1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garage Reviews plaatsen

Discussie in 'Tips & Suggesties' gestart door soheilmd, 11 sep 2012.

?

Garage Reviews plaatsen ja of toch maar niet?

  1. Ja, lijkt me een goed idee

    34 stem(men)
    85,0%
  2. Nee, toch maar niet

    5 stem(men)
    12,5%
  3. Geen mening

    1 stem(men)
    2,5%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik denk dat we hier groot genoeg zijn (aantal leden) om een eigen Review gedeelte te beginnen.

    Denk aan categorieen als:

    Auto onderdelen leveranciers, webshops
    Ford garage/ dealer
    Merkloze garage/ auto handelaar

    Het lijk mij iig een goed idee om hiermee te beginnen.

    Moet wel objectief blijven niet dat het de forum voll gespammed wordt, dus met enig form van limit dat je minimaal 3 maanden forum lid moet zijn om een review te kunnen plaatsen en dan nog met onderbouwing waroom het een goede garage is of niet.

    Hoe denken jullie hierover?
     
  2. Dit lijkt mij zeker een goed idee.
    Een subforum, daarin dan de categorieen van de provincies, en dat je daar een topic kan maken met objectieve argumenten waarom een garage goed of slecht geserviced heeft.
     
  3. Ik vind dit een goed idee. Dat maakt het zoeken naar een garage in een regio toch al een stuk gemakkelijker.
     
  4. Per provincie is uiteraad een goed idee Rick ;)
     
  5. Zit natuurlijk wel een grote "maar" aan vast, je krijgt dan persoonlijke meningen
    en de 1 is een "pietje precies" en de ander maakt het niet zo veel uit hoe hij
    behandeld word.
    Maar ben het er wel mee eens dat er per dealer zeker een hoop reviews geschreven
    mogen worden, want er gaat genoeg mis, maar dat moet het uitgangspunt wel
    zijn dat je een gemotiveerde review geeft, en niet alleen roept wat voor bagger
    zooi het ergens is!!!
    .....alsof de moderators nog niet genoeg te doen hadden :schater::thumbs:
    En het moet dan wel leerzaam zijn dat als de dealers mee lezen, dat ze er
    beter van kunnen worden, misschien word dan dit topic ook aangehaald bij
    dealer bijeenkomksten, misschien nodigen ze dan de club ook eens uit.....
     
  6. Eens, maar vaak krijg je eerder de negatieve dan de positieve reacties.. En mogen genoemde garage's dan ook zelf reageren op klachten?
     
  7. Er zouden inderdaad goede regels voor moeten zijn, ook positieve reviews zijn van grote waarde voor het forum, en over het algemeen heeft een garage niet alléén maar slechte punten, dus als he tniet naar wens was, was er wat wat wel goed is?

    Overigens voordat je een hele garage af begint te kraken zou je dan ook geprobeerd moeten hebben om ondelring met de garage tot een oplossing te komen, kom je er dan niet uit, dan kan je een negatieve review plaatsen
     
  8. Een verplicht positief en negatief deel plaatsen per garage is dan misschien een oplossing? Zoals ze dat doen bij bijvoorbeeld Booking.com / Hostelworld.com.
     
  9. Het nadeel is echter wel dat je eerder gaat schrijven als je iets negatiefs hebt meegemaakt dan wanneer het gewoon "normaal" verlopen is.

    Ik vergelijk het even heel simpel met mezelf, als ik de auto laat keuren bij ons in de dorpsgarage kan ik altijd binnen een week terecht, wordt netjes geholpen, hoef niet te betalen voor een "voorkeuring" en auto is altijd klaar binnen afgesproken termijn tegen een net tarief. Op het moment dat mijn auto weer goedgekeurd is, schrijf ik niet meer dan "de focus is weer voor een jaar APK-gekeurd" in mijn topic. Echter had ik laatst een slechte ervaring bij de ford-dealer en dat is dan weer erg uitgebreid te lezen in mijn topic...

    Daar ben ik persoonlijk dus een beetje "bang" voor, dat als iemand straks die topics gaat doorlezen, dat het lijkt alsof er geen goede garage meer bestaat.
     
  10. Ben het helemaal met bas eens. Op zich is het best intressant om te weten hoe het bij verschillende garages toe gaat maar het negative gaat er eerder in als het positive.
    Zelf werk ik in een rijwielwerkplaats en als je een fout maakt komen ze kwaad terug maar als het goed is krijg je bijna nooit een compliment. Gelukkig hebben wij over het algemeen allemaal tevreden klanten!
     
  11. Is best goed punt, maar kost de operator (veel?) tijd.
    Is het niet mogelijk om een verwijzing naar Autoweek/BOVAG te maken, deze heeft naar mijn idee al zoiets.
     
  12. Dit is een hele lastige kwestie, er zitten een hoop haken en ogen aan dit soort topics.
    Het lijkt mij dan ook geen verstandig idee om dit op ons forum te plaatsen.
    Garage bedrijven lezen ook alles en dat kan ook tegen je worden gebruikt.
    Veel mensen hebben nog steeds niet door dat je heel veel kan opsporen op het internet.
    Wij als club willen niet ter verantwoording geroepen worden voor de uitlatingen die over diverse bedrijven gedaan zullen gaan worden. Ik weet niet hoe het zit met de wet op de privacy jegens de bedrijven die dan genoemd gaan worden.
     
  13. Privacy is geen probleem, er zijn tig web sites met reviews van garages en winkels.
     
  14. Dus waaron nog een site beginnen met reviews???

    Daarom voor opti 2 gegaan. Zijn genoeg goeie review siten.
    Autoweek.nl om meer eentje te noemen.
     
  15. Lijkt me wel een goed idee, maar niet voor alle bedrijven/autohandelaars.
    Alleen voor Ford Dealers lijkt mij voldoende. Zo houdt je het ook overzichtelijk.

    Dat er meer negatieve dan positieve meldingen komen kan je niet voorkomen. Dit is bij zulke reviews vaak het geval.
    Wat wel belangrijk is dat je je positieve/negatieve melding onderbouwd, anders is het een loze "opmerking".

    Wat je ook kan doen is dat je het op het focusclub leden only doet, om "spam" te voorkomen.
     
  16. Forummers kunnen natuurlijk ook gewoon vragen naar een goede garage in de omgeving van waar zij wonen...

    Is al vaker gebeurd en toen heb ik mijn garage aangeprezen...

    Even als voorbeeld: Heb het aan de hand gehad dat ze op zoek zijn gegaan naar trillingen in mijn auto, EGR afgedopt wilde niet echt helpen daarvoor. Verder vanalles gedemonteerd om alles goed te kunnen zien. Vroegen ze netjes of ik het reeel vondt dat ze daar iets voor in rekening brachten... Vervolgens betaal je maar een klein deel van de echte kosten omdat ze het probleem niet konden oplossen...

    Je zou dus ook een topic kunnen openen over alleen positieve garageverhalen. Negatieve verhalen niet toegestaan, klagen doe je bij de garage zelf en anders kom je er gewoon niet meer. (aan de hand van eerdere posts is echt wel te zien of we een spammer hebben). Is dat misschien een idee?
     
  17. helemaal met Danny eens, alleen positieve reviews (wordt het ook niet zo'n langdradig topic :schater:)
     
  18. Een template oftewel een voorgeschreven stuk neerzetten waar antwoord op gegeven moet worden. En dat op een aantal vragen. Misschien nog een kleine vrije tekst ruimte
     
  19. Misschien is een sterren systeem wel iets, van 0 tot 5 sterren kunnen geven. Maximale toelichting van max 500 tekens.
    Ik bedoeld dus zo'n systeem wat ze bij de conrad gebruiken.
     
  20. :schater:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina