1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gaspedaal Tuning modules

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Datatuning, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaspedaal Tuning modules


    Een redelijk onbekende vorm maar wel goede en veilige vorm van performance upgrade mogelijkheden in Nederland is met de gaspedaal tuning units.

    Auto's van nieuwere generaties hebben geen gaskabel meer maar een drive-by-wire systeem. (elektronisch geregeld via een sensor)

    Fabriek-af programmeert de fabriek deze software erg lui af. Met onze gaspedaal tuning units kun je deze vertraging weghalen en zelfs een stuk sportievere rij eigenschappen aan de auto geven.

    Ook voor de Focus is deze mooie gadget verkrijgbaar :D

    Meer info: http://www.datatuning.nl/c-1242324-2/gaspedaal-tuning/



    [​IMG]
     
  2. Ook voor de focus 1 tddi/tdci?
    Deze heeft 3 potmeters in het gaspedaal ipv 2 zoals bij de meeste andere modellen.
     
  3. DTR Pedaal Tuning Premium Ford Focus

    DTR Pedaal Tuning Premium Ford Focus



    De nieuwste ontwikkeling op gebied van performance upgrading. Het resultaat van jarenlange samenwerking en ontwikkeling met raceteams, klanten en test panels. Bekend uit de Rally sport.



    Kenmerken DataTuning Throttle respons tuning:


    - Sneller optrekken van 0-100 km/h
    - vlotter inhalen
    - tot 65% betere gaspedaal reactie
    - betere tussen acceleratie
    - brandstofbesparing


    De gaspedaal tuning unit verbetert de acceleratie en de gaspedaal reactie van uw Ford Focus.
    Met de bijgeleverde Ford kabelboom is het Plug&Play montage.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. En de link;). Waar sluit je dit op de kabelbodem aan, op obdII port?
     
  5. Tussen gaspedaal en de kabelboom, is als het ware een module die je er tussen zet.
     
  6. Komt je gaspendaal dan ook +- 5 cm lager zoals ik kan zien?
     
  7. Aan de stand of plek van het gaspedaal veranderd niks. Op het gaspedaal , boven aan waar je met je voet niet in de buurt komt, zit nu een sensor+stekker, hier wordt gemeten en doorgegeven aan de ECU in de auto hoever het gaspedaal ingetrapt wordt.

    Onze gaspedaal tuning module wordt tussen de gaspedaal sensor en de stekker geplaatst die er nu zit, De module komt '' in serie '' tussen het gaspedaal en de ECU.
     
  8. Lijk mij wel een hele dure oplossing, vanaf 249 euro. dat bedrag zal er aan materiaal niet inzitten. en je krijgt geen pk's en NM extra.

    Voor 100 euro meer heb je een echte tunning dat lijkt mij dan een stuk interessanter. Wat mij betreft mag zoiets tussen de 50 en 100 euro kosten, dan is het ook leuk om eens uit te proberen.
     
  9. Het klopt inderdaad dat er met een gaspedaal tuning unit geen PK of koppel winst behaald kan worden. Omdat de gaspedaal stand wel effectiever wordt doorgegeven aan de ECU kan het wel brandstofbesparing opleveren.

    Daar zijn deze systemen ook niet bedoeld. Veel moderne auto zijn voorzien van een elektronisch geregeld gasklep/gaspedaal systeem.

    Het nadeel van dit systeem is de grote vertraging die daarbij optreed. Wanneer je de auto laten chiptunen krijg je meer vermogen en meer koppel maar de vertraging in het gaspedaal/gasklep systeem blijft precies hetzelfde.

    De systemen die wij verkopen zijn wereldwijd al ruim 100.000 x verkocht en ingebouwd. Zijn vervaardigd uit zeer hoogwaardige materialen, automerk en type gebonden software. daarom zijn ze ook niet heel erg goedkoop, maar wel goed en betrouwbaar.

    Wij bouwen deze sets vrij regelmatig in bij klanten, Naast dat onze klanten zeer tevreden en enthousiast zijn over het resultaat vinden de meeste het ook een hele leuke gadget om zelf de standen te kunnen kiezen.
     
  10. Onze gaspedaal tuning units zijn niet verkrijgbaar v.a € 249,00 maar vanaf € 199,00 voor clubleden.
     
  11. 'vertraging' zal er niet in zitten in zo'n elektronisch pedaal. Althans niet wat oplosbaar is met nóg een extra kastje ertussen.
    Wat dit ding waarschijnlijk doet, is gewoon op ieder moment dat het pedaal (iets) ingetrapt wordt, dit softwarematig versterken. Eigenlijk wordt het pedaal dus gewoon telkens wat dieper ingetrapt in de ogen van de PCM/ECU.
    De enige 'vertraging' die er is is de tijd die je nodig bent om het pedaal diep in te trappen.

    Bij een goede tuning wordt naar mijn mening hetzelfde resultaat (en meer) behaald.
    Toch kan ik me voorstellen dat het tweaken van het pedaal op deze manier wel prettig kan rijden.

    Hetzelfde heb ik eens gedaan met mijn focus 1 tdci; hier heb ik een ouder pedaal van een tddi gehangen. Het effect was hetzelfde als het hier aangeboden kastje. Voor het gevoel heeft de auto dan meer vermogen en rijdt prettiger. Uiteindelijk heb ik toch het originele pedaal gemonteerd, omdat ik voor een echte tuning ging. Na de tuning was de pedaalresponse weer scherper (als met het oude pedaal).
    Een combinatie van tuning en het oude pedaal heb ik maar niet geprobeerd; ben bang dat het een aan/uit schakelaar wordt :D
     
  12. Iedereen heeft uiteraard eigen ervaringen met alle mogelijkheden die er zijn wat betreft tuning.

    Uit heel veel tests is gebleken dat er een behoorlijk verschil zit tussen de ouderwetse kabel gasklep bediening of de elektronische gasklep bediening.
    Deze vertraging van reactie is niet op te lossen door chiptuning, de chiptuning software overschrijft niet het signaal van het gaspedaal.

    De gaspedaal tuning modules geven geen valse waardes naar de ECU en laten ook niet denken dat het gaspedaal verder ingetrapt wordt dan eigenlijk zo is.

    Er wordt gebruikt gemaakt van betere componenten en software om het signaal beter en sneller door te sturen, daarnaast wordt de zeer overdreven veiligheids marge die een autofabrikant ingebouwd heeft iets ingekort.

    We hebben een module met een ECO stand voor het gaspedaal. hiermee wordt de informatie vanaf het gaspedaal zo doorgegeven aan de ECU dat de motor beter kan berekenen hoeveel brandstof er ingespoten moet worden en daardoor zuiniger wordt.

    Voordat we onze gaspedaal tuning modules zijn gaan verkopen hebben we het uiteraard eerst zelf getest met verschillende automerken.

    daarbij merkte we echt een zeer groot verschil in alle standen. in deze ervaringen staan we ook niet alleen. er zijn wereldwijd al ruim 100.000 van de gaspedaal tuning modules verkocht.

    Wij hebben een aantal Mercedes dealers als klant die deze modules als oplossing leveren aan hun klanten wanneer deze klagen over trage reactie van de motor.
     
  13. Jammer, maar deze reactie getuigd niet echt van enig inzicht in dit soort systemen.
    Ik zal nog eens poging doen om het e.e.a. te verduidelijken.

    Dat doen ze dus wel! Het gaspedaal signaal is niet anders dan een dubbele (of driedubbele) potmeter. Meer doet en kan een elektronisch pedaal niet.
    Wat zo'n gaspedaal tuning module doet, is dit signaal van het gaspedaal modificeren zodat de ecu denkt dat er meer (of minder) gas gegeven wordt. Beetje hetzelfde idee zoals de nieuwste Gold-cruise cruisecontrol modules het pedaal-signaal modificeren.
    Het signaal kan nooit en te nimmer sneller verwerkt worden door de ecu, want immers de ecu is verantwoordelijk voor de verwerking en de snelheid waarmee de gaspedaal signalen uitgelezen worden.
    Nee idd, een tuning veranderd niets aan het pedaal :) Echter wel aan de mapping die aangestuurd wordt door datzelfde pedaal. ;)

    Dat er software in die module zit is wel duidelijk. Maar deze software kan alleen opereren binnen de parameters van het originele pedaal! Zodra de waarden overschreden worden zal de ecu van de auto een storing detecteren.

    Onzin! Deze eco stand kan alleen de pedaal-slag softwarematig blokkeren. Dus 'zware voetjes' worden op die manier softwarematig wat beperkt, waardoor de motor minder brandstof gaat verbruiken. Maar dat kan je dus ook zelf, door het pedaal wat minder diep in te trappen ;)

    Leuk dat je een aantal Mercedes dealers als klant hebt, maar dat geeft alleen maar aan dat Mercedes het niet goed voor elkaar heeft.
    Verder zeg ik ook niet dat deze dingen rotzooi zijn ofzo, maar is wel een erg niche product.

    Maar je zal mijn mening wel niet zo kunnen waarderen, omdat je een product probeert te verkopen. Ik ben er ook helemaal niet op uit om iemand af te branden of dit product als brandhout te bestempelen. Maar ik vindt wel dat het duidelijk moet zijn wat dit product precies doet en kan.
     
  14. Op zich vindt ik het wel interessant, en ben benieuwd wat het voor een effect op mijn Focus heeft.
    Soms vindt ik inderdaad dat het gaspedaal te langzaam reageert. Ik zit al een tijdje aan een echte tunning te denken, en denk dat ik dat zeker in de toekomst ga uitvoeren.

    Misschien had deze module hier ook een rol in kunnen spelen, maar ik weet ook niet wat zo'n module precies verandert. en ik ken ook niemand die al zo'n module heeft.
    Ik vindt deze oplossing gewoon te duur om uit te proberen en niet te weten wat ik precies kan verwachten.
     
  15. Hallo,

    het forum van deze club is uiteraard bedoeld om de leden zoveel mogelijk te informeren over alle techniek en mogelijkheden die er zijn en iedereen heeft uiteraard eigen ervaringen en meningen over onze producten en diensten.

    maar om onze gaspedaal tuning modules te bestempelen als een product wat de ecu voor de gek houdt is niet juist.

    Vooral bij de ECO modus is dit niet zo. Als de ecu zou denken dat het gaspedaal verder ingetrapt wordt zou deze ook anders omgaan met de brandstof inspuiting en daarom dan ook niet zuiniger omgaan met brandstof.

    in veel gevallen is gasklepstand of pedaal sensor een potmeter inderdaad.

    bij moderne motoren is de gaspedaal stand sensor meer dan alleen een potmeter maar het meer in de richting van een breedband signaal (zoals bij Mercedes), Het gaspedaal systeem bij Mercedes is zo afgesteld zodat iedereen van jong tot oud en van beginnend chauffeur tot gevorderde chauffeur veilig met het gaspedaal kan omgaan.

    Onze gaspedaal tuning modules zijn leuke en goede producten om de performance van je auto te verbeteren.

    Door de verschillende standen, zoals sport, eco en normaal krijg je zelf meer invloed op de gaspedaal reactie/performance van je auto. leuke gadget dus voor liefhebbers.

    Er zijn uiteraard goedkopere producten of producten die er op lijken op de markt, Wij willen echter alleen goed geteste en producten die zich hebben bewezen verkopen.
    Het is namelijk erg belangrijk, vooral voor de veiligheid, dat een dergelijk systeem veilig en verantwoord werkt.

    niet de bedoeling dat de auto ineens zelf gas gaat geven of iets in die richting.

    Wij willen ook niet afbranden of benadelen maar om openlijk te vermelden dat wij geen kennis van zaken hebben kunnen we inderdaad niet waarderen.

    hiermee willen we het erbij laten.
     
  16. [mod]@Lars: uiteraard mag er hier over een product worden gediscusieerd (daar is een forum immers voor) ook als het een product is van een sponsor van de Focusclub.
    Maar hou het feitelijk en objectief. Je reactie komt erg betweterig over en je hoeft niet iemand persoonlijk aan te vallen.[/mod]
     
  17. Zijn deze units eventueel op proef te gebruiken?
    Als je niet tevreden bent over het resultaat dat je hem dan kan terugsturen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina