1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode P246300 + P244C roetgehalte roetfilter

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Furiousz, 21 jan 2016.

  1. Nou heb ik best wel aardige google skills :), maar ik kan die klep echt nergens als afbeelding vinden!
     
  2. #22 Moriaantje, 1 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2016
    Ik had ook al wat zitten googlen met je finisnummer, zonder resultaat.. je vindt wel wat op Youtube over benzines (vapour valve Ford), en ik snap wel dat er dan valse lucht in het inlaatspruitstuk wordt aangezogen vanuit de kanisterpot (actief koolfilter) als die klep blijft openstaan, maar bij een diesel .. ik weet zelfs niet of de 1.6tdci een kanisterpot heeft.. kun je anders beschrijven waar de klep ongeveer zit ?
     
  3. Ik heb even foto voor handen, maar hij zit rechts naast de Turbo, helemaal aan het begin van je uitlaat. Motorkap open en dan onderin vlak voor/onder de afdekkap van de motor. Er zit een slang op en 2 draden met daaromheen een rode hittekous.
     
  4. [​IMG]

    Is het dit ? ( zie wel geen hittekous, heb wel een Cmax 2010)
     
    liekie vindt dit leuk.
  5. Hoe 'laat' je dit doen? Doet de auto dit zelf of moet er iets worden aangezet?
     
  6. #26 antig01, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    Nee dit is het niet.

    Bij deze:
    [​IMG]

    Raakt verstopt waar de grote buis over gaat in het dunne pijpje
     
  7. OK, bedankt Anton. Ik zie de klep niet direct op mijn wagen, het is bij mij wel al de 8-kleppen motor, maar allicht zijn er ondertussen een aantal zaken doorontwikkeld. thx!
     
  8. Zit alleen op de Focus 1.6 Econetic, sowieso niet op jouw C-Max
     
  9. Ik heb zelf een Focus met hetzelfde 105 PK blok met 106.000 km op de teller.

    Hoe werkt het regenereren? Las in eerdere threads dat je het blok moet 'laten regenereren'.

    Hoe 'laat' je dit doen? Dit doet het blok toch zelf? En hij heeft geen ad-blue toevoeging of iets dergelijk s?
     
  10. Het regenereren doet de auto zelf. Tijdens het rijden, merk je normaal gesproken niets van. Als er een storing is (geweest) kan het nodig zijn na het verhelpen van de oorzaak, het roetfilter geforceerd te laten regenereren. Dit kan alleen met testapparatuur welke dit ondersteunt.
     
  11. Afgelopen week verscheen er onderweg naar mijn werk weer een foutmelding in het display: motorstoring, onderhoud nu (o.i.d.). Na mijn dienst de auto weer gestart en toen was de melding weg. De dag er na de boel maar even uitgelezen met Forscan en wat blijkt.... wederom een P244C foutcode:

    [​IMG]

    Ik heb de melding gewist en tot op heden is hij nog niet weer teruggekeerd. Iemand een idee wat er loos kan zijn?
     
  12. Dit is min of meer een bekend probleem bij de 95 en 105 PK uitvoeringen van de 1.6 TDCI in de Focus 3.

    Lees DIT TOPIC maar eens door. Grote kans dat je het antwoord op je probleem daar gaat vinden.
     
  13. dat is dit topic :haha:
     
  14. Goeie tip :schater::schater::schater::schater:
     
  15. #35 JW, 10 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2016
    Ik ben vandaag niet helemaal wakker geloof ik!



    Maar om op je probleem terug te komen. De kans is heel groot dat er tijdens het regenereren niet of te weinig brandstof in de uitlaat wordt ingespoten waardoor het roetfilter tijdens regenereren niet voldoende op temperatuur komt.
     
  16. Ach, meestal zit je goed dus we doen er verder niet moeilijk over ...;)
     
  17. Het zal toch niet met mijn zuinige rijgedrag te maken hebben :schater: ? Ik houd het even in de gaten, mocht de melding terug komen dan rijd ik weer even langs de Ford dealer....
     
  18. Die stift heb je dus onlangs laten vervangend toch?

    Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
     
  19. Klopt, was ergens in januari. Daarna geen meldingen meer gehad, tot nu dus.
     
  20. Even afstoffen: heb je al weer wat nieuws op dit gebied?
     

Deel Deze Pagina