1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gasklephuis reinigen 1.25, 1.4, 1.6 Duratec en 1.6 TI-VCT Duratec

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 25 feb 2012.

  1. Goede dag,

    Is het motortje wat in het gasklephuis zit ook los te koop?

    Hebben van de week mijn gasklephuis schoon gemaakt en bij het meten van de weerstand in het motortje liep deze niet lineair op. Liep netjes op van bv. 20 naar 30 ohm, maar viel dan even terug naar 11 en ging dan weer verder etc.

    Misschien dat dat het slechte rijden verklaard van mijn Focus bij constante snelheden?
    Op het diepte punt zie je hem gewoon terug vallen van bv 80 naar 75 km/u weer op pakken, terug vallen etc.
    Nu is het gasklephuis gereinigd en het heeft 30 km geduurd voordat het stoterig rijden weer terug was :|.

    Vorige week ben ik met een hikkende \ inhoudende auto naar de winkel gereden (20 km) 20 min. boodschappen gedaan en bij het terug rijden rijdt hij weer goed :shock:.
     
  2. Van het gasklephuis is alleen het deksel met de gaskleppositiesensor als los onderdeel leverbaar. Buiten dit deksel met sensor zijn er geen losse onderdelen leverbaar.

    Wanneer er dus iets defect is van het gasklephuis zit er weinig anders op als het gehele gasklephuis te vervangen.

    Mogelijk dat je aan de hand van eventuele gegevens die op het motortje staan kan bepalen wat het merk/type is en aan de hand hiervan een nieuwe kan vinden. Echter zal je dan het tandwiel over moeten zetten en deze kan weleens gruwelijk vast zitten op de as.
     
  3. Oke JW, duidelijk.

    Alleen gasklephuis kost € 500, en de dealer kan dan niet zeker vertellen of mijn storing opgelost is
     
  4. Op Ebay wordt momenteel een gebruikt gasklephuis aangeboden voor €20,- en €18,- verzendkosten.

    Dit type gasklephuis is gebruikt op de 1.25,1.4 en 1.6 Duratec motoren die in verschillende Ford modellen zijn toegepast.


    Ik heb destijds zelf een paar complete gebruikte gasklephuis aangeschaft en deze vergroot naar €50 mm. Ik heb hier nooit meer voor betaald als €30,- per gasklephuis.
     
  5. Oke, ik heb ook wat rond gekeken en bij onderdelenlijn staan er ook wat op (type 2S6UGA), daarvan is de vraagprijs rond de € 100,-
    En dat vindt ik wel te doen, zijn denk schadeauto's geweest met weinig km's.

    Verder vandaag de "LMM" stekker losgekoppeld maar dat was geen succes, nog meer inhouden, paar grote hikken, maar gauw weer stekker erop gezet. En toen reed hij weer "goed".

    Kan ik mijn berichten terug vinden hier op het forum?
    Ben in het verleden wat "actiever" geweest, maar zie even niet waar ik mijn berichten kan terug lezen.
     
  6. #27 nctnico, 22 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2016
    Je kunt het gedeelte met de sensor los kopen bij de dealer (ik heb 'm bij onze Focus 2.1 ook moeten vervangen vanwege stotteren en uitvallen bij gas loslaten). Meet de sensor zelf eerst maar eens na en kijk of de weerstand daarvan netjes oploopt. De sensor is niets meer dan een ordinaire (dubbele) potmeter dus met een multimeter in de Ohm stand kun je 'm zo doormeten.

    Met het motortje zal denk ik niets mis zijn. Er zitten koolborstels in en die sluiten soms 2 windingen en soms 1 winding aan op de aansluiting en daardoor krijg je de wisselende weerstand.

    Horten en stoten tussen de 2000 en 3000 rpm is naar mijn ervaring altijd de ontsteking (bougiekabels en/of bobine).

    Oja, heb je de motor opnieuw laten inleren (min v/d accu los, rem intrappen, min v/d accu weer vast en 15 a 20 minuten stationair laten draaien)? Dat is wel belangrijk om te doen.
     
  7. [MENTION=13428]Obelix[/MENTION] klik op je naam, dan 'bekijk openbaar profiel' dan 'statistieken'
     
  8. [MENTION=14653]nctnico[/MENTION], zo uitgebreid heb ik het nog niet gedaan nee.

    Dus ik moet iemand de rem ingetrapt laten houden, terwijl ik de accu weer aansluit? Wat is de reden om de rem in te trappen?
    positiesensor, lambdasensor, bobine, bougies + kabels zijn allemaal vervangen, al enige tijd geleden dus dan heeft de computer zich daar toch wel op aangepast.

    Dank je wel gerardTDCI, dat zocht ik .
    Blijk dus dat ik er 2 jaar "mee bezig ben".
    http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=40712
     
  9. Nee, even rem intrappen is genoeg. Het intrappen van de rem is om alles te ontladen via de remlichten.
     
  10. Nou vingers gekruist, maar vandaag voor het eerst sinds lange tijd gereden zonder rare schokjes etc.
    Gisteren een nieuw 2e hands gasklephuis gemonteerd en voelde meteen bij het wegrijden beter, later thuis nog de inleer procedure toegepast die nctnico uitlegde en laten we hopen dat het probleem nu weg is.
     
  11. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit onderdeel hetzelfde is als op een 1.8 Duratec?
    Voor de 1.6 is deze los verkrijgbaar 75 euro incl. maar voor een 1.8 niet.
    ik kan mij niet echt voorstellen dat dit een compleet ander ding is.

    anders is het of een tweedehands gasklephuis aanschaffen of een nieuwe.
     
  12. #33 Coppe, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2017
    Mijn huidige positiesensor lijkt de weg een beetje kwijt te zijn. zodra ik de auto op contact zet, gaat deze als een malle te keer.

    gasklephuis ziet er van binnen nog redelijk uit, hij blijft nu (wanneer koud) langer hangen bij de 2000rpm en zakt dan langzaam terug. rond het stationair toerental constant aan het regelen hoog laag hoog laag.

    Het gaat hier om Gasklephuis type 4M5T-EA LF15
     
  13. Niemand?
     
  14. Bij mijn weten is het deksel van het 1.25/1.4/1.6 gasklephuis en het 1.8/2.0 gasklephuis gelijk. Ik weet echter niet of het weerstandsignaal van de gasklep positie sensor ook gelijk is.

    Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een compleet gebruikt gasklephuis. Met een beetje zoeken moet je een net exemplaar kunnen vinden voor veel minder geld als alleen het deksel bij de Ford dealer.
     
  15. Het deksel voor de 1.8 is bij Ford leverbaar maar staat niet in Ecat. Het nummer weet ik zo niet maar het kan rond de 8 tientjes. Vervangen en kam resetten levert vaak goede resultaten op.
     
  16. Momenteel staat er niet veel te koop voor een prijs lager dan de prijs voor een nieuwe sensor.

    Als deze echt gelijk is dan ga ik die bestellen.
     
  17. Die van de 1.6 is ook rond de 80 Euro, jammer dar er geen nummer van bekend is.

    Ik gok dat deze excact hetzelfde is als de 1.6, veel te duur om een nieuwe sensor te onwikkelen voor de 1.8 die 100% hetzelfde doet als die van de 1.6.
     

Deel Deze Pagina