1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gasklephuis 1.25, 1.4 en 1.6 Duratec vergroten (project voltooid).

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 6 sep 2012.

  1. Ben momenteel ook bezig met het gasklephuis.
    Heb bijna alle onderdelen gedemonteerd.
    Hoe is de aluminium plug te verwijderen?
     
  2. Ik heb de aluminium plug verwijderd door er een kleine schroevendraaier doorheen te slaan en hiermee de plug er uit te wrikken.

    Mijn ervaring is dat de plug dermate vast zit dat deze er niet uit te krijgen is zonder deze te beschadigen.
     
  3. Bedankt :thumbs:
    Volgende week wordt er even gekeken waar die wordt uitgedraaid :mrgreen:
     
  4. Foto's werken niet meer?
     
  5. Dat de foto's niet meer zichtbaar zijn komt doordat photobucket de voorwaarden heeft gewijzigd en geen third party hosting meer toestaat. Dit betekent dat alle vanaf Photobucket.com gelinkte afbeeldingen op andere sites en forums niet langer zichtbaar zijn.

    Om de foto's weer zichtbaar te krijgen moeten dus alle foto's op een andere hostingsite worden geplaatst en moet vervolgens de link naar elke foto handmatig worden aangepast. Gezien dit enorm veel werk is (en ik hier momenteel simpelweg de tijd niet voor heb) heb ik besloten om de links naar foto's ook niet meer te herstellen. Op termijn wanneer het nieuwe Focusclub forum eenmaal actief is wil ik de handleidingen die ik door de tijd heen heb gemaakt opnieuw plaatsen en eventueel converteren naar PDF. Hier gaat echter wel de nodige tijd in zitten waardoor dit best wel even kan duren.



    Overigens zijn de foto's nog wel zichtbaar wanneer je de Google Chrome browser gebruikt in combinatie met de Photobucket Embed Fix extensie.
     
  6. Wat zou je +/- pk / nm winst maken met de vergroting van de gasklep? Heb de aanvraag nu uitstaan bij iemand om dit voor mij te doen. Beste man heeft 40 jaar ervaring meer dan mij met draaien, uitboren etc etc :)
     
  7. helemaal niets zonder verdere aanpassing.
    hooguit problemen
     
  8. Ik heb de luchttoevoer van mijn motor inmiddels helemaal aangepast, met merkbare verbetering. Het bij vollast accelereren in met name de 2e en 3e versnelling ging nog weleens gepaard met een dipje. Dit ben ik gelukkig al kwijt.
    Maar de aanpassing van het gasklephuis speelt nog steeds in mijn gedachten.
    Zou het deels weglaten van de as effectief zijn? Uiteindelijk is dat verhoudingsgewijs toch een behoorlijke drempel in de al vrije doorgang.
    Is er eventueel iemand die de andere conversie zou willen doen, uiteraard tegen betaling? Ik heb geen beschikking over een draaibank, dat is het grootste probleem.
     
    StephenV vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina