1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"Goedkoop" een beter geluid

Discussie in 'Performance' gestart door Arthur, 18 feb 2019.

  1. Vrijdag bij NM-parts in Noordwijkerhout geweest omdat ik toch wat meer geluid wilde.

    Idee was een einddemper van een Golf R 3.2 te plaatsen, maar NM-parts adviseerde het isolatiemateriaal uit een van de kamers van mijn einddemper te halen.
    Geeft een beter geluid, zonder dat je permanent een irritante "brom" in de auto hoort.
    Resultaat is een heerlijk geluid EN stukken goedkoper (paar tientjes).

    Ik verbaasde me over de hoeveelheid (glas)wol wat hij eruit haalde en hoeveel effect dat heeft op het gas. De auto is een stuk gretiger, feller op het gas. Is geen suggestie, veel meer effect dan toen we de middendemper verwijderde.

    Helaas is het filmpje geen goede weergave. Geluid klinkt in werkelijkheid veel bruter/zwaarder.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FoCuS_1600, jeroenbreuer, focuskelp en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Heb je nu zowel je middendemper verwijdert en de isolatie van je achterdemper?
     
  3. Altijd fijn als ze met je meedenken. Een bijkomend voordeel is dat er nu OEM onderdelen op (blijven) zitten.

    Op de foto lijkt het eerder steenwol dat glaswol.
     
  4. Klopt. Overigens de isolatie van een kant van de achterdemper. De zijde waar de uitlaat vanaf de motor in de einddemper binnenkomt.
     
  5. Poeh, ok, ik heb de middendemper er tussenuit, maar dat vind ik ook echt wel genoeg. Smaken verschillen :D
     
  6. ik rijd al jaren met een open gemaakte OEM demper, vond het ontwerp erg goed, weinig restricties en vond het wel mee vallen met de glaswol.
    Ik heb indertijd de hele bovenkant er af gehaald omdat ik de binnenkant wilde veranderen, wat niet nodig bleek, ontwerp was al goed

    Geluid is een tikkie zwaarder geeft een wooshhh bij volgas geven.
     
  7. Werkt vaak leuk ja, beetje leegmaken. Vroeger met een andere auto ook gedaan en een rechte pijp in gelast.

    Geluid is mooi aanwezig zo maar niet overdonderend [emoji108] past bij het model
     
  8. En hoe zit het nu met het geluid in het interieur? Ik heb voor mijn focus ST een Fiesta ST gehad met een milltek systeem. Dat klonk leuk, maar op de lange stukken was het toch wel erg vervelend en weet ik zeker dat ik het zo niet meer wil.
     
  9. Mijn Milltek semi resonated is echt goed te doen. Blijft allemaal subtiel en op constante snelheid hoor je vrij weinig. Het aanzuig geluid is harder dan de uitlaat. Verder heb ik de sound symphoser wel verwijderd.
     
  10. Geluid is prima (nagenoeg stil) tussen de 1500 en 2800 toeren. Daarboven begin je het te horen, maar dan heb je het over 135 km/u en hoger.
    Bij volgas hoor je echt het verschil.
     

Deel Deze Pagina