1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Geen onderhoudsschema met prijzen meer op ford.nl

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door redfox, 8 jan 2012.

  1. Het viel mij gisteren op dat Ford ineens geen duidelijke onderhoud intervallen + de adviesprijzen meer op de site heeft staan. Ik vond dit altijd erg duidelijk en je kon tenminste van te voren inschatten wat de kosten ongeveer zouden zijn. Ik had dit allemaal opgezocht i.v.m. de aanschaf van mijn nieuwe Focus en wou dit gisteren nog even nakijken.

    In plaats daarvan heeft Ford ineens een onderhoud site waar je het kenteken van de auto moet invullen en je postcode. Op je e-mail krijg je dan een offerte. Ford onderhoud.

    Erg ondoorzichtig dus en zeker niet prettig :nocheer:. Iemand die deze informatie nog wel kan vinden op de Ford site? Ik heb toevallig de PDF informatie nog wel van de Focus en Fiesta, dus kan ze eventueel wel uploaden.
     
  2. Als men die prijzen ziet komt men ook niet meer naar de dealer, té afschrikwekkend. ;)
    Gelukkig is Duitsland voor mij om de hoek (letterlijk), daar is het wat normaler.
    Maar onderhoud en reparaties blijven een duur vergenoegen zowel daar als hier.
     
  3. Mag de mijne donderdag weer voor een beurt brengen.. zal de dealer wel even vragen of die nog wat meer informatie heeft..
     
  4. #6 kolere, 8 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2012
    Dan zijn de prijzen flink omhoog gegaan! Ik betaaalde voor de 180.000km beurt + apk 450 euro oid een maand geleden (1.6tdci). Er was niks extra's nodig op normaal onderhoud na. Grote beurt was twee jaar geleden nog 400 euro, dus een stijging van 12% in twee jaar. Dan gaan ze over twee jaar over de 500 euro heen, moet zeggen dat ik dat teveel vind voor een onderhoudsbeurt + apk. Het is "maar" een lullig focusje, dan ga ik naar een ander adres dan de dealer!;). Mijn vader is met zijn Mercedes c-klasse iets meer dan 500 euro kwijt, daar komt de focus al dicht bij:nocheer:. Die mercedes hoeft dan maar om de 30.000km, of te wel bij normaal onderhoud is een Mercedes c-klasse voordeliger.

    Morgen gaat de c-max voor zijn 7 jaars beurt (1.6i) zal de prijs morgen ook melden.
     
  5. Misschien gaan ze binnenkort de prijzen vernieuwen (lees: verhogen)... Het nieuwe jaar is al begonnen, dus tijd ook voor nieuwe prijzen. :schater:

    Maar, kijk even hier - is een uitgebreid advies kaart (wel voor 2011!) met distributie riem prijzen, remmen, etc.
    Link: http://www.ford-pvandeven.nl/media/dealers/advieskaart 2011-a.pdf
     
  6. was vandaag 294€ kwijt voor een grote beurt (40k beurt) bij een fofo 2 fase 2 bij Ford wensveen in alblasserdam! erg te spreken over hun service!!
     
  7. Waarom gaat de onderhoudskaart maar tot 200.000km? Hebben ze bij Ford zo weinig vertrouwen in hun wagens? :schater: De 2 ton heb ik een klein jaar geleden aangetikt en nu kan ik dus niet meer zien wat het reguliere onderhoud aan mijn :focus2: uit 2006 moet gaan kosten...
     
  8. #10 Rifai, 14 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2012
    120.000 km-beurt 1.6 tdci (110pk): € 1.600,-

    Volgende week vrijdag mag mijn :focus2: voor de grote beurt (120k), APK en vervangen roetfilter naar de dealer. Alvast ff geïnformeerd naar de prijs:

    Beurt+APK(en nog iets wat ik niet zo snel kon verstaan over de telefoon): € 510,- *:shock:*
    Roetfilter+addiatief+raildruksensor: € 1.100,- *:sick:*
    Totaal: € 1.610,- *:wow:*
    Als er niks bijkomt (banden ofz)...:butt: *koekoek*
     
  9. Jeses wat een geld.
     
  10. Focus c-max 2004 (8 jaar beurt) moest ook distributieriem, samen 700 euro.
    - beurt 350 euro
    - riem 350 euro
     
  11. Allemachtig wat een geld allemaal.....crisis?? ja, in op je bankrekening
    zal je bedoelen....het lijkt wel pakken wat je nu pakken kan, nee, dan toch
    maar besparen en een hoop zelf doen:thumbs:
     
  12. Jammer dat er op Ford.nl niet meer zo'n handig overzicht staat met de werkzaamheden en kosten van de jaarlijkse beurten.

    Mijn Focus is bijna 4 jaar (68.000 km) en moet weer een beurt hebben, ik overweeg dit niet meer bij de dealer te laten doen.

    Bougies zijn vorig jaar vervangen, ik neem aan dat deze nu niet vervangen hoeven te worden, toch?
    Ik las dat het belangrijk is dat 5W20 motorolie wordt gebruikt, daar zal ik dus op hameren.

    Thanks voor jullie input!
     
  13. Dat is nog een van de dealers waar je normaal wordt geholpen aan de telefoon of balie, andere hebben veelal een centraal telefoonnummer ergens ver van waar je woont en dat moeten ze dan weer kort te schakelen met het lokale bedrijf en dan ga je spullen ophalen, blijkt ze er nog niet te zijn en/of de verkeerde geleverd! Ga tegenwoordig alleen nog maar naar Wensveen daar klopt je bestelling en ligt hij klaar als je hem komt ophalen!
     
  14. Bij alle auto bedrijven zijn de prijzen per 1 januari de prijzen gestegen hoor ik zo om me heen ook bij de universele en/of klus/sleutel bedrijven! Ik ga voor complexe reparatie, die ik zelf niet meer doe, maar een jonge gast die vroeger bij Ford werkte, maar nu bij een universeel bedrijf, hij werkt alleen 3 dagen per week voor zichzelf! Is officieel (dus niet zwart of zo) en daar koste het per uur vorige jaar 35,- euro per uur, moest dit jaar naar de 40,- euro per uur, want kwam er niet meer uit vanwege hogere huur (12% omhoog), energiekosten (15% omhoog) en diverse premie's voor verzekeringen zijn ook sterk gestegen soms wel 20% of meer, maar dat bedrag is nog steeds laag vind ik zelf in vergelijking met andere bedrijven, komt omdat hij geen personeel en/of heel dure bedrijfsruimte heeft en hij kan veel onderdelen 2e hands leveren of nieuwe goedkoper, dus blijf voorlopig bij hem voor mijn Focusje!
     
  15. Dealer is nou eenmaal wat duurder, dat is algemeen bekend.
     
  16. dealer hanteert 100euro per uur voor de duurdere merken 140-180euro per uur
    universeel ligt vaak rond de 40-50euro per uur.
    weet dat we met school hierover hadden, bleek toen 30-35euro universeel te zijn en 80euro dealer.

    waarom geen prijzen om ford site staan, dit komt denk omdat er geen kleine/grote beurt meer is.
    ene filter moet om de 40.000km andere om de 20.000km, bougies weer anders. dus niet meer alles in 1 grote beurt.
    als je belt wat het kost geven ze prijs op en dan is de kans groter dat ze daar komen en niet ergens anders.

    meestal is de beurt opzich niet wat het duur maakt. maar ze hanteren 1.5uur diagnose/reparatie tijd. auto wordt namelijk nagekeken en daar betaal je ook voor. zo'n iets als ford motorcraft is meer olie verversen en door, echt nagekeken wordt de auto niet. maar op een aantal punten. Je betaalt dan ook maar vanaf 155euro hiervoor. dit kan je dus ook doen bij de dealer.

    elders zou je dus moeten hopen dat ze degelijke producten gebruiken en dat ze nakijken. soms wegens gebrek aan kennis verkeerde reparatie opgeven of repareren. hierdoor kan universeel in enkele geval ook duur uitvallen.
    waar dealer een uur voor rekent en universeel 2uur houd je onder de streep de zelfde bedrag als arbeidskosten

    ik doe het zelf, zo weet ik precies hoe en wat moet doen met de auto
     
  17. Je kan bij de dealer een overzicht uit laten printen. Staan keurig alle intervaltermijnen op met de bedragen. Staat alleen niet meer online.

    Er waren nog wel dealers die het online zette, maar daar heb ik niet meer naar gezocht.
     
  18. op https://fordonderhoud.nl kun je gewoon nog opvragen wat de eerst komende beurt (+extra's) gaat kosten. Voor mijn Focus mk3 met 82500 km op de klok is dat 466,- euro voor de komende beurt :angry:
     

Deel Deze Pagina