1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

fout melding P2463

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Micio, 16 sep 2018.

  1. Beste Leden,

    Deze zomervakantie eindelijk de knoop doorgehakt en voor een Focus van 2013 gegaan, ipv Megane van 2013.
    Altijd franse auto's gereden, de Focus was dan ook niet in eerste opzicht een eerste keuze. Het dashboard met de 2 schermpjes, de verlichting aan als je de deur open doet. Ik was min of min direct overstag!

    Gekocht op 144800, inmiddels 147002 op de teller, maar hij staat stil bij mijn vaste garage.
    Afgelopen vrijdag ging er plots een motorlampje branden. Ik even uitgelezen met Torque en die gaf melding P2463 aan. Er is iets verstopt, aan de auto niets te merken trouwens. Maar wissen had geen effect.

    Bij de garage na gekeken en die verdenken nu de EGR klep, deze zit vast / vol en kan waarschijnlijk niet gereinigd worden. (gaan ze vanuit) een nieuwe is al besteld en onderweg, maar de kosten, op zijn minst 750 excl. maar 1000 1100 kan het zo worden als er wat tegen zit.

    Een flinke domper dus, na net 2200 kilometer in krap 4 weken. MIjn auto overgenomen van een handelaar, geen bovag garage, met nieuwe APK. Ik had dus een gevalletje als dit niet verwacht.

    https://focusclub.nl/index.php?threads/problemen-terugkomende-storing-roetfilter.107847/page-2
    Kwam ik tegen op het forum, met dezelfde melding. De vraag is alleen is dat dan dezelfde klep dit daar bedoelt wordt?
     
  2. De egr klep en de verdamperklep zijn niet hetzelfde onderdeel.

    Ik ga er even vanuit dat je een econetic diesel hebt?
    Die hebben idd zoals je in het andere topic kunt lezen vaker problemen met de brandstof verdamperklep in de uitlaat.
    Ik zou eerst hier eens naar kijken.

    Egr klep komt bij de mk3 volgens mij weinig tot niet voor dacht ik.
    Ook het roetfilter komt praktisch niet voor bij deze types.
    Mijn roetfilter (1.6 tdci 115pk) gaat al 251.000km probleemloos mee en als het goed is hetzelfde als bij de econetic motoren.
    Weet niet of je bij de ford dealer bent geweest?
    Een dealer zou toch moeten weten dat de verdamperklep een zwak punt is van deze motoren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
     
  3. Ik ben niet naar de dealer geweest, ga al jaren naar dezelfde garage waar ik ook mijn 307 en daarvoor C5 in onderhoud had. Ga wel maandag ochtend direct even bellen dat ze ook die verdamperklep checken. C5 hpi uit 2002 toen net 4 jaar had wel veel EGR problemen... nachtmerries die motor.

    Misschien ook maar even contact opnemen met de betreffende handelaar, want die verkoopt mij na eigen zeggen, een technisch goede auto, die na 2200 km stil staat.
     

Deel Deze Pagina