Welkom bij de Focusclub

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gezocht Focus 2.0 uit 2006 -2008 (nadat ik mijn 1.8 2007 verkocht heb)

Discussie in 'Gezocht' gestart door Henk uit Rotterdam, 1 jan 2022.

  1. De 1.8 FlexiFuel welke ik nu bezit is in alle opzichten goed maar ik kan maar niet wennen aan het hoge toerental bij 120 km/h. Ook de stoel is minder geschikt voor mijn 1.90

    Vragen
    - Kan iemand mij informeren waar ik op moet letten? (zijn er veel 2.0 met teruggedraaide km-standen)?
    - Is een goede 2.0 moeilijk te vinden?
    - Zijn de stoelen van de 2.0 beter geschikt voor lange mensen?
    - Overig?

    Dank.

    Groet HenkuitRotterdam
     
  2. Een andere motor maakt niks uit met betrekking tot de ruimte in de cabine. Zolang je bij het zelfde model blijft zal je dezelfde type stoelen en zit positie hebben. Behalve als je een sport model als een rs of St neemt.

    Maar iemand van 1.90 past toch prima in een focus 2? Ik ben zelf 1.87 en had zeker altijd 2 tot 3 tandjes over op de stoel.
     
  3. Als je een 2.0 wilt kopen omdat je denkt dat deze minder toeren draait ga je bedrogen uitkomen ;)
    De 2.0 heeft weliswaar een andere 5-bak, maar heeft vrijwel dezelfde eindreductie,
    lees dit maar eens door : https://www.focusclub.nl/index.php?threads/welke-versnellingsbakken-had-de-focus.92344/

    Verder is het zitmeubilair in een 1.8 en in een 2.0 hetzelfde, dus ook daar zit geen winst voor je.

    Als je niet kunt leven met de (in mijn beleving heerlijke) atmosferische toerenmotor kun je beter uitkijken naar een modernere turbomotor …
     
    Henk uit Rotterdam vindt dit leuk.
  4. Wat betreft stoelen kan ik je aanraden om naar auto’s te zoeken met elektrisch verstelbare stoelen. En dan niet alleen de hoogteverstelling!!


    Ford Mondeo MK4 2.3 automaat Ghia station.
    Gewoon heel lekker rijden.
     
  5. Ben ook 1.90 maar ik heb geen probleem achter het stuur wel elektrische verstelbaar
    En verstelbaar stuur heb een focus 2.1 1600 2007
     
  6. stoelen uit een Titanium ziyyen altijd beter dan die van een trend.
    elektrisch verstelbaar is nog beter, zeker voor wat langere mensen omdat de verstelmogelijkheden beter zijn.

    ik kan niet in je portemonnee kijken maar waarom niet kijken voor een MK3 met turbomotor?
    ik weet nog een betrouwbaar (luxe) exemplaar te koop voor niet al te veel geld.
     
  7. #7 Henk uit Rotterdam, 2 jan 2022
    Laatst bewerkt: 2 jan 2022
    Heren, dank voor de opmerkingen.

    Als ik de gegevens juist selecteer
    Focus 2 vijfde versnelling:
    - 1.8 FlexiFuel overbrengingsverhouding 0,88
    - 2 liter Overbrengingsverhouding 0,805
    Verschil in toerental van ongeveer 10%. (Had al eens geinformeerd naar de mogelijkheid van een dieselversnellingsbak <niet mogelijk volgens expert>)

    NB Het gaat om de stoel (niet om de binnenruimte) . Deze is weliswaar geheel elektrisch maar geschikt voor mensen t/m 1.80 schat ik zo. Moet op zoek naar stoel uit Titanium variant. Dank voor tip.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Is de eindoverbrenging hetzelfde bij de 1.8 en de 2.0? Zo niet zegt het vergelijken van de versnelling niet zoveel.
     
  9. ik heb hier een hele nette mondeo 2.5T uit 2009 voor je te koop ;) goede stoelen en genoeg ruimte voor een stel lange poten... owja en een 6 Bak dus laag in de toeren hangen is geen problemem :D
     
  10. De eindreducties zijn vrijwel gelijk, 4.06 bij de IB5 en 4.067 bij de MTX-75

    doorberekend betekent dat :
    een 2.0 draait bij 140 km/h ca 3900 rpm
    een 1.8 draait bij 140 km/h ca 4200 rpm

    het is wat minder idd, maar om daar een 2.0 voor te kopen !? ;)
     
  11. Dat verschil ga je niet merken in de praktijk. De 2 liter zal ook niet ineens veel stiller zijn qua motorloop.
     
    Koen_ vindt dit leuk.
  12. #12 Focus Migi, 3 jan 2022
    Laatst bewerkt: 3 jan 2022

    Volgens mijn weten was bij 150 km/h op de teller het toerental 4000 ( heb hiervoor een 2.0 rally edition gehad)

    Mijn ouders hebben de 1.8 16v 125 pk en die voelt wat geknepen aan in vergelijking tot de 2.0 16v 145pk die soepeler aanvoelt. Ook maakt de 1.8 iets meer herrie tov de 2.0 als je bv 130 km/h rijdt.

    Dus er zit wel ietsjes meer verschil in toerental


    .

    Bij 2:54 zie je toerental 4000 en 150 km/h in z'n 5e versnelling.
     
  13. De 2.0 is ietsjes stiller en je voelt wel degelijk verschil in het vermogen.
     
  14. Heren,

    Dank voor jullie reacties.
    Uit het filmpje blijkt de topsnelheid van een 2 liter ongeveer (echte) 212 km/h bij bijna 6000 toeren.

    Dus bij 3000 toeren zal er ongeveer (geen echte) 110 km/h op de teller staan bij de 2 liter.
    Dat scheelt inderdaad niet zoveel met mijn 1,8 liter. Bij 3000 toeren is de motor nog heerlijk stil. Daarboven wordt de motor al snel vervelend lawaaiig vind ikzelf.

    Blijft over de krappe stoel voor mijn lengte. ik ga eens checken hoe een titanium uitvoering stoel zit.
    VRAAG
    Iemand suggestie waar? Auto demontage?

    Dank!

    Groet Henkuitrotterdam

    NB De Focus 1.8 motor is nog altijd veel beter dan de VW 1,8 liter 20 klepper (125 pk) uit dezelfde periode. Dat was echt een zeer matig ontwikkelde motor. Lawaaiig. De versie met turbo "180 pk" theoretische top 230 km/h - me reet - zoop bovendien als een godgieter boven de 160 en was nauwelijks sneller op de Autobahn (218) dan de 212 km/h van de 2 liter Focus.
     
  15. Na 16 jaar trouwe dienst doe ik hem nog steeds niet weg. Zou best wel wat anders willen, maar de nieuwe eigenaar lacht zich krom met 130k op de teller van mijn Focus II.
     
  16. Maat van me had die 1.8 20v turbo motor. Had hem mooi getuned, dat was echt wel wat sneller dan 218 toendertijd hoor. En bovendien een bak aan koppel meer.
    Verder natuurlijk was de seat cordoba kwalitatief niet best :)
     

Deel Deze Pagina