1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 125pk Foutcode P0234

Discussie in 'Performance' gestart door jason101, 17 apr 2019.

  1. Vorig jaar september kreeg ik een storingsmelding wat later een scheurtje in de turbomembraam bleek te zijn. Dit heb ik bij de dealer laten repareren. Nu 7 maanden later krijg ik weer dezelfe melding met dezelfde foutcode. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er weer wat mis is met het membraam. Kan ik nu een beroep doen op de garantietermijn want 7 maanden vind ik wel een verrekte korte tijd dat zoiets weer stuk gaat.
     
  2. Iets met sowieso een jaar garantie dus gewoon lekker heen gaan. Ze geven normaal een half jaar garantie op reparaties maar zo'n onderdeel mag nu niet al kapot gaan natuurlijk. Dus lekker terug gaan, kan zijn dat je misschien alleen nog de kosten moet betalen voor het plaatsen of daar ook weer deel coulance in...
     
  3. Ligt aan hoe lang garantie ze geven op onderdelen. Ik weet dat het bedrijf waar ik werkte een jaar garantie op obderdeel zelf gaf. Als onderdeel defect raakt dan vervangde we het gratis. Als iets kapot is gegaan door externe factor/rede dan nartuurlijk niet.

    Anders zou je bij jouw turbosmart klep op kunnen zetten die is beter bestand tegen de krachten en scheurt niet zo snel.

    Ja klep zelf kost dik 150euro maar is plug en play en tevens sterker dan orgineel
     
  4. Heb je het 7 maanden geleden zelf betaald?
     
  5. Jazeker....geintje kostte me toen €294
     
  6. In dat geval ja, zit een jaar garantie op de reparatie en het onderdeel.
     
  7. zelfs als het toen garantie was is het nu nog steeds garantie als zelfde onderdeel na 7maanden het weer begeven heeft.
    alleen als de klant zelf heeft gesleutelt waardoor de turbodruk omhoog is gegaan, alleen dan kunnen ze onder de garantie uit
     
  8. Niet het geval bij Ford, reparatie van een probleem dat onder garantie eerder is verholpen komt niet voor garantie in aanmerking. Ik spreek uit ervaring, hele vreemde situatie.
     
  9. Garantie op garantie bestaat niet. Je moet zien dat het euvel in garantieperiode wordt verholpen. Dus zo vreemd is dat niet. Anders zou garantie op garantie in theorie oneindig door blijven lopen op een gebruiksvoorwerp. Indien je zelf betaald hebt voor de reparatie, ook al is het maar 1 cent, dan heb je inderdaad recht op een jaar garantie. Dus zou eerst contact opnemen met desbetreffende garage en diagnose laten stellen. ipv hier aannames en uitspraken neergooien die nergens toe leiden.
     
  10. #10 trucker0werner, 17 apr 2019
    Laatst bewerkt: 17 apr 2019
    Dus als onder de garnatie nieuwe turbo gemonteerd is en na 7maanden is het moertje van de turbinewiel er af gegaan, waardoor de turbo wederom kapot is gegaan. Dan lijkt me sterk dat de klant daardoor wel een turbo moet betalen. even als voorbeeld nartuurlijk.
    Maar ook door slechte montage van de monteur het vroegtijdig defect is geraakt is het ook garantie.

    garantie op garantie is idd te gek, maar als de rede een slecht product is, ja dan kan het idd wederom weer onderdeel garantie zijn.
    Maar goed dat zijn voorwaardes/regels die de overheid opgeeft en fabrikant heeft zijn eigen voorwaardes/regels er ook weer extra voor.
    en ja ik heb wel eens onderdeel defect gehad die in garantie periode was vervangen en toen wederom weer voor onderddeel garantie in aanmerking kwam.


    wel moet ik zeggen als iets 2de hands verkocht is en toen iets in die 6maanden bovag garantie viel vervangen is, dat je nartuurlijk op onderdeelgarantie, van het merk zelf en niet via de bovag garantie. voor klant is dan nog steeds garantie op garantie.
     
  11. @trucker0werner wat je zegt is absoluut zo. Dat weten jij en ik uit onze dagelijkse ervaring. En zo is elk voorbeeld anders, kan er nog wel paar meer geven en hoe wij het als garage hebben opgelost uit commerciele redenen. Maar dan zitten we morgenochtend nog. In de basis is het verhaal dat er geen garantie op garantie bestaat.
     
  12. Bij ons op het werk heb je dan garantie op de reparatie. Je mag aannemen dat een reparatie wel langer goed blijft dan een bepaalde korte periode.
     
  13. 1 belletje naar je dealer, en je weet direct of het nog garantie is....:roll:
     
  14. Heb ik vandaag dus ook gedaan. Chef werkplaats wist me te vertellen dat ze de auto toch willen uitlezen opdat het evt ook wat anders zou kunnen zijn. Achterliggende gedachte hierover is denk ik dat ze niet kunnen voorstellen dat het membraam nu al stuk is. Heb de auto afgelopen donderdag door de ANWB laten uitlezen maar ben vergeten te vragen naar de foutcode die die gaf. Wel wist de ANWB man te vertellen dat de turbocompressie te hoog was. Hieruit vernam ik dat het weer de turbo zou kunnen zijn want de auto reageert hetzelfde als vorig jaar, ook de melding. De melding verschijnt (motorstoring, service nu) en is dan een aantal dagen weg eer het weer verschijnt en de auto in de noodloop gaat.
     
    DexterXL vindt dit leuk.
  15. Dat dacht ik zelf ook. Wanneer kan je terecht @jason101


    Dat bedoel ik ook Patman. ;)
     
    Patman vindt dit leuk.
  16. #17 jason101, 18 apr 2019
    Laatst bewerkt: 18 apr 2019
    Morgen kan ik terecht.
     
  17. #18 jason101, 19 apr 2019
    Laatst bewerkt: 19 apr 2019
    Vandaag bij Ardea geweest voor uitlezen en ook maar direct de APK gedaan die eigenlijk voor de 26e gepland stond. Maar goed, verder over het uitlezen, het is dus niet het membraam waar ik vanuit ging. Deze gaf de foutcode P0039.
    De foutcode die nu opdoekde was P0234 (Turbo/compressor A, laaddruk te hoog). Ze hebben alles gereset en hopen dat het hiermee verdwenen is. Komt de melding weer dan uiteraard terug naar de dealer.

    Auto is overigens goed door de APK gekomen wat weer wel een geruststelling is.

    [​IMG]
     
  18. en als de melding terugkomt, wat is er dan defect of zou vervangen moeten worden?
     
  19. Is nog niet vast te stellen. Kunnen verschillende dingen zijn volgens de monteur. Als de melding terugkomt heeft die meer tijd nodig om grondig te onderzoeken. Voor nu hoop ik dat de melding wegblijft....
     

Deel Deze Pagina