1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutmelding na vervangen blokken en schijven

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door KDR, 28 apr 2022.

  1. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  2. Roest niet maar misschien schilfers?
    Zien jullie onaardigheden op de foto?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Zoals je de remklauw nu hebt. Los van de schijf ff t rem pedaal in trappen en vast houden, kan ook met een stok ofzo vast zetten tegen de stoel als je geen hulp hebt. Kijken of die d'r uit komt
     
  4. Reeds gedaan.. helaas niks van beweging..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  5. Met een stok heb ik nog niet gedaan. Ik ging er van uit dat ik het wel kon zien omdat die niet zelf terugkomt. Of ben ik verkeerd. Ben inderdaad alleen hier, wat het moeilijk maakt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Janfocus vindt dit leuk.
  6. Heb dit geprobeerd maar geen verschil

    [​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Het terug drukken van de zuiger moet redelijk makkelijk gaan op zijn minst bij beide wielen (links rechts) hetzelfde

    Als de zuiger er niet uit komt met een enkele keer trappen zo los dan zit er toch ergens iets goed fout

    draai de ontulchtingsnippel eens los er zou dan remvloeistof uit moeten komen door het hoogte verschil tussen het reservoir en het wiel

    als je met open nippel de zuiger wat terug drukt moet er ook remvloeistof uit komen

    haal eens voorzichtig de stofhoes los van de remklauw en kijk er eens onder, zou schoon moeten zijn maar zeker geen roest
     
  8. Wiel zit er terug onder.. ik geef op.

    Heb nog eens paar x heel hard op pedaal geduwt maar niets.. heb al schrik dat ik iets ga breken.

    Niemand waar ik morgen langs kan gaan? Je moet maar zeggen wat het me kost..

    Alvast bedankt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  9. Ik kan het nog vreemder maken..

    Heb even een stukje gereden en aan men schijven gevoeld.


    - linksvoor warm
    - rechtsvoor koud (waar het prob zit)
    - linksachter KOUD
    - rechtsachter warm

    Wss ook de reden waarom ik niet echt voel dat die scheef trekt bij het remmen.

    Men auto geeft ook een fout dus hij ziet toch een probleem?

    Misschien vertel ik onzin maar zou het kunnen dat die in veiligheid is gegaan en linksachter ook heeft afgesloten om niet scheef te remmen? ( nu ik het typ lijkt het mss onzin omdat ze niet zomaar remmen gaan disablen )


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. #50 Koen_, 30 apr 2022
    Laatst bewerkt: 30 apr 2022
    Ik heb nog wel een vraag over je foto’s

    op één of andere manier mis ik de bracket, dat ding waar je remklauw opkomt !?
    3B3FB265-37BA-4612-8263-42BC7DC90571.jpeg

    Die hoef je alleen te verwijderen als je de remschijf vervangt, niet als je de klauw demonteert om je blokken te checken …

    en dan ook nog een mooi plaatje van de bevestiging van de remslang, je hebt niet abusievelijk die bevestiging losgedraaid en onjuist terug gemonteerd ??

    0018EE0A-81F1-453B-8A0E-CAC0B69DB5A5.jpeg

    PS : ik vond deze mooie plaatjes via de stack van @Iodokus, zie de link die @rfocus plaatste hoger in dit topic
     
  11. Die had ik er even afgehaald voor die bussen schoon te maken.
    We hebben absoluut geen leidingen gelost of geprobeerd..

    Ja ga die straks op men computer even doornemen. Alvast bedankt voor de overzichtelijke info


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. dan is er dus wel degelijk uitval van één van beide remcircuits en zit het probleem wrs bij je hoofdremcilinder (zoals in 1e instantie gesuggereerd): post #15
    Dat wordt zeker iets voor de ford-werkplaats dan
     
  13. Ik vrees ervoor.
    Excuses dat ik dit niet eerder heb getest. Maar zowel vab als een vriend zeiden dat het enkel rechtsvoor was..

    Als ik rem hoor ik wel steeds een klik, was voordien niet.

    Tijdens het vervangen van men blokken wel men contact eens aangezet, misschien toen in fout gegaan?

    Blijf het vreemd vinden, de enigste manipulatie die we hebben gedaan zijn de zuigers teruggeduwd.. en de vijzen lossen uiteraard


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. Ik ga er nog steeds vanuit dat de auto uit 2021 komt en met 80.000 op de teller binnen het jaar heeft de garage die de 20k, 40k en 60k beurt heeft gedaan vast geen remvloeistof gespoeld. Dat doen ze eigenlijk iedere 3 jaar.

    Ik zie dat de rem klauwen geverft zijn, is dit fabriek af of heb je dat zelf gedaan en zijn daarbij de klauwen los geweest van de rem leidingen?

    Het is bijna niet mogelijk om vuil in het systeem te krijgen bij deze kmstand en leeftijd combinatie. Ook een vast geslagen tang binnen het jaar kan ik mij niet voorstellen.

    Je hebt het systeem niet bijgevuld met een remvloeistof? En zo ja wat stond er op de fles, dot .... De nummers zijn belangrijk.

    Ik zou inderdaad eens proberen om een nippel te openen en dan kijken of er vloeistof uitkomt als het pedaal wordt ingetrapt.

    Ik gok erop dat de zuiger er scheef terug in geduwd is, en dat het terugstel gereedschap ervoor gezorgd heeft dat je dit niet gevoeld hebt.

    Als je nog een lip van de rem zuiger hebt die je kan grijpen zou je hem voorzichtig met een waterpomp tang kunnen pakken en kijken of je hem kan draaien en kan uittrekken. Dit moet eigenlijk zonder al te veel weerstand gaan.
     
  15. Remzuiger scheef terug drukken is nagenoeg onmogelijk.al helemaal niet als het terugstel gereedschap is gebruikt

    hoe voelt het pedaal aan tijdens remmen nu en in vergelijking voor de vervanging ?
     
  16. Had je tijdens het hard trappen op het rempedaal ook de motor draaien voor bekrachtiging.
     
  17. En ook de foutcode gewist?
     
  18. Ja.. zonder succes


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Zou niet weten hoe.. ik denk (hoop) ook datdie in een soort van veiligheid is geslaan en met resetten misschien verbetering. Maar hier zitten specialisten en heb dit nog niet gehoord dus die hoop heb ik opgegeven


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  20. Als ik alles zo lees, denk ik geknakte remleiding. Zie je niets van vanaf de buitenkant, maar je krijgt daarna geen remdruk meer naar je blokken. Hoe heb je de klauw opgevangen bij alles loshalen? Waarschijnlijk per ongeluk dubbel gehad...

    Greetz Emiel
     

Deel Deze Pagina