ik weet nu al dat ik het altijd zal blijven zien maar de perfectionist in me wil er toch het beste van maken.
     
  2. Zijn bedrijven die aan spotrepair doen.
    Lakstiftje niet met de kwast doen doe erbij zit.
    Zijn speciaale tools voor waar het beter mee gedaan kan worden.
    Is ook een kwastje maar velen malen kleiner.
    Opvullen, ploijsten en blanke lak en polijsten.
    Heb een poetser op werk zo een krasje nagenoeg zien wegwerken dat het na wat zoekwerk zichtbaar is
     
  3. Ja maar hoeveel gaat het dan kosten? Ik heb er best wat voor over maar geen €100. Opvullen, waarmee? De lak van Ford en dan afsluiten met blanke lak?
     
  4. Laat eens een foto zien van de plek
     
  5. over het algemeen is idd lak van ford en blanke lak. maar als je lakstift besteld krijg je ze allebei.
    spotrepair kun je richting de 150-175euro rekenen. alleen daarvoor zou je offerte aan moeten vragen.

    voor 600euro is deur spuiten en overspuiten op andere deur.

    vorige focus had ik zijscherm uitdeuken voor en achter. plus spuiten voor 550, kwam later wel van terug dat het eigenlijk teveel was, alleen afspraak is afspraak zei hij haha. was ook dat we elkaar kende in de autowereld.
    was iets teveel voor spotrepair, geen idee anders kun je op basis van een foto opsturen een offerte krijgen. zelf was het bij mij dr vinyl
     
  6. Hopelijk werkt het via deze link.

    De grootte is trouwens ongeveer 1 bij 1,5 cm
     
  7. Hij doet het:
    hierbij direct de foto :)
    [​IMG]
     
  8. #8 Gerlof, 23 jul 2020
    Laatst bewerkt: 23 jul 2020
    Zo wordt hij wel heel erg groot, doet pijn...
    Het plan is nu om vanavond met een micro penseeltje de gaatjes wat te vullen vooral die bovenste waar je het metaal ziet. moet ik het dan tussendoor ook schuren? Er steekt nog wel wat lak omhoog zeg maar dus met polijsten wordt het geloof ik nooit "vlak".
     
  9. kan het zo niet precies zien waar het zit.
    lijkt net plastic wat beschadigd is.
    of is het de c-pillar net achter de achterdeur.
    alleen is het plastic of al keer bijgetipt.

    zo te zien is het wel opvullen dus iets meer dan lakstiftje bijtippen
     
  10. Heb je iets van een spuitbusje lak laten maken of heb je enkel een lakstift? als je een spuitbus hebt, zou ik het geheel schuren, dan vullen waar nodig, primeren en aflakken. Wel goed afplakken natuurlijk.

    Is dit de plek boven de wielrand achter?
     
  11. Veel laagjes lak inbrengen tussendoor laten drogen tot je de krassen grotendeels opgevuld hebt dan polijsten en tot het teveel weg is en als laatste er een beetje blanke lak op zetten zodat het geheel glad aanvoeld eventueel meerdere lagen en polijsten tot het resultaat is zoals je kan accepteren. Trek er wat tijd voor uit om het rustigaaan te doen te snel en het wordt alleen maar erger.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  12. Het is inderdaad boven het wiel bij de achterdeur in die ronding.
    Ik heb het officiële touch up setje van Ford gekocht met 2 mini busjes er in, 1 moondust silver en de andere blanke lak. Hoeveel laagjes lak ik daarmee aan kan brengen weet ik niet.
    Tijd en geduld wil ik er prima in stoppen alleen met polijsten heb ik geen ervaring en polijsten praten je dan al gouw angst aan.
     
  13. Misschien is er een clublid in de buurt die dat voor je kan doen? Als je het zelf niet aandurft.
     
  14. Zou hem eerst even goed machinaal polijsten en dan kijken wat er over blijft voordat je gaat verven
     
  15. #15 Gerlof, 23 jul 2020
    Laatst bewerkt: 23 jul 2020
    Is er iemand in de buurt van Apeldoorn (Eerbeek) met ervaring die mee wil kijken/helpen en die polijst gereedschap heeft? Een stuk rijden is voor mij geen probleem.
    Of misschien iemand bij de meeting van zaterdag? Ik had een verjaardag maar die kwam ineens te vervallen.

    Het is trouwens niet dat ik zoiets niet aan durf maar ik ben wel van het informatie inwinnen uitdenken voorplannen voorbereiden en de eerste keer onder begeleiding zodat iemand kan zeggen stop nu ga je fout in plaats van dat ik er achteraf achter kom.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  16. Heb je foto van afstand, dan is het wat duidelijker waar het precies zit?
     
  17. Gehe zullen we ruilen van schade [emoji13][​IMG]
     
    rdk67 vindt dit leuk.
  18. zoals Paul vingerhoets aangaf, elke keer laag op laag met lakstift bij tippen tot dat het lichtelijk bol staat en de krassen gevuld zijn. laat het dan echt goed drogen (ik laat het meest echt 2 weken na het laatste bij tippen drogen).
    Daarna met schuurpapier 2000 nat schuren tot het egaal is. Probeer dan ook alleen het bij getipte te schuren. als het een mat en egaal oppervlakte is met polijstmachine polijsten en je ziet er echt bijna niks meer van terug.
     
    Gerlof vindt dit leuk.
  19. Ik denk dat dat me zo wel gaat lukken. De schade hersteller had het over de basis lak die niet bestendig was tegen weer en wind omdat deze op waterbasis zou zijn en altijd gelijk afgedekt moest worden met een harde blanke lak.

    Verdere foto's kan je hier vinden

    Volgens de schade hersteller is dat dus goedkoper want het is maar 1 paneel dat gespoten hoeft te worden.
     
  20. Het is ook ingedeukt zie ik aan de foto's.
     

Deel Deze Pagina