1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gasklephuis (Nieuw of 2de hands) voor Ford Focus 2 1.8 Flexi Fuel

Discussie in 'Prullenbak' gestart door RobertF, 1 mei 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kreeg een p2008 foutmelding, na goed schoonmaken van de klep is de melding nog maar 1 keer terug gekomen. En valt het toerental niet meer bij stoppen voor bijvoorbeeld een stoplicht.
    (Lijkt te liggen aan het warme weer van een week of wat geleden...na half uur rijden begon het gas geven voor 'schokkend' rijgedrag te zorgen. Nu het wat koeler is, komt het niet voor.)

    En bij het gas geven in zijn 1 hoor je soms lucht sissen (beetje een rochelend geluid) maar alleen bij een specifieke range aan gas geven. Allemaal dingen die wijzen naar het gasklephuis.

    Garage vermoed dat het aan het gasklephuis (of iig de sensor) ligt. Nu wil ik toch graag preventief alvast die klep vervangen.
     
  2. nou weet ik niet zeker maar de 2.0 duratec he is vergelijkbaar aan de 1.8. alleen ander cilinderinhoud.
    of de 1.8 ook swirl kleppen heeft
    [​IMG]
    als het klopt zitten op de inlaat swirlkleppen.
    je kan kijken of deze bij jouw ook aanwezig zijn. hebben wel meegemaakt dat de klep (op foto wijst de pijl ernaar) zelf defect/lek is.
    als kleppen dicht zijn dan maakt lucht wat meer herrie
    https://www.focusclub.nl/index.php?threads/foutcode-p2008.100307/

    als je de storing ook opzoekt op internet vindt je meer over
    P2008 inlaatspruitstuk runner- besturing circuit open bank 1
    dit heeft dus niet met je gasklep te maken maar met de swirl klep
    anders zou de omschrijving anders zijn.
    tevens een defect aan gasklep zou ook andere storing leveren P0... of iets
    alle belangrijke storingen beginnen daar mee, is voor elke motor gelijk
    p1... en p2... zijn meer merk afhankelijk en worden systemen mee aangeduint die niet op andere motoren zitten
     
  3. De 1.8 Duratec HE heeft hetzelfde inlaatspruitstuk als de 2.0 Duratec HE dus ook swirlkleppen.

    Ik heb eventueel nog wel een goed inlaatspruitstuk voor je. ;)
     
  4. #4 RobertF, 1 mei 2020
    Laatst bewerkt: 1 mei 2020
    OK, dus jullie raden aan om het spruitstuk te vervangen.
    Een goede vriend van mij kan goed klussen aan auto's, dat onderdeel kunnen we samen best vervangen.
     
  5. 1 ding vind ik nog wel apart en dat is dat het probleem alleen voorkwam toen het erg warm was buiten. Kan dat het plastic wellicht wat uitgezet hebben?

    Verder krijg ik de melding dus niet meer en dat kwam ook nadat ik deze kabel hieronder wat verder erin gestoken had. Kon 'm ongeveer 3 a 4 mm verder duwen. Weet iemand wat deze kabel doet en of dat het probleem wellicht was? (kabel rechts met die 90 graden hoek, 2de foto close-up)
    [​IMG]
    [​IMG]
     


  6. Ik kan de swirlflaps ook gewoon weglaten?

    Andere mensen geven aan dat de oplossing de magneetkleppen vervangen was. Zou dat ook het geval kunnen wezen?
     
  7. verwacht zelf idd dat eerder de swirl klep is als de gasklep.
    althans aan de hand van jouw storing code
    p0638 is meer storing betrekking op de gasklephuis zelf.

    ze zeggen idd dat je swirl kleppen ook weg kan laten, zelf geen ervaring mee gehad. mijn auto heeft van 130-240.000km geen probleem gehad met de klep.
    waarom het wel met warme weer sporadisch probleem gaf. is moeilijk te zeggen. ongeacht of het winter of zomer is. de motor wordt warm.
    alleen in de winter duurt het langer.

    magneetklep, vacuumactuator, kleppen zelf.
    elk kan het zijn.
    naast dat de storing niet terug komt. wil je ook niet hebben dat de kleppen afgebroken zijn en voor meer schade zorgen.
     
  8. "naast dat de storing niet terug komt. wil je ook niet hebben dat de kleppen afgebroken zijn en voor meer schade zorgen."
    Helemaal mee eens, ik vermoed dat dit nog de originele is en na 333k aan kilometers is het wellicht een goed idee om deze hoe dan ook te vervangen. Magneetkleppen of dergelijken kunnen altijd daarna nog vervangen worden.

    Ook kan ik dan de binnenkant goed schoon krijgen... engine cleaner?
    Ik vond dit nog wel een heel goed filmpje gezien het exact mijn luchtinlaat is:
     
  9. #9 RobertF, 1 mei 2020
    Laatst bewerkt: 1 mei 2020
    Ik ga eerst m'n solenoids testen (zie filmpje hierboven rond minuut 17), gezien deze kunnen falen... en dan vooral wanneer ze warm worden = mijn ervaring met rijden toen het zo warm was!
    Met een beetje geluk alleen die vervangen dan.

    Koud, is er 1 al 55 ohm (en de ander 35). Straks even rijden en dan nog een keer meten!
     
  10. Nou 1 solenoid ging dus naar meer dan 35000 ohm (warm), terwijl de ander netjes rond de 45 bleef. Ik zal die dus moeten vervangen!

    Deze topic kan op slot zover dat mogelijk is :)
     
  11. misschien wel nuttig als je ons op de hoogte houdt of het vervangen van de solenoid het probleem heeft opgelost ...
    je kunt dan de titel van je topic aanpassen naar bijv "foutcode swirlflaps" oid, dan is het nog eens terug te vinden ;)
     
  12. Uiteraard. Vooralsnog lijkt het vervangen van de solenoids het probleem te hebben opgelost. Gas geven is een stuk stabieler en zo ook stationair. Ik geef het een week en als dan de foutmeldingscode niet terug is zie ik het als verholpen.
     
  13. Ik rij nog steeds zonder een engine warning en het probleem lijkt ook verholpen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina