1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode P246300 + P244C roetgehalte roetfilter

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Furiousz, 21 jan 2016.

  1. Bij mn zwagers auto gaan de blauwe kabel naar de bovenste sensor en de groene naar de onderste. Bijgevoegde foto is van mn zwagers auto[​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  2. Zie bijgevoegde foto van mijn auto. Hierbij zit de groene kabel dus boven en de blauwe onder [​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
  3. Duf niet te zeggen of de interne weerstand van de sensoren verschillend zijn. echter kijk ik op de grote web bij andere foto's en dergelijke
    https://www.onderdelenlijn.nl/auto-...n/merk/ford/model/focus/onderdeel/roetfilter/
    zoals daar zie je dat bovenste blauw is en onderste groen. Heb ook paar gezien waar je boven blauw ziet maar onder?? dat krijg je net niet te zien op de foto.

    Het kan zeker geen kwaad om de sensoren om te wisselen, alleen dan is de vraag zijn de stekkers ook omwisselbaar met de motorkabelboom of zijn ze allebei aparte maat. zodat je het niet verkeerd kan doen.
    Daarna storingen wissen en proefrit maken waarbij je de snelweg op gaat en constante snelheid kunt rijden.
    Als je in staat bent ook de gegevens van de roetfilter naar boven halen. Ergens staat namelijk hoe vol de roetfilter is volgens de computer

    @gerardTDCI
    Die kans achte ik ook zeer groot dat het 8klepper zou zijn. omdat een psa blok is weet ik niet zeker of er nog enkele zijn geweest met 16klepper. Bedoel de 1.6ti-vct is ook in de mk3 in begin nog even geweest
     
  4. Heel simpel, als er aan de auto van je zwager nog nooit gerommeld is zitten jouw sensoren dus verkeerd om. Dus dan omdraaien en statisch regenereren

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
    Marco Morello vindt dit leuk.
  5. . Dat is lang geleden Anton.
     
  6. Haha klopt, Tapatalk update gehad, dus notificaties staan weer aan [emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Inmiddels de sensoren laten omdraaien en een geforceerde regeneratie laten doen bij mijn garage. Inmiddels weer een kleine 2000 km gereden zonder problemen. Nu hopen dat het zo blijft[emoji16] bedankt voor jullie hulp!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
     
    gerardTDCI en trucker0werner vinden dit leuk.
  8. bij mij ook de code P2463, weet nu wel wat we kunnen doen aan het probleem.
    alleen de vraag, waar zit die brandstof dampklep bij een 2.0 TDCI??
    weet jij dat @antig01 Anton?
     
  9. Geen diesel meer kopen…
     
  10. no smoke, no fun, diesel power :rock:
    in 15 maanden tijd 34K rijden is niet te betalen als die op benzine loopt :schater:
     
  11. Is dat wel zo? Is de kilometerprijs echt wel goedkoper?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  12. Ik rij 50k per jaar op benzine.
    Diesel is volledig uit de leaseregeling verdwenen bij ons. Als diesel nog echt heel veel goedkoper is dan had ik nog wel diesel gereden.
     
  13. Ergens vlak voor de katalysator.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Voor de leaserijder is diesel idd erg duur. Maar dat heeft met name te maken met de verwachte geringe restwaarde. Puur sec op de kilometers bekeken weet ik niet of een diesel goedkoper is. Uiteraard is het wel zo wanneer je een MK3 ST rijdt op benzine, dat deze een stuk dorstiger is dan een zuinige 1.0 Ecoboost. Indien je als particulier een diesel koopt en deze oprijdt (en dus niet kijkt naar afschrijving), kan ik me voorstellen dat het wel uit kan bij voldoende kilometers.

    Bij ons binnen het bedrijf is een dieselauto een no go geworden. Terecht of onterecht. Mijn MK4 Mild Hybrid kan heel zuinig zijn, de praktijk leert dat wanneer je een beeje doorrijdt (120/130 ipv 100) 1 op 14 het werkelijke verbruik is.
     
  15. Ik rij zakelijk een Corolla hybride en ik zit nu over bijna 100k op 1:21 gemiddeld.
    Ik ben wel een relatief rustige rijder. Het verbruik hou ik bij via spritmonitor aangezien de boordcomputer altijd liegt.
     
  16. voor mij wel.
     
    bws723 vindt dit leuk.
  17. :thumbs:
    Maar heb je het ooit uitgerekend dan?
     
  18. Tot 20 jaar geleden was het omslagpunt dat een diesel voordeliger werd rond de 20k per jaar. Tegenwoordig ligt dit punt rond de 30k per jaar. Ikzelf rij (alleen woon/ werk) 22k per jaar en heb met de koop van de huidige focus ook nagedacht over een diesel maar na berekeningen omtrent wegenbelasting, brandstof en onderhoud kwam ik tot de slotsom dat ik met een benzine toch voordeliger uitkwam. Alleen met een kleine, lichte diesel had ik wat kunnen uitsparen maar dat was te verwaarlozen.
     
  19. ja, maar dat is lastig te berekenen, je moet uitgaan van gemiddelden.
    neem mijn MK2 1.6 TDCI, daar heb ik in 10 jaar tijd naast het gewone onderhoud erg weinig kosten aan gehad.
    maar aan de andere kant is de dieselprijs wel gestegen in die 10 jaar.
    daar kun je natuurlijk rekening mee houden maar je weet nooit hoe dat uit zal pakken.

    nu met mijn huidige ST is het verbruik nauwelijks gestegen t.o. mijn 1.6 wat ik niet had verwacht (2.0 is duurder in verbruik, en ook zo berekend)
    als het een benzine uitvoering was geweest dan had ik altijd al 98 getankt wat toch echt wel duurder is en met ook wel stadsverkeer er bij had ik wss niet eens een gemiddelde van 1 op 10 gehaald.

    de bedoeling is om de ST in 10 jaar tijd op te rijden, echter is de vraag of dat natuurlijk ook lukt.
    in mijn geval ben ik van meerdere factoren afhankelijk,
    ik wordt ook ouder, kan ik over 5 jaar nog wel fatsoenlijk in en uitstappen?
    kan ik over 5 jaar nog wel mijn straat in met een diesel?
    wat gaat de regering doen omtrent de belastingen en ga zo maar door.
     

Deel Deze Pagina