1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen onderhoudsschema met prijzen meer op ford.nl

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door redfox, 8 jan 2012.

  1. Top! Ik had inmiddels een offerte van dealer en deze komt overeen met opgave op deze site! Dank je voor de tip!

    Enig idee wat er normaliter na 4 jaar (68.000 km) vervangen moet worden? Ik denk dan aan remblokken. Natuurlijk is dat heel afhankelijk van de rijstijl, stad/autoweg e.d. maar in het algemeen?
     
  2. ehm ja je kunt bij fordonderhoud.nl je kenteken invoeren.
    enige dat ik krijg zijn de aanvullende service, de beurt zie ik niet alleen een welcome check. geen idee wat dus wanneer gedaan moet worden.
    aanvullende service hartstikke leuk, maar bij hoeveel km's moet de distributieriem vervangen worden en/of hoeveel jaar. staat er helaas niet bij

    zoals in etis.ford.com vroeger werkte (heb sinds het aanpassen van de regels niet meer ingelogt)
    daar kon je invullen hoe en wat voor de betreffende auto. Dan had je lijst met wat er gedaan moet worden en als d-riem vervangen moest worden stond er achter elk xxxxxx km en/of om xxx jaar
     
  3. Ik heb het net even gegoogeld, maar kan niks vinden. Iemand enig idee wat voor beurt er voor mijn auto staat voorgeschreven na mijn beurt van vorig jaar (8 jaar/160K)? Dat wordt dan logischerwijs een 9 jaar/180K beurt, maar wordt dat dan een kleine-, tussen- of grote beurt?
     
  4. Gebruikelijk onderhoud is bij ons (lees Suzuki) als volgt:
    elk jaar: olie en oliefilter
    elke 2 jaar: interieurfilter en remvloeistof
    elke 3 jaar: luchtfilter remmen reinigen voor & achter
    elke 5 jaar: koelvloeistof

    Geeft dit je een beetje een beeld?
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  5. Zal bij Ford ook wel zoiets zijn, maar zoals dit topic al jaren geleden is begonnen: geen 'officiële' gegevens meer op internet?
     
  6. Nee, niet meer.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  7. Bij ford ligt eraan welke type en welke motor.
    Zo kan het volgende gebeuren. 1.0ecoboost
    Elke 2jaar/30.000km beurt.
    Dit met interieurfilter
    Rest aan de hand van gereden kms.
    Koelvloeistof is weer 10 jaar ivm longlife koelvloeistof is.

    Wat ik zelf hanteer voor elke auto. Ongeacht wat het precies is. Diesel met kleine carter is wel belangrijk dat je sneller olie wisselt. Maar als je 20.000km per jaar rijd is dat jaarlijks.
    Elk jaar olie verversen. Ruitenwissers
    Elk 2 jaar interieurfilter.
    Elk 4 jaar luchtfilter en bougies.

    Remvloeistof als ik keer zin heb.
    Koelvloeistof als het vies uit ziet. Maar haal 10 jaar niet met dezelfde auto. Of er is een reparatie tussendoor geweest.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  8. Ik rij een Mk3 ST en laat de aankomende beurt bij een niet-Ford garage uitvoeren. Voor mezelf wel handig om te weten wat er moet gebeuren, vandaar. Overigens ga ik er van uit dat de garage ook het één en ander uitzoekt...

    Is interieurfilter niet ieder jaar?
     
  9. Remvloeistof zou ik niet op besparen, die paar tientjes spaart je remmen uit uiteindelijk.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  10. Nee, om 't jaar of 30k is 't bij ons.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  11. Ik ben binnenkort weer aan de beurt voor een 'jaarbeurt'. De auto is in mei 8 jaar oud, dus ik heb economy service besteld. Ik maak nog maar weinig kilometers per jaar en vind het onzin om iedere keer als ik m'n neus daar laat zien om er maar een 30000 beurt bovenop te gooien.
    In het begin veel kilometers gemaakt en de beurten waren zo'n beetje om de 8-9 maanden, maar 7000 km gereden en hoppa weer een 30.000 beurt.
    Dat gaat de laatste 2 jaar al zo en nu stoppen met die onzin. Om het jaar een grote beurt is genoeg.
     
  12. Interieurfilter is voor je eigen gezondheid. Ik zou ‘m wel elk jaar vervangen.
     
    gerardTDCI en Kludrex vinden dit leuk.
  13. Ligt er denk ook veel aan of je zelf doet of niet.
    En of je de juiste tools hebt.
    Voor klant was het in de tijd dat ik monteur was 70euro extra, geen idee wat ze nu voor durven te vragen.
    Maar als je ziet hoe vaak remvloesitof vervangen is. Terwijl vloeistof nog niet op advies vv zit, als je meet. Wordt dus bij die betreffende groep te snel gedaan.
    Bij mijn eigen auto voor de grap keer gemeten. Bleek het na 5jaar nog minder dan 1% vocht in te zitten(bij 3% of hoger wordt pas aangegeven om echt te verversen).
    Buiten omdat je soms denkt heeft het nut. Is vooral de issue of de nipple vastzit of niet. Enkele keer brak collega het af, ivm ik voornamelijk storingen deed en geen onderhoudsbeurten

    Vindt het veel belangrijker dat remmen gangbaar zijn en zelfs keer tussendoor gereinigd worden en opnieuw gemonteerd te worden.
    Want vastzittende rem zorgt voor overmatige hitte.
    Dit zorgt voor hogere remvloeistoftemperatuur. Als dan vocht in zit is idd de kans dat je remmen niet goed zullen werken.

    Onder de streep is het wel zo dat het om veiligheid gaat en dan is paar tientjes iets waar je niet op moet besparen
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  14. Uiteindelijk zeg je dus precies wat ik bedoel :mrgreen:
    Bij ons kost 't € 50,= geloof ik.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  15. Klopt helemaal, maar rij vaak met het raam/open dak open dus dat vermindert wel de effectiviteit haha.
     
  16. Ja en nee, alle bacteriën die in het filter komen blijven daar natuurlijk.
    Of je met het raam open of dicht rijd maakt dan niet uit.
     
  17. Inderdaad, ik bedoelde meer de 'totale' effectiviteit. Die van het filter verandert natuurlijk niet als je met de ramen open rijdt :thumbup:. Ongetwijfeld komt er dan toch wat ongefilterde lucht binnen...
     
  18. Het gaat met name om de bacteriën die ontstaan door het gebruik van je climate control.die lucht blaast door het interieurfilter heen.
     
    Kludrex vindt dit leuk.
  19. Ik dacht dat zo'n filter juist voornamelijk het fijnstof uit de lucht filtert, maar die bacteriën mag die van mij ook wel tegenhouden :cool:
     
  20. Tsja, dure dealers. Kan er over meepraten. Voor een 60.000km beurt voor mijn Focus MK4 1.0 125pk kreeg ik een prijsopgave van bijna 700 euro!!
    Pak ik het onderhoudsschema van deze auto erbij (Ford ETIS) dan is het allemaal niet zo spectaculair.

    Olie + filter
    Luchtfilter
    Interieurfilter
    Remvloeistof
    Nieuwe bougies

    Voor de rest inspectie van diverse zaken.
    Wil je er nog een airco inspectie beurt bij en/of vervangen van het koudemiddel dan komt dat er nog bovenop.

    Ik begin er niet meer aan. Doe het in het vervolg zelf wel weer. Makkelijker kan ik het niet verdienen. En voor die Ford Assistance hoef ik het ook niet te doen aangezien ik ANWB lid ben omdat ik meerdere voertuigen bezit en rij.
     

Deel Deze Pagina