1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen RS MK4 nu officieel

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Malinois, 21 apr 2020.

  1. te danke aan de EU regels en voornamelijk dat focus niet meer in USA nieuw wordt verkocht.

    verwacht dat later de electrische auto van ford mogelijk de naam weer gaat krijgen.
    hebben we base, titanium, st en rs mogelijk. waar powertrain steeds meer kw op de weg, weg zet
     
  2. Welke EU regels zouden dat dan mogen zijn? Of zou het gewoon een kwestie zijn dat de markt niet groot genoeg is om de auto winstgevend te kunnen ontwikkelen?
     
  3. Beperking op de uitstoot van het complete aanbod van een fabrikant. Ze moeten vanaf 2021 onder 95 gram CO2/km uitstoot zitten gemiddeld met alle modellen en een RS gaat daar niet aan meewerken. Dat zou kunnen als ze een plugin hybride variant maken bijvoorbeeld, maar de kosten daarvoor wegen niet op tegen de verkopen van een RS.

    Zie bijvoorbeeld https://automotive-online.nl/manage...-boetes-eu-kunnen-oplopen-tot-33-miljard-euro
     
  4. precies dat. volledig electrische focus zou nog kunnen, probleem is dat op dit platform van mk4 niet gaat.
    daarvoor moet je echt nieuw platform bedenken dus wordt op zijn minst mk5
     
  5. Ik vond de Mk3 RS al een melkkoe met z'n vele 'edities'.
    Ford doet helaas nog maar weinig in de racerij en de neerwaartse spiraal is al jaren geleden in gang gezet.

    Erg jammer, mijn hart klopt RS......
     
  6. @BartRS1
    bedoel je als je hem in nl nieuw kocht.
    want veel rs komen uit buitenland ivm de bpm waarde veel lager is.
    door de bpm is rs nieuw kopen te duur geweest.
     
  7. ???
    Ik heb het niet over geld. Ik heb het over Ford, RS en rally/race- historie en of het desbetreffende model wel een RS logo ‘mag’ dragen.
     
    gerardTDCI en focusguy vinden dit leuk.
  8. korte yt video die ingaat op het waarom
    Erg jammer dat Ford er zo'n 50 jaar na de 1e 'echte' RS mee stopt
    De toekomst voor de auto is sowieso wat somber, ik zie niet echt een toekomst in electrische wagens, wegens te kostbaar om te maken en vervolgens weer afvoeren, gebrek aan infrastructuur en de illusie dat het milieuvriendelijk zou zijn (de electriciteit waarmee je hem oplaadt komt uit de kolencentrale). Wat dan wel geen idee. Economisch gaan we daarnaast heel zwaar weer tegemoet de komende jaren.
    Mijn mooie 'nieuwe', letterlijk laatste generatie, RS staat voorlopig voornamelijk stil wegens thuiswerk.

     
  9. Ik weet niet of we daar nu echt zo blij van worden, maar ze zullen het vast wel weten
     
  10. @SysICoder
    mee eens electrisch is niet direct de juist oplossing op dit moment.
    ja kolencentrales bouwen de electrisciteit op voor de auto. echter dit gaat op alle vlakken efficienter en per kw opweken minder belastend voor milieu.
    voordeel van als alles stilstaat en grote en gewicht niet uit maakt.
    het enige dat we kunnen doen is hopen en afwachten. dat toekomst iedereen electrisch rijdt ben ik wel zeker van. alleen accu en het bijladen zijn de grootste problemen die nu overwonnen dienen te worden
     
  11. Ik verwacht zelf dat op den duur de techniek zover gevorderd is dat we allemaal op waterstof gaan rijden. Accu's / electrisch rijden zijn in mijn ogen niet de toekomst
     
  12. Bij waterstof rij je ook elektrisch.
    Waterstof als brandstof in een verbrandingsmotor is geprobeerd maar het rendement is verschrikkelijk laag.
    Enige oplossing met waterstof is een brandstofcel in combinatie met supercaps of een kleinere batterij zoals dat nu ook te zien is bij de waterstof auto's van onder andere Hyundai en Toyota.
     
  13. voor 1970 waren er de XX-M RS modellen maar ik zie de Escort toch als de eerste echte RS, zo begon het dus
    [​IMG]
    in het fimpje dat ik postte trouwens wel opties voor de toekomst, zoals samenwerking met andere fabrikanten maar het meest reeel lijkt me nog een Fiesta RS. Ik heb proef gereden in een Fiesta ST en de beleving is er zeker, mooie sound en snel zat. Er schijnt best nog wel wat rek te zitten in die 1.5 3cyl.
     

Deel Deze Pagina